Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023

Οι τρεις καλές συμβουλές-Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο

 Εργαστήρια δεξιοτήτων

3ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην Εργαστήρια και υλοποίηση δράσεων για την Υποθεματική: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό «Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο» ΦΟΡΕΑΣ: Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Λάρισας – Ο.ΚΑ.ΝΑ.
Αξίες - Στόχοι 
Να κατανοήσουν ότι είναι σημαντικό να μην ασχολούμαστε με το τι κάνουν οι άλλοι, αλλά με αυτό που εμείς κάνουμε. Να κατανοήσουν ότι μόνο αν παραμείνουμε επικεντρωμένοι, θα φτάσουμε στον προορισμό - στόχο μας. Να κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι να αναγνωρίζουμε και να διαχειριζόμαστε δημιουργικά το θυμό μας, να παίρνουμε το χρόνο μας και να μη βγάζουμε αβίαστα συμπεράσματα. Δεν υπάρχουν καλά και κακά συναισθήματα αλλά αντιδράσεις-συμπεριφορές.
Ζωγραφίζουν ότι τους εντυπωσίασε από το παραμύθι


Αρχίζει η συζήτηση για το θέμα της αυτοσυγκράτησης και τα παιδιά στον κύκλο καταθέτουν πόσο τους είναι δύσκολο να ελέγξουν το θυμό τους και τι είναι αυτό που τους θυμώνει περισσότερο στο σπίτι ή στο σχολείο.  Είδαν την τραγική εξέλιξη που θα είχε η ιστορία του Γιάννη αν δεν είχε ακολουθήσει την τρίτη συμβουλή «..τον αποψινό θυμό , φύλαγέ τον το πουρνό ». Αν δεν είχε συγκρατήσει το θυμό του, θα είχε σκοτώσει τον ίδιο του το γιο! Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας θυμωμένο.
Κάποιες φορές είναι καλό και χρήσιμο να θυμώνουμε. 
Θυμώνω όταν

Συμπεριφορές που έχουμε όταν είμαστε θυμωμένοι
Παιχνίδι το θυμωμένο μακαρόνι. Τα παιδιά είναι θυμωμένα σαν άβραστα μακαρόνια σε μια κατσαρόλα. Σιγά σιγά πέφτει πάνω τους το νερό της ηρεμίας μαλακώνουν, πέφτουν σιγά σιγά στον πάτο της κατσαρόλας και χαλαρώνουν αφού ο θυμός έχει φύγει.
Το θυμωμένο μπαλόνι. Ας υποθέσουμε ότι αυτό το μπαλόνι είναι ένα παιδί που νιώθει να θυμώνει.  Αρχίζει να φουσκώνει.  Μπορεί να φύγει ο θυμός του; - Όχι. - Αν συνεχίσει έτσι Θα σκάσει. Πράγματι σε λίγο το μπαλόνι σκάει απότομα και τα παιδιά φωνάζουν τρομαγμένα από το θόρυβο. Όταν λοιπόν κάποιος αφήνει το θυμό του να σκάσει προκαλεί στους γύρω του φόβο. Όταν ο θυμός αφήνεται ελεύθερος χωρίς έλεγχο, θα πέσει πάνω και σε κάποιους που δεν φταίνε. 

Ο χορός του θυμού. Τα παιδιά φαντάζονται κάτι που τους θυμώνει πολύ. Με μια έντονη μουσική βγάζουν τον θυμό τους χορεύοντας.
Τεχνικές διαχείρισης θυμού
Για να μου φύγει ο θυμός



Θυμόμετρο
Επιδαπέδιο παιχνίδι. Τα παιδιά ξεκινούν από την αφετηρία, ρίχνουν το ζάρι και συνεχίζουν ανάλογα με τον αριθμό που φέρνουν. Στις επιδαπέδιες κάρτες αναπαρίσταται το ταξίδι του ήρωα – Γιάννη, με τα εμπόδια, τους κινδύνους και τους σταθμούς του.









Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023

Ο γεωργός και ο λύκος-Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο

Εργαστήρια δεξιοτήτων
3ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην Εργαστήρια και υλοποίηση δράσεων για την Υποθεματική: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό «Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο» ΦΟΡΕΑΣ: Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Λάρισας – Ο.ΚΑ.ΝΑ.

Αξίες - Στόχοι - Να μάθουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και να κατανοήσουν ότι δεν υπάρχουν θετικά και αρνητικά συναισθήματα. - Να κατανοήσουν ότι στον εκφοβισμό απαντάμε, μιλώντας και ζητώντας βοήθεια. Η σιωπή δεν είναι λύση. - Να κατανοήσουν ότι η ψυχραιμία και η λογική, είναι η δύναμη ενάντια στο φόβο και τον πανικό.
Χωρίζουμε σε ομάδες τα παιδιά. Κάθε ομάδα ζωγραφίζει όποια σκηνή της άρεσε περισσότερο 




και την παρουσιάζει στην ολομέλεια της τάξης.









Ψηφίζουμε ποια ζωγραφιά αρέσει στους περισσότερους



Φτιάξαμε το παραμύθι σε κόμικ
Μιλάμε για τα συναισθήματα. Τα ταξινομούμε σε δύο κατηγορίες.  Αυτά που μας κάνουν και αισθανόμαστε όμορφα και αυτά που μας δυσκολεύουν 



Τα παιδιά διαλέγουν μια καρτέλα. Βλέπουν το συναίσθημα που απεικονίζεται στη φατσούλα. Μιμούνται το ίδιο συναίσθημα. 



Το παζλ των συναισθημάτων



Τα παιδιά  εντοπίζουν, σε ποια σημεία του παραμυθιού υπάρχει φόβος – απογοήτευση - λύπη - συνεργασία – χαρά – ικανοποίηση και ζωγραφίζουν τη σκηνή



Μάθαμε για τους λύκους Θυμόμαστε λύκους από άλλα παραμύθια.  

Τα παιδιά γίνονται λύκοι και κινούνται στο χώρο. Απολαμβάνουν μια όμορφη μέρα στο δάσος. Περπατάνε με διάφορους τρόπους: Μεγάλα μικρά βήματα, αργά-γρήγορα, τρέχουν , πηδούν, ψάχνουν τροφή, πίνουν νερό. Καθώς προχωρούν συναντούν τους φίλους τους ανταλλάσσουν καλημέρες με διάφορους τρόπους (ακουμπώντας τις παλάμες τους, τα γόνατα, τις πλάτες κ.λπ.), γίνονται ζευγάρια.
Χωρίζουμε τον χώρο σε 4 περιοχές. Τα παιδιά είναι λύκοι και  περπατάνε σ’ αυτό το χώρο. Κάποιοι είναι χαρούμενοι, κάποιοι  λυπημένοι, άλλοι φοβισμένοι και άλλοι ελπίζουν να τους συμβεί κάτι όμορφο.

1η ομάδα (Χαρούμενοι λύκοι). Παιχνίδι ο πεινασμένος λύκος




2η ομάδα (Φοβισμένοι λύκοι)… Ζωγραφίζουν ομαδικά τι είναι αυτό που φοβούνται οι λύκοι (φωτιά στο δάσος). Η ζωγραφιά τους αυτή πλαστικοποιείται και έτσι δημιουργείται ένα παζλ, με το οποίο τα παιδιά παίζουν. 




3η ομάδα (Λύκοι που ελπίζουν)… Ζωγραφίζουν τους λύκους και παίζουν κουκλοθέατρο. 


4η ομάδα (Λυπημένοι λύκοι)… Τα παιδιά βρίσκουν επίθετα για τους λύκους. Στη συνέχεια δημιουργούν ζευγάρια με αντίθετα επίθετα