Δράση Ιανουαρίου "Wearing my mask I can"....
Με την μάσκα μου μπορώ… Να ταξιδέψω στον κόσμο αυτό.
Γνωρίζουμε τη μάσκα σε διάφορους πολιτισμούς και μέσω της εφαρμογής ELTA, εκδίδουμε γραμματόσημα με τη μάσκα που θα ψηφίσουν τα παιδιά, τα οποία μοιράζονται σε κάθε νηπιαγωγείο. Προάγουμε το φιλοτελισμό παράλληλα με τις δράσεις μας και αξιολογούμε το περιεχόμενο, προκειμένου να καταγραφεί το κατά πόσο αφομοιώθηκε η αποκτηθείσα από τα παιδιά γνώση. Τα Νηπιαγωγεία χωρίζονται σε 4 ομάδες για να συνεργαστούν. Ομάδα 1: Η μάσκα στην Ευρώπη – δυτικές κουλτούρες, Ομάδα 2: παραδοσιακές ασιατικές κουλτούρες, Ομάδα 3: Η μάσκα γηγενών Αμερικής, Ομάδα 4: Η μάσκα στην αρχαία Αίγυπτο, μάσκα γηγενών Αφρικής. Κάθε ομάδα ετοιμάζει μια συνοπτική παρουσίαση του πολιτισμού που έχει αναλάβει με ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση της μάσκας σε αυτόν. Εμείς στην δράση αυτή συνεργαζόμαστε με το 14ο νηπιαγωγείο Πτολεμαϊδας και θα παρουσιάσουμε την μάσκα στον πολιτισμό της Αμερικής. Χωριζόμαστε σε Βόρεια και Νότια Αμερική και επιλέγουμε να ασχοληθούμε με τη Νότια Αμερική.
Τα παιδιά ένα πρωί παίρνουν ένα μήνυμα από την ποντικοπαρέαhttps://drive.google.com/file/d/1d3pW_b-95FcoOxz431t0WJG4SwWKBht2/view?usp=sharing
Σε συνεργασία με τους γονείς τους βρίσκουν πληροφορίες για τις μάσκες της Νοτίου Αμερικής. Το κάθε παιδί παρουσιάζει την επόμενη μέρα στην ολομέλεια.
Είδαμε στο google earth που βρίσκεται η Αμερική
Μάθαμε ποιος ανακάλυψε την Αμερική μέσα από βιντεάκια
Εξερευνήσαμε το διαδίκτυο μαζί με τα παιδιά και βρήκαμε μάσκες της Ν. Αμερικής και μάθαμε για τον πολιτισμό τηςΟι δράσεις μας για τον πολιτισμό της Ν. Αμερικής
Ο πολιτισμός των Μάγια και μαθηματικά
Οι Μάγια ήταν ο πρώτος λαός του κόσμου που χρησιμοποίησε τον αριθμό «0». Η χρήση του «0» και το εικοσαδικό σύστημα που χρησιμοποιούσαν (αντί δεκαδικό όπως το δικό μας), τους επέτρεπαν να κάνουν πολύπλοκους λογαριασμούς.
Παρίσταναν τη μονάδα με μια τελεία (•) και την αξία 5 με ένα ραβδί (-) Τον αριθμό 0 τον αναπαρίσταναν μ’ ένα κοχύλι ή ένα λουλούδι.
Γράψαμε το 2021 με τα σύμβολα των Μάγια Κοιτάζοντας τον πίνακα αναφοράς γράφουμε αριθμούς και μετράμε πόσα είναι σε κάθε σειρά και γράφουμε σύμβολα
Οι Αζτέκοι και οι Μάγιας μάθαμε ότι έχτιζαν πυραμίδες - ναούς. Η τεχνική της πέτρινης κατασκευής των Μάγια και των Αζτέκων είναι εντυπωσιακή. Τα καλύτερα παραδείγματα είναι ναοί με τη μορφή πυραμίδων και παλάτια ηγεμόνων. Μία από τις πιο διάσημες πυραμίδες - Kukulkan, έχει ύψος 25 μέτρα και 365 σκαλιά, όσες δηλαδή και οι μέρες του χρόνου.Κάναμε κι εμείς έναν ναό
Την επόμενη ημέρα τα παιδιά στις ελεύθερες δραστηριότητες έκαναν ναούς με τουβλάκια
Δημιουργήσαμε με πηλό αντικείμενα καθημερινής χρήσης, νομίσματα και κοσμήματα από τη ζωή των Ινκας
Τα δώσαμε να ψηθούν στο εργαστήρι κεραμικής στα Κοκκινόγεια. Έτοιμα για βάψιμο
Υπέροχες δημιουργίες από μικρά θαυματουργά χεράκια
Κατασκευάσαμε μια μάσκα αντιπροσωπευτική του πολιτισμού των Ινκας.
Η μάσκα μας Ζωγραφίσαμε την μάσκα που κάναμε
Κάναμε μάσκες με χαρτόνι
Γίναμε ινδιάνοι
Χορέψαμε τον χορό της βροχής των ΙνδιάνωνΟΙ γονείς με τα παιδιά του έφτιαξαν μάσκεςΤα νηπιαγωγεία της κάθε ομάδας παίζουν παιχνίδια μεταξύ τους σχετικά με τις μάσκες του πολιτισμού που έχουν αναλάβει να παρουσιάσουν. Το δικό μας παιχνίδι δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το 14ο Νηπιαγωγείο Πτολεμαϊδας και ήταν αινίγματα για τις μάσκες Αμερικής. Συνδεθήκαμε και παίξαμε το παιχνίδι όλοι μαζί
Μπορείτε να δείτε το παιχνίδι στον παρακάτω σύνδεσμοhttps://view.genial.ly/600b11ebae03310d0c24c314/game-maskes-i8agenwn-amerikhs
Παρουσιάσαμε το πρόγραμμά μας στην Συντονίστρια Εκπαιδευτικού ΈργουΌλες οι μάσκες που δημιούργησαν τα σχολεία μπήκαν σε ψηφοφορία από όλα τα παιδιά και μία από αυτές θα εκτυπωθεί ως γραμματόσημο μέσω της σχετικής εφαρμογής των ΕΛΤΑ σε κάθε νηπιαγωγείο. Οι μάσκες των συνεργαζόμενων σχολείων
Ψηφίσαμε ποια από τις μάσκες μας αρέσει πιο πολύ;
Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας μας έδειξε ότι προτιμήσαμε την μάσκα του Τουταγχαμών
Ζωγραφίσαμε την μάσκα που ψηφίσαμε και μας άρεσε πιο πολύ
Στην γενική ψηφοφορία είχαμε ισοψηφία με 3 νικητές το Νηπιαγωγείο Πιπεριάς, το 1ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου και το Νηπιαγωγείο Παστίδας (ολοήμερο τμήμα). Οι μάσκες τους έγιναν γραμματόσημα και περιμένουμε να έρθουν στο σχολείο μας αλλά και σε όλα τα σχολεία.
Οι παρουσιάσεις όλων των σχολείων ταξιδεύουν σε όλα τα Νηπιαγωγεία προκειμένου όλα τα παιδιά να γνωρίσουν άλλους πολιτισμούς και να δουν τα παράγωγα των άλλων νηπιαγωγείων. Μπορείτε να δείτε τις παρουσιάσεις στον παρακάτω σύνδεσμο
Παρακολουθήσαμε τις παρουσιάσεις των συνεργαζόμενων σχολείων
Και μάθαμε για τους άλλους πολιτισμούς Αίγυπτος.
Ντύσε την μούμια
Εξασκηθήκαμε στα ιερογλυφικάΑφρική Ζωγραφική με σκιές εμπνευσμένη από τα τοπία της αφρικανικής σαβάνας
Μάσκα θεού Διόνυσου
Βόρεια Αμερική
Ο μύθος του θεού Ρέιβεν
ΕσκιμώοιΜάθαμε και ένα τραγούδι για τους εσκιμώους από τα παιδιά του 14ου νηπιαγωγείου Πτολεμαΐδαςhttps://voca.ro/1jOVvwW1g8Zy Ασία Γράψαμε Ιαπωνικές λέξεις κάναμε παζλ και παίξαμε παιχνίδια online
Η αξιολόγηση της δράσης του Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε μέσα από την online εφαρμογή Kahoot.it Το εικονικό μας μουσείο Μπορείτε να περιηγηθείτε είτε με τα βελάκια είτε με το ποντίκι
Πηγές