Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες αναρτήσειςγια τη φωτογραφία
Εδώ
κι
Εδώ
Συνεχίζοντας την ενασχόληση μας με την φωτογραφική μηχανή διαβάσαμε το παραμύθι του Τριβιζά "Ο φωτογράφος Φύρδης Μίγδης".
Η υπόθεση με λίγα λόγια
Ο Φύρδης Μίγδης είναι ο προσωπικός φωτογράφος του Τετράπαχου του Τέταρτου, του βασιλιά της Παμφαγίας. Ώσπου κάποια στιγμή βαριέται να φωτογραφίζει από το πρωί ως το βράδυ το βασιλιά, την ακολουθία και την κορόνα του. Παίρνει τη φωτογραφική του μηχανή, ένα κουτί με φλας, φουσκώνει το αερόστατο του παππού του και σε λίγο αρμενίζει αμέριμνος τον ουρανό!
Φωτογραφίζει ροζ μπουμπουνητά και χρυσές ψιχάλες, κίτρινους χαρταετούς με κόκκινες ουρές, γλάρους, ήλιους, χελιδόνια και χρωματιστά μπαλόνια με τέτοιο τρόπο όμως, που προκαλεί χίλια δυο προβλήματα κάτω στη Γη. Ο βασιλιάς Τετράπαχος ο Τέταρτος που υφίσταται τις συνέπειες των περιπετειών του Φύρδη Μίγδη είναι έξω φρενών και στέλνει δύο ελικόπτερα γεμάτα ένοπλους στρατιώτες, μυστικούς αστυνομικούς και πυροσβέστες με πολυβόλα, αεροβόλα και φλογοβόλα, για να συλλάβουν τον αναιδέστατο φωτογράφο.
Πού να ήξερε όμως τι τον περιμένει!
Ο βασιλιάς ποτέ δεν έμενε ευχαριστημένος με τις φωτογραφίες του Φύρδη Μίγδη. Πότε παραπονιόταν ότι η κορόνα του έβγαινε κουνημένη, πότε ότι το άλογό του είχε πέντε πόδια κι άλλοτε πάλι ότι η κοιλιά του έβγαινε πολύ μεγάλη στις μεγεθύνσεις.
Ο Φύρδης Μίγδης περνούσε μια χαρά στον ουρανό, δεν είχε παράπονο, ρουφούσε μ' ένα βιολετί καλαμάκι βροχή από τα σύννεφα, έτρωγε γαλακτομπούρεκα από γάλα του γαλαξία και ρυζόγαλο από χαλάζι, δοκίμαζε τα καπέλα που έπαιρνε ο αέρας και τα ταχυδρομικά περιστέρια τού έφερναν γραμματόσημα για τη συλλογή του.
Διαβάσαμε τον τίτλο και θέσαμε ερωτήματα ώστε να κάνουν τα παιδιά υποθέσεις για το περιεχόμενο της ιστορίας.
Πως λέγεται ο φωτογράφος της ιστορίας; Φύρδης Μίγδης
Εχει ένα συνηθισμένο όνομα; Οχι
Αραγε τι να σημαίνει το όνομά του; Φίδι είπαν τα παιδιά (Εξηγούμε ότι η έκφραση φύρδην μίγδην σημαίνει πολύ ανακατεμένα και ρωτάμε αν του ταιριάζει αυτό το όνομα )
Πιστεύετε ότι πρόκειται για καλό φωτογράφο; καλός
Τι λέτε να φωτογράφιζε; Γάμους, βουνά, ανθρώπους, ωραία πράγματα,πολέμους,γλέντια,βαφτίσια.
Μετά διαβάσαμε την ιστορία και ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τα θέματα που φωτογράφιζε ο Φύρδης Μίγδης.
Φωτογραφίσαμε μια ομάδα παιδιών της τάξης σε μια συγκεκριμένη σειρά. Μετά κάποια παιδιά βγήκαν από την ομάδα και βγάλαμε άλλη φωτογραφία. Κάναμε μια σειρά φωτογραφιών με κοινά στοιχεία και διαφορές.
Την επόμενη μέρα δείχνουμε τις φωτογραφίες στα παιδιά τις παρατηρούν και βρίσκουν ποιος λείπει ποιος προστέθηκε ποιος άλλαξε θέση.
Μια ομάδα παιδιών κάνει με το οικοδομικό υλικό μια κατασκευή την οποία φωτογραφίζουν.
Την επόμενη μέρα μια άλλη ομάδα κοιτώντας την φωτογραφία πρέπει να κάνει ακριβώς την ίδια κατασκευή. Κοιτούν την φωτογραφία βγάζουν τα τουβλάκια που θα χρειαστούν μετρούν πόσα τουβλάκια πρέπει να βάλουν
Και ιδού το αποτέλεσμα
και μια αναμνηστική φωτογραφία
Κάνουμε 3 ομάδες με παιδιά (με αριθμό παιδιών 4, 6, 9)Τα φωτογραφίζουμε και εκτυπώνουμε τις φωτογραφίες.
Τα παιδιά μετρούν σε κάθε φωτογραφία πόσα παιδιά είναι γράφουν τον αριθμό
φέρανε τόσα τουβλάκια όσα έλεγε σε κάθε φωτογραφία
και στη συνέχεια τις βάζουν από την φωτογραφία με τον μικρότερο αριθμό παιδιών στην φωτογραφία με τον μεγαλύτερο αριθμό παιδιών και αντίστροφα.
Φωτογραφίσαμε τα παιδιά μια μέρα από την ώρα που έρχονται το πρωί στο σχολείο μέχρι την ώρα που σχολάνε. Εκτυπώσαμε τις φωτογραφίες και τις είδαμε με τα παιδιά.
Τις βάλανε στη σειρά ανάλογα με το τι κάνουμε από το πρωί μέχρι την ώρα που σχολάνε και τα παιδιά εντελώς μόνα τους έγραψαν τις λέξεις δίπλα.
Το ονομάσανε μια μέρα στο σχολείο
Παίξαμε ένα παιχνίδι. Ενα παιδί ο φωτογράφος και τα υπόλοιπα μοντέλα. Ο φωτογράφος γυρίζει την πλάτη στα μοντέλα και λέει: 1,2,3,! ετοιμη η φωτογραφία μέρα ή νύχτα; Αν τα μοντέλα είναι έτοιμα λένε μέρα αν όχι λένε νύχτα. Οταν είναι έτοιμα ο φωτογράφος γυρίζει φωτογραφίζει τα παιδιά και επιλέγει το μοντέλο με την καλύτερη στάση και αυτό γίνεται φωτογράφος στη θέση του.
Φέραμε τα παιδιά σε επαφή με την έντυπη διαφήμηση μέσα από τις σελίδες των περιοδικών.Είδαμε διάφορες διαφημίσεις στο διαδίκτυο και αποφασίσαμε να διαφημίσουμε τα δικά μας προιόντα(αυτά που έχουμε στο σχολείο). Χωρίσαμε τα παιδιά σε 3 ομάδες και η κάθε ομάδα αποφάσισε τι θα διαφημίσει.
Εστησαν τα προιόντα τους αφου πρώτα συμφώνησαν πως θα τα στήσουν και τα φωτογράφισαν
Στη συνέχεια εκτυπώσαμε τις φωτογραφίες και η κάθε ομάδα έκανε την δική της αφίσα για το προιόν που είχε επιλέξει να διαφημίσει.
Η αφίσα με τα αφρόλουτρα
η αφίσα με τα μαλακτικά
και η αφίσα με τις παιδικές κρέμες
Και φυσικά διαφημίσαμε τα προιόντα μας και στην τηλεόραση και πείσαμε το τηλεοπτικό κοινό να έρθει να τα αγοράσει
Σε χαρτί το κάθε παιδί ζωγράφισε αυτό που θα ήθελε να διαφημίσει. Εγραψαν όλα τα παιδιά εντελώς μόνα τους την λέξη. Ενα πολύ μεγάλο μπράβο σε όλα τα παιδιά μας για τη προσπάθειά τους να γράψουν όπως μπορούν την λέξη(πρώτα έγραψαν τα παιδιά την λέξη και μετα η νηπιαγωγός έγραψε τι θέλει να πει το κάθε παιδί).
Παίξαμε ένα παιχνίδι. Ενα παιδί ήταν ο φωτογράφος και αποφάσιζε ότι θα φωτογραφίσει κάποιο αντικείμενο της τάξης(ας πούμε ένα καρεκλάκι). Κοιτάζει μέσα από τον φακό προς το αντικείμενο(δεν κάθεται πολύ κοντά σ αυτο λίγο πιο πέρα) και τα παιδιά ρωτούν: τι βλέπεις φωτογράφε; Ο φωτογράφος απαντά: Βλέπω κάτι που αρχίζει από το γράμμα Κ. Οι υπόλοιποι πρέπει να μαντέψουν ποιο είναι αυτό το αντικείμενο. Οποιος το βρει γίνεται φωτογράφος.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ..................
Εδώ
κι
Εδώ
Συνεχίζοντας την ενασχόληση μας με την φωτογραφική μηχανή διαβάσαμε το παραμύθι του Τριβιζά "Ο φωτογράφος Φύρδης Μίγδης".
Η υπόθεση με λίγα λόγια
Ο Φύρδης Μίγδης είναι ο προσωπικός φωτογράφος του Τετράπαχου του Τέταρτου, του βασιλιά της Παμφαγίας. Ώσπου κάποια στιγμή βαριέται να φωτογραφίζει από το πρωί ως το βράδυ το βασιλιά, την ακολουθία και την κορόνα του. Παίρνει τη φωτογραφική του μηχανή, ένα κουτί με φλας, φουσκώνει το αερόστατο του παππού του και σε λίγο αρμενίζει αμέριμνος τον ουρανό!
Φωτογραφίζει ροζ μπουμπουνητά και χρυσές ψιχάλες, κίτρινους χαρταετούς με κόκκινες ουρές, γλάρους, ήλιους, χελιδόνια και χρωματιστά μπαλόνια με τέτοιο τρόπο όμως, που προκαλεί χίλια δυο προβλήματα κάτω στη Γη. Ο βασιλιάς Τετράπαχος ο Τέταρτος που υφίσταται τις συνέπειες των περιπετειών του Φύρδη Μίγδη είναι έξω φρενών και στέλνει δύο ελικόπτερα γεμάτα ένοπλους στρατιώτες, μυστικούς αστυνομικούς και πυροσβέστες με πολυβόλα, αεροβόλα και φλογοβόλα, για να συλλάβουν τον αναιδέστατο φωτογράφο.
Πού να ήξερε όμως τι τον περιμένει!
Ο βασιλιάς ποτέ δεν έμενε ευχαριστημένος με τις φωτογραφίες του Φύρδη Μίγδη. Πότε παραπονιόταν ότι η κορόνα του έβγαινε κουνημένη, πότε ότι το άλογό του είχε πέντε πόδια κι άλλοτε πάλι ότι η κοιλιά του έβγαινε πολύ μεγάλη στις μεγεθύνσεις.
Ο Φύρδης Μίγδης περνούσε μια χαρά στον ουρανό, δεν είχε παράπονο, ρουφούσε μ' ένα βιολετί καλαμάκι βροχή από τα σύννεφα, έτρωγε γαλακτομπούρεκα από γάλα του γαλαξία και ρυζόγαλο από χαλάζι, δοκίμαζε τα καπέλα που έπαιρνε ο αέρας και τα ταχυδρομικά περιστέρια τού έφερναν γραμματόσημα για τη συλλογή του.
Διαβάσαμε τον τίτλο και θέσαμε ερωτήματα ώστε να κάνουν τα παιδιά υποθέσεις για το περιεχόμενο της ιστορίας.
Πως λέγεται ο φωτογράφος της ιστορίας; Φύρδης Μίγδης
Εχει ένα συνηθισμένο όνομα; Οχι
Αραγε τι να σημαίνει το όνομά του; Φίδι είπαν τα παιδιά (Εξηγούμε ότι η έκφραση φύρδην μίγδην σημαίνει πολύ ανακατεμένα και ρωτάμε αν του ταιριάζει αυτό το όνομα )
Πιστεύετε ότι πρόκειται για καλό φωτογράφο; καλός
Τι λέτε να φωτογράφιζε; Γάμους, βουνά, ανθρώπους, ωραία πράγματα,πολέμους,γλέντια,βαφτίσια.
Μετά διαβάσαμε την ιστορία και ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τα θέματα που φωτογράφιζε ο Φύρδης Μίγδης.
Την επόμενη μέρα δείχνουμε τις φωτογραφίες στα παιδιά τις παρατηρούν και βρίσκουν ποιος λείπει ποιος προστέθηκε ποιος άλλαξε θέση.
Μια ομάδα παιδιών κάνει με το οικοδομικό υλικό μια κατασκευή την οποία φωτογραφίζουν.
Την επόμενη μέρα μια άλλη ομάδα κοιτώντας την φωτογραφία πρέπει να κάνει ακριβώς την ίδια κατασκευή. Κοιτούν την φωτογραφία βγάζουν τα τουβλάκια που θα χρειαστούν μετρούν πόσα τουβλάκια πρέπει να βάλουν
Και ιδού το αποτέλεσμα
και μια αναμνηστική φωτογραφία
Κάνουμε 3 ομάδες με παιδιά (με αριθμό παιδιών 4, 6, 9)Τα φωτογραφίζουμε και εκτυπώνουμε τις φωτογραφίες.
Τα παιδιά μετρούν σε κάθε φωτογραφία πόσα παιδιά είναι γράφουν τον αριθμό
και στη συνέχεια τις βάζουν από την φωτογραφία με τον μικρότερο αριθμό παιδιών στην φωτογραφία με τον μεγαλύτερο αριθμό παιδιών και αντίστροφα.
Φωτογραφίσαμε τα παιδιά μια μέρα από την ώρα που έρχονται το πρωί στο σχολείο μέχρι την ώρα που σχολάνε. Εκτυπώσαμε τις φωτογραφίες και τις είδαμε με τα παιδιά.
Τις βάλανε στη σειρά ανάλογα με το τι κάνουμε από το πρωί μέχρι την ώρα που σχολάνε και τα παιδιά εντελώς μόνα τους έγραψαν τις λέξεις δίπλα.
Το ονομάσανε μια μέρα στο σχολείο
Παίξαμε ένα παιχνίδι. Ενα παιδί ο φωτογράφος και τα υπόλοιπα μοντέλα. Ο φωτογράφος γυρίζει την πλάτη στα μοντέλα και λέει: 1,2,3,! ετοιμη η φωτογραφία μέρα ή νύχτα; Αν τα μοντέλα είναι έτοιμα λένε μέρα αν όχι λένε νύχτα. Οταν είναι έτοιμα ο φωτογράφος γυρίζει φωτογραφίζει τα παιδιά και επιλέγει το μοντέλο με την καλύτερη στάση και αυτό γίνεται φωτογράφος στη θέση του.
Φέραμε τα παιδιά σε επαφή με την έντυπη διαφήμηση μέσα από τις σελίδες των περιοδικών.Είδαμε διάφορες διαφημίσεις στο διαδίκτυο και αποφασίσαμε να διαφημίσουμε τα δικά μας προιόντα(αυτά που έχουμε στο σχολείο). Χωρίσαμε τα παιδιά σε 3 ομάδες και η κάθε ομάδα αποφάσισε τι θα διαφημίσει.
Εστησαν τα προιόντα τους αφου πρώτα συμφώνησαν πως θα τα στήσουν και τα φωτογράφισαν
Στη συνέχεια εκτυπώσαμε τις φωτογραφίες και η κάθε ομάδα έκανε την δική της αφίσα για το προιόν που είχε επιλέξει να διαφημίσει.
Η αφίσα με τα αφρόλουτρα
η αφίσα με τα μαλακτικά
και η αφίσα με τις παιδικές κρέμες
Και φυσικά διαφημίσαμε τα προιόντα μας και στην τηλεόραση και πείσαμε το τηλεοπτικό κοινό να έρθει να τα αγοράσει
Σε χαρτί το κάθε παιδί ζωγράφισε αυτό που θα ήθελε να διαφημίσει. Εγραψαν όλα τα παιδιά εντελώς μόνα τους την λέξη. Ενα πολύ μεγάλο μπράβο σε όλα τα παιδιά μας για τη προσπάθειά τους να γράψουν όπως μπορούν την λέξη(πρώτα έγραψαν τα παιδιά την λέξη και μετα η νηπιαγωγός έγραψε τι θέλει να πει το κάθε παιδί).
Παίξαμε ένα παιχνίδι. Ενα παιδί ήταν ο φωτογράφος και αποφάσιζε ότι θα φωτογραφίσει κάποιο αντικείμενο της τάξης(ας πούμε ένα καρεκλάκι). Κοιτάζει μέσα από τον φακό προς το αντικείμενο(δεν κάθεται πολύ κοντά σ αυτο λίγο πιο πέρα) και τα παιδιά ρωτούν: τι βλέπεις φωτογράφε; Ο φωτογράφος απαντά: Βλέπω κάτι που αρχίζει από το γράμμα Κ. Οι υπόλοιποι πρέπει να μαντέψουν ποιο είναι αυτό το αντικείμενο. Οποιος το βρει γίνεται φωτογράφος.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ..................
Τι ωραία που προχωράτε με το πρωτότυπο πρόγραμμά σας! σε λίγο θα αναλαμβάνετε κι επαγγελματικές φωτογραφίσεις αλλά και διαφημιστικά σποτ! Μπράβο σας!
ΑπάντησηΔιαγραφή