Εργαστήρια δεξιοτήτων
3ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην Εργαστήρια και υλοποίηση δράσεων για την Υποθεματική: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό «Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο» ΦΟΡΕΑΣ: Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Λάρισας – Ο.ΚΑ.ΝΑ.Αξίες - Στόχοι
Να κατανοήσουν ότι είναι σημαντικό να μην ασχολούμαστε με το τι κάνουν οι άλλοι, αλλά με αυτό που εμείς κάνουμε. Να κατανοήσουν ότι μόνο αν παραμείνουμε επικεντρωμένοι, θα φτάσουμε στον προορισμό - στόχο μας. Να κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι να αναγνωρίζουμε και να διαχειριζόμαστε δημιουργικά το θυμό μας, να παίρνουμε το χρόνο μας και να μη βγάζουμε αβίαστα συμπεράσματα. Δεν υπάρχουν καλά και κακά συναισθήματα αλλά αντιδράσεις-συμπεριφορές.Αρχίζει η συζήτηση για το θέμα της
αυτοσυγκράτησης και τα παιδιά στον κύκλο
καταθέτουν πόσο τους είναι δύσκολο να
ελέγξουν το θυμό τους και τι είναι αυτό που
τους θυμώνει περισσότερο στο σπίτι ή στο
σχολείο. Είδαν την τραγική εξέλιξη που θα είχε η ιστορία του Γιάννη αν δεν είχε ακολουθήσει την τρίτη συμβουλή «..τον αποψινό θυμό , φύλαγέ τον το πουρνό ». Αν δεν είχε συγκρατήσει το θυμό του, θα είχε σκοτώσει τον ίδιο του το γιο! Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας θυμωμένο.Κάποιες φορές είναι καλό και χρήσιμο να θυμώνουμε. Θυμώνω όταν
Συμπεριφορές που έχουμε όταν είμαστε θυμωμένοιΠαιχνίδι το θυμωμένο μακαρόνι. Τα παιδιά είναι θυμωμένα σαν άβραστα μακαρόνια σε μια κατσαρόλα. Σιγά σιγά πέφτει πάνω τους το νερό της ηρεμίας μαλακώνουν, πέφτουν σιγά σιγά στον πάτο της κατσαρόλας και χαλαρώνουν αφού ο θυμός έχει φύγει.Το θυμωμένο μπαλόνι. Ας υποθέσουμε ότι αυτό το μπαλόνι είναι ένα παιδί που νιώθει να θυμώνει. Αρχίζει να φουσκώνει. Μπορεί να φύγει ο θυμός του; - Όχι. - Αν συνεχίσει έτσι Θα σκάσει. Πράγματι σε λίγο το μπαλόνι σκάει απότομα και τα παιδιά φωνάζουν τρομαγμένα από το θόρυβο. Όταν λοιπόν κάποιος αφήνει το θυμό του να σκάσει προκαλεί στους γύρω του φόβο. Όταν ο θυμός αφήνεται ελεύθερος χωρίς έλεγχο, θα πέσει πάνω και σε κάποιους που δεν φταίνε.
Ο χορός του θυμού. Τα παιδιά φαντάζονται κάτι που τους θυμώνει πολύ. Με μια έντονη μουσική βγάζουν τον θυμό τους χορεύοντας.
Συμπεριφορές που έχουμε όταν είμαστε θυμωμένοιΠαιχνίδι το θυμωμένο μακαρόνι. Τα παιδιά είναι θυμωμένα σαν άβραστα μακαρόνια σε μια κατσαρόλα. Σιγά σιγά πέφτει πάνω τους το νερό της ηρεμίας μαλακώνουν, πέφτουν σιγά σιγά στον πάτο της κατσαρόλας και χαλαρώνουν αφού ο θυμός έχει φύγει.Το θυμωμένο μπαλόνι. Ας υποθέσουμε ότι αυτό το μπαλόνι είναι ένα παιδί που νιώθει να θυμώνει. Αρχίζει να φουσκώνει. Μπορεί να φύγει ο θυμός του; - Όχι. - Αν συνεχίσει έτσι Θα σκάσει. Πράγματι σε λίγο το μπαλόνι σκάει απότομα και τα παιδιά φωνάζουν τρομαγμένα από το θόρυβο. Όταν λοιπόν κάποιος αφήνει το θυμό του να σκάσει προκαλεί στους γύρω του φόβο. Όταν ο θυμός αφήνεται ελεύθερος χωρίς έλεγχο, θα πέσει πάνω και σε κάποιους που δεν φταίνε.
Ο χορός του θυμού. Τα παιδιά φαντάζονται κάτι που τους θυμώνει πολύ. Με μια έντονη μουσική βγάζουν τον θυμό τους χορεύοντας.
Τεχνικές διαχείρισης θυμού
Επιδαπέδιο παιχνίδι. Τα παιδιά ξεκινούν από την αφετηρία,
ρίχνουν το ζάρι και συνεχίζουν ανάλογα με τον
αριθμό που φέρνουν. Στις επιδαπέδιες κάρτες
αναπαρίσταται το ταξίδι του ήρωα – Γιάννη, με
τα εμπόδια, τους κινδύνους και τους σταθμούς
του.