Εργαστήριο 1ο "Ας γνωριστούμε παίζοντας"
Παιχνίδια ενεργοποίησης- δέσιμο της ομάδας -Με τη συνοδεία κατάλληλης μουσικής τα παιδιά περπατούν στο χώρο, σφίγγουν το δεξί χέρι κάποιου άλλου παιδιού που συναντούν λέγοντας το όνομά τους και συστήνονται. Περπατούν στο χώρο ελεύθερα με διάφορους τρόπους με τις οδηγίες του/της νηπιαγωγού. Δίνουν τα χέρια τους χωρίς συγκεκριμένη διάταξη και στη συνέχεια προσπαθούν να ξεμπερδευτούν για να φτιάξουν ένα κύκλο.
Τα παιδιά φτιάχνουν ένα λουλούδι με τη φωτογραφία τους στο κέντρο. Στα φύλλα του λουλουδιού ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους παιχνίδι. Δημιουργείται ένας κήπος με λουλούδια.
Εργαστήριο 2ο "Όλοι έχουμε θέση σε αυτήν την τάξη του νηπιαγωγείου"
Για να υποδεχτούν τα παιδιά στην τάξη τους μια νέα φίλη ετοίμασα το παρακάτω βίντεο https://tinyurl.com/ysznunzf
Γνωρίζουμε τη Δώρα μια κούκλα ως μια ξεχωριστή φίλη που μας επισκέπτεται γιατί χρειάζεται τη βοήθεια των παιδιών.
Η Δώρα ζητάει από τα παιδιά να της προτείνουν λύσεις. Συζητάμε για τα συναισθήματα γενικά και για τα συναισθήματα που βίωνε η νέα μας φίλης και το πώς αισθάνεται, τι θα κάναμε εμείς αν είμαστε στη θέση της.
Συναισθήματα με πλαστελίνη
Παρουσίαση κοινωνικής ιστορίας για τη διαχείριση των συναισθημάτων. Τι κάνω για να νιώσω καλά;
Παιχνίδι ρόλων-Δραματοποιούν τις προτάσεις τους
Δημιουργία πίνακα διπλής εισόδου. Τα παιδιά επιλέγουν τρόπους επίλυσης διάφορων καθημερινών καταστάσεωνΤι με θυμώνει; πως ηρεμώ;
Εργαστήριο 3ο "Εσύ και εγώ μαζί:"
Ανάγνωση και επεξεργασία παραμυθιού «Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια». (θίγονται θέματα όπως: το ζήτημα της ταυτότητας και του αυτοπροσδιορισμού, της ένταξης σε ομάδες, το ζήτημα της αποδοχής, της απόρριψης, της διαφορετικότητας) https://anyflip.com/iyuxw/hjeq/basic
Ανάγνωση και επεξεργασία παραμυθιού «Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια». (θίγονται θέματα όπως: το ζήτημα της ταυτότητας και του αυτοπροσδιορισμού, της ένταξης σε ομάδες, το ζήτημα της αποδοχής, της απόρριψης, της διαφορετικότητας) https://anyflip.com/iyuxw/hjeq/basic
Ποια συναισθήματα βίωσε η αγελαδίτσα;
Τι μπορώ να κάνω εγώ για να ξεπεράσει το πρόβλημά της;
Το βιβλίο των συναισθημάτων
«Θερμόμετρο συναισθημάτων»
Εσύ και εγώ μαζί. Δημιουργούμε ένα πύργο με τουβλάκια όσα είναι και τα παιδιά της τάξης. Σε κάθε τουβλάκι κολλάμε χαρτάκι με το αρχικό γράμμα κάθε παιδιού. Τα παιδιά καλούνται να αφαιρέσουν ένα τουβλάκι από τον πύργο χωρίς να πέσει ο πύργος.
Εργαστήριο 4ο-5ο "Ο εαυτός μου και οι άλλοι"
Ομαδικό παιχνίδι «Ο κατάσκοπος» Τα παιδιά περπατάνε σαν κατάσκοποι με την εφημερίδα με τη συνοδεία μουσικής, κρύβοντας το πρόσωπό τους, με στόχο να μην κοιτάνε κανέναν/καμία και να μη τους βλέπει και κανείς/καμία. Στο σταμάτημα του ήχου, τα παιδιά σταματούν να κινούνται και καλούνται «κατασκοπικά» να παρατηρούν το/τη διπλανό/ή τους και εντοπίζουν ομοιότητες ως προς τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά.«Ο εαυτός μου» - κατασκευή.
Ζωγραφίζουν σε ένα χαρτόνι εικόνες που να αντιπροσωπεύουν αγαπημένα τους πράγματα, στις οποίες δεν αναφέρουν το όνομά τους ή άλλα στοιχεία για τον εαυτό τους.
Προσπαθούν να βρουν όσο το δυνατόν περισσότερες ομοιότητες με τους συμμαθητές τους
Προσπαθούν να βρουν όσο το δυνατόν περισσότερες ομοιότητες με τους συμμαθητές τους
Καταλάβαμε ότι καθένας είναι ξεχωριστός και μοναδικός και πως όλοι μαζί αποτελούμε μια ομάδα σαν τα κομμάτια ενός παζλ που όταν ενώνονται φτιάχνουν μια ωραία εικόνα. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε την ομάδας μας. Κάθε παιδί χρωμάτισε το δικό του κομμάτι μέσα στο οποίο κόλλησε τη φωτογραφία του. Το σύνθημά μας είναι «είμαστε ομάδα δυνατή που όλα τα μπορεί»
Προβολή video: «Η εχθρόπιτα» https://youtu.be/myrz2ajbDV8?si=my2rA3D0OjSqYlwX Συζήτηση, προφορική επεξεργασία Τα παιδιά καταγράφουν τις προτάσεις τους για να επιλύσουν τις όποιες διαφορές τους με άλλα παιδιά. Δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με τους τρόπους επίλυσης των διαφορών/συγκρούσεων με βάση τις προτάσεις που διατύπωσαν.
Προβολή video: «Η εχθρόπιτα» https://youtu.be/myrz2ajbDV8?si=my2rA3D0OjSqYlwX Συζήτηση, προφορική επεξεργασία Τα παιδιά καταγράφουν τις προτάσεις τους για να επιλύσουν τις όποιες διαφορές τους με άλλα παιδιά. Δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με τους τρόπους επίλυσης των διαφορών/συγκρούσεων με βάση τις προτάσεις που διατύπωσαν.
Παιχνίδια ρόλων. Συμβουλεύονται τον εννοιολογικό χάρτη με τις προτάσεις επίλυσης
Ομαδική κατασκευή: Η κουρτίνα της αγάπης. Τα παιδιά καλούνται να φτιάξουν ατομικά καρδιές με μηνύματα αγάπης για τους φίλους τους, οι οποίες ενώνονται για να δημιουργήσουν την κουρτίνα της αγάπης.
Δημιουργία αφίσας με τίτλο: « οι άλλοι είναι φίλοι μου»
«Η πίτα της φιλίας» Τα παιδιά χωρισμένα σε 2 ομάδες αποφασίζουν τα συστατικά που θα περιέχει η συνταγή της πίτας της φιλίας.Δημιουργία αφίσας με τίτλο: « οι άλλοι είναι φίλοι μου»
Αφήγηση του παραμυθιού «Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας» https://youtu.be/qSqQzKcr4VM?si=uBjH7s0xBfSC_YiP Ακολούθησε συζήτηση , προβληματισμός εικαστική δράση σε ζευγάρια ζωγραφίζουν από ένα κομμάτι του παζλ ελέφαντα και τα ενώνουν.
«Όλοι είμαστε διαφορετικοί» Έχουμε φωτογραφίες ανθρώπων από: διαφορετικές ηλιακές ομάδες, διαφορετικές εθνικές-φυλετικές ομάδες, διαφορετική ενδυμασία, διαφορετική εξωτερική εμφάνιση (μαλλιά, χρώμα μαλλιών, δέρματος). Ομαδοποιούν τις φωτογραφίες με βάση το φύλο ή την ηλικία και συζητούν για τις ομοιότητες και τις διαφορές τους.
«Όλοι είμαστε διαφορετικοί» Έχουμε φωτογραφίες ανθρώπων από: διαφορετικές ηλιακές ομάδες, διαφορετικές εθνικές-φυλετικές ομάδες, διαφορετική ενδυμασία, διαφορετική εξωτερική εμφάνιση (μαλλιά, χρώμα μαλλιών, δέρματος). Ομαδοποιούν τις φωτογραφίες με βάση το φύλο ή την ηλικία και συζητούν για τις ομοιότητες και τις διαφορές τους.
Δημιουργούμε τις δικές μας ταυτότητες
Oμαδικό παιχνίδι «Πες μου κάτι για σένα…» Τα παιδιά απαντούν σε διάφορες ερωτήσεις (αγαπημένο φαγητό, παιχνίδι, χρώμα κ.ά)
Εργαστήριο 7ο "Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι"
Ένα διαφορετικό ζώο που ψάχνει για φίλους, αλλά κανένα άλλο ζώο δεν το κάνει παρέα γιατί είναι απλά παράξενο. Εχει μύτη ποντικιού, χαίτη λιονταριού και σώμα καγκουρό.Κουκλοθέατρο «Το Ζαμπντερφίλιο»( Zabderfilio).Συζήτηση και επεξεργασία -Τι θα συνέβαινε αν ένα …Ζαμπντερφίλιο ζητούσε να γίνει φίλος μας