Εγινε συζήτηση με τα παιδιά σχετικά με τους κανόνες καλής χρήσης των βιβλίων και δημιουργήθηκαν οι κανόνες λειτουργίας της δανειστικής βιβλιοθήκης καθώς και οι κάρτες μέλους για τον δανεισμό.
Προετοιμασία για την έναρξη δανειστικής βιβλιοθήκης με τη συμμετοχή των παιδιών και δημιουργήθηκε η γωνιά βιβλιοθήκης.
Η γωνιά βιβλιοθήκης
Εγιναν δραστηριότητες φιλαναγνωσίας καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Κάναμε δια ζώσης συναντήσεις με συγγραφείς παραμυθιών.
Γονείς και κηδεμόνες ήρθαν στο σχολείο και διάβασαν στα παιδιά ένα παραμύθι ή αφηγήθηκαν έναν λαϊκό μύθο ή ένα παραμύθι από την προφορική μας παράδοση. Κάποιοι γονείς αφηγήθηκαν γνωστά παραμύθια σε 9 διαφορετικές γλώσσες.
Δημιουργήθηκαν ψηφιακά παραμύθια από τα παιδιά και μικρά παραμύθια τσέπης όπου τα παιδιά δημιούργησαν 24 παραμύθια όσα και τα γράμματα της αλφαβήτας. Για κάθε παραμύθι έβρισκαν 5 λέξεις από το συγκεκριμένο γράμμα και με βάση αυτές τις λέξεις έφτιαχναν το παραμύθι.
Τα βιβλία σε ρόδες ήρθαν στο σχολείο μας με θέμα "παραδοσιακά παραμύθια". Η κινητή βιβλιοθήκη Δράμας ήρθε στο σχολείο 2 φορές και τα παιδιά δανείστηκαν βιβλία.
με την επίσκεψη συγγραφέα στην τάξη μας.
Έγινε μια δράση φιλαναγνωσίας σε συνεργασία με το 3ου Δημ. Σχ. Προσοτσάνης και την υπεύθυνη κυρία της βιβλιοθήκης. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στην βιβλιοθήκη και η κυρία τους διάβασε παραμύθι. Κάναμε Βιβλία Ακορντεόν (Κονσερτίνα)
σελιδοδείκτες για τα παιδιά μας από την μαμά Ευη της Α.Γ και τη γιαγιά Αθηνά του Χ.Π. Τις ευχαριστούμε θερμά
Τα παιδιά με αφορμή κάποιες ιστορίες δημιούργησαν τα δικά τους ποιήματα τα οποία και εικονογράφησαν.
Δημιουργήθηκε κόμικ με αφορμή ένα παραμύθι εδώ
Συμμετείχαμε στη δράση Χάρισε ένα βιβλίο, δυνάμωσε το φως!
Το Νηπιαγωγείο μας στα πλαίσια του ετήσιου σχεδίου δράσης του ΙΕΠ για τη Σχολική Βιβλιοθήκη και τη Φιλαναγνωσία “Καλλιεργώντας την Αγάπη για το Διάβασμα” έχει την χαρά να συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας “Η μικρή μας βιβλιοθήκη”, από τις εκδόσεις Καλειδοσκόπιο. Eνα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, έξι χώρες (Εσθονία, Ελλάδα, Βόρεια Μακεδονία, Κροατία, Πολωνία, Σλοβενία), έξι βιβλία, μια μεγάλη κοινότητα φιλαναγνωσίας για παιδιά 4 – 10 ετών. Τα 6 βιβλία του προγράμματος είναι μια ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη.
Το πρόγραμμα «Η μικρή μας βιβλιοθήκη» ξεκίνησε πριν 16 χρόνια με στόχο την προώθηση της φιλαναγνωσίας στους μαθητές και μαθήτριες των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων της Σλοβενίας. Το 2014 το πρόγραμμα επεκτάθηκε σε σχολεία της Πολωνίας και της Λιθουανίας και το 2018 σε σχολεία της Κροατίας, της Εσθονίας και της Λετονίας. Στη Σλοβενία, πλέον, στο πρόγραμμα έχουν συμμετάσχει περισσότερα από 34000 παιδιά. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει τιμήσει το πρόγραμμα με τον τίτλο “Success Story”, ενώ το 2021 αναγνωρίστηκε επίσημα και από το παράρτημα της IBBY στη Σλοβενία. Η Ελλάδα είναι μία από τις έξι χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα για το σχολικό έτος 2024-2025, συγκεκριμένα στην ενότητα που αφορά σε βιβλία για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Την υλοποίηση του προγράμματος έχουν αναλάβει οι εκδόσεις Καλειδοσκόπιο.
Τα έξι βιβλία, πολύ διαφορετικά το ένα με το άλλο, γίνονται παιχνίδι, μελέτη, δημιουργικότητα, μοίρασμα με αφορμή τις λέξεις, τις εικόνες, τους δημιουργούς και τις χώρες προέλευσής τους.
Πού συναντιούνται ένα αγόρι που προσπαθεί να καταλάβει τι νιώθει μ’ ένα κορίτσι που ψάχνει χαμένα κλειδιά, ένα άλλο κορίτσι που μαθαίνει τη φιλία, έναν κύριο που αποφασίζει να ξεφορτωθεί ό,τι δεν του χρειάζεται, μια χρυσαλλίδα που κάνει το μεγάλο ταξίδι και τα μεγάλα ερωτήματα που βασανίζουν το μυαλό των παιδιών;(https://kaleidoscope.gr/blog/kaleid-events-c128.html)
Δραστηριότητες που έγιναν με αφορμή τα 6 βιβλία. Σε κάθε παραμύθι κάναμε και το βιβλίο με τις δραστηριότητες για το συγκεκριμένο παραμύθι.
Το κορίτσι και η αρκούδα
Ένα κορίτσι και μια αρκούδα ανοίγουν μια πόρτα στον κόσμο, που κρύβει πολλά καθημερινά και άλλα, συναρπαστικά, μυστικά. Κάνουν παρέα και ανακαλύπτουν ένα σωρό καινούργια πράγματα. Μαθαίνουν ότι, όσο πιο γρήγορα τρέχεις με το ποδήλατο, τόσο περισσότερο ανεμίζουν τα μαλλιά σου. Σκαρφαλώνουν τους πιο ψηλούς λόφους και προσπαθούν ν’ αγγίξουν τις ηλιαχτίδες. Το φθινόπωρο παίζουν κρυφτό με τον ήλιο. Κάνουν τα πάντα μαζί, ώσπου μια μέρα… Μια τρυφερή ιστορία για τη φιλία και το πέρασμα του χρόνου.To κορίτσι με γλωσσοπίεστρα
Ευχαριστούμε θερμά την γιαγιά Αθηνά του Χ. Π. που μας έφτιαξε με τσόχα το κορίτσι και την αρκούδα. Τα παιδιά ζωγράφισαν τις σκηνές από το παραμύθι.
Η Χρυσαλλίδα
Το κορίτσι και η αρκούδα με πηλό
Αρκουδάκια με πηλό
Ευχαριστούμε θερμά την γιαγιά Αθηνά του Χ. Π. που μας έφτιαξε με τσόχα το κορίτσι και την αρκούδα. Τα παιδιά ζωγράφισαν τις σκηνές από το παραμύθι.
Η Χρυσαλλίδα
Μόλις η μικρή Χρυσαλλίδα διαβάζει το γράμμα που έλαβε, αποχαιρετάει τις αδελφές της και ξεκινάει το ταξίδι της, ένα ταξίδι συναρπαστικό αλλά και δύσκολο. Στον δρόμο ανακαλύπτει καινούργια πράγματα και πρωτόγνωρα συναισθήματα. Είναι γεμάτη περιέργεια για όλα όσα βλέπει, όμως πρέπει να νικήσει και τον φόβο και τις αμφιβολίες της.
Μέσα από τον εξαιρετικό λόγο και την παραμυθένια αφήγησή της, η Αντρέγια Πέκλαρ μας μεταφέρει συμβολικά τη θαυμαστή μεταμόρφωση της κάμπιας σε πεταλούδα, και κάνει το ταξίδι της χρυσαλλίδας μια ιστορία ενηλικίωσης κάθε ζωντανού πλάσματος.
Μέσα από τον εξαιρετικό λόγο και την παραμυθένια αφήγησή της, η Αντρέγια Πέκλαρ μας μεταφέρει συμβολικά τη θαυμαστή μεταμόρφωση της κάμπιας σε πεταλούδα, και κάνει το ταξίδι της χρυσαλλίδας μια ιστορία ενηλικίωσης κάθε ζωντανού πλάσματος.
Ανοιξιάτικο τοπίο με πεταλούδες με φυσικά υλικά και γκοφρέ για τα λουλούδια
Ο κύριος Φούσκας και το ιστιοφόρο
Ο κύριος Φούσκας και το ιστιοφόρο
Ο κύριος Φούσκας είναι συλλέκτης που του αρέσει να μαζεύει ένα σωρό πράγματα στο τεράστιο σπίτι του. Μια μέρα διαπιστώνει ότι δεν έχει άλλο χώρο, οπότε αποφασίζει να μεταφέρει μερικά πράγματα στο ιστιοφόρο που έχει στον κήπο του. Ξαφνικά ξεσπάει καταιγίδα και το ιστιοφόρο αρχίζει να πλέει στο άγνωστο μαζί με τον κύριο Φούσκα. Τι θ' απογίνει εκείνος και τα υπάρχοντά του;
Το ιστιοφόρο του κυρίου Φούσκα με πηλό και οκύριος Φούσκας με πλαστελίνη
Ανταλλαγή παιχνιδιών με κλήρωση. Κάθε παιδί έφερε ένα παιχνίδι και το αντάλλαξε με το παιχνίδι ενός άλλου παιδιού.
Ο Πα ρωτά πως γεννήθηκα;
Ο ΠΑΝΟΣ είναι ένα μικρό αγόρι που κάνει συνέχεια ερωτήσεις για τον κόσμο. Αυτή τη φορά θέλει να μάθει από τη φίλη του τη Ζωγραφιά πώς ήρθε στον κόσμο, όμως εκείνη αποφεύγει ν’ απαντήσει. Ο Πάνος επιμένει και, με τη βοήθεια της φίλης του της Έλλης, καταφέρνει να φτιάξει έναν κόσμο όπως θα έπρεπε να είναι. «Τελικά οι μεγάλοι είναι πολύ μικροί!» είπε ο Πάνος κι έδωσε ένα φιλάκι στο μάγουλο της Έλλης.
Που το βρήκες;Η Άνικα φοράει τα καινούργια παπούτσια της και βγαίνει. Ξαφνικά βλέπει ένα κλειδί στο χώμα. Μα πώς βρέθηκε εκεί; Ποιος το έχασε; Μετά βρίσκει ένα δεύτερο, ένα τρίτο και, πολύ σύντομα, έχει στα χέρια της ένα σωρό κλειδιά! Το κοριτσάκι ανησυχεί. Όταν χάνεις ένα κλειδί δεν μπορείς να γυρίσεις στο σπίτι σου, οι φίλοι σου δεν μπορούν να έρθουν να σε δουν και οι γείτονες δεν μπορούν να δανειστούν την κανέλα. Πώς θα βρει αυτούς που έχασαν τα κλειδιά τους;
Θησαυροφυλάκιο με φυσικά υλικά.
Χρατς
Δημιουργήθηκε ένα παραμύθι με αφορμή το παραπάνω βιβλίο με την χρήση της ΤΝ. Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ
Παπούτσια κάθε είδους παρελαύνουν στους δρόμους, στις βιτρίνες, στο τσαγκαράδικο. Μα πρωταγωνιστής παραμένει το αγόρι με τα "χρατς", που παλεύει να δέσει τα κορδόνια του και να λύσει τους κόμπους της καρδιάς του... Μέχρι να μάθουμε τι σημαίνει ανησυχία, χαρά, λύπη, αμηχανία, αγάπη, φόβος, νοσταλγία, θυμός κι άλλα πολλά, είναι φορές που νιώθουμε κόμπο στο στομάχι κι άλλες πάλι την καρδιά μας δεμένη φιόγκο. Τότε τίποτα δεν είναι -ή δεν φαίνεται- εύκολο. Τότε δεν βρίσκουμε τρόπο να ησυχάσουμε. Τότε κοιτάζουμε διαρκώς κάτω. Τότε ξεχνάμε να δούμε τα σύννεφα, τα πουλιά, τον ήλιο και τα κεραμίδια των παλιών σπιτιών. Και ο καιρός περνάει.
Ώσπου, μια μέρα, χωρίς να το καταλάβουμε, η ανησυχία, η χαρά, η λύπη, η αμηχανία, η αγάπη, ο φόβος, η νοσταλγία, ο θυμός κι άλλα πολλά, παίρνουν χρώμα, μορφή και ήχο. Τότε όλα γίνονται εύκολα. Τότε όλοι οι άνεμοι κοπάζουν. Τότε σηκώνουμε τα μάτια μας στον ουρανό. Τότε βλέπουμε όλα τα σύννεφα, τα πουλιά, τον ήλιο και τα κεραμίδια των παλιών σπιτιών. Κι ένα αόρατο χέρι λύνει τους κόμπους και τους φιόγκους που έχουν φωλιάσει μέσα μας.
Ώσπου, μια μέρα, χωρίς να το καταλάβουμε, η ανησυχία, η χαρά, η λύπη, η αμηχανία, η αγάπη, ο φόβος, η νοσταλγία, ο θυμός κι άλλα πολλά, παίρνουν χρώμα, μορφή και ήχο. Τότε όλα γίνονται εύκολα. Τότε όλοι οι άνεμοι κοπάζουν. Τότε σηκώνουμε τα μάτια μας στον ουρανό. Τότε βλέπουμε όλα τα σύννεφα, τα πουλιά, τον ήλιο και τα κεραμίδια των παλιών σπιτιών. Κι ένα αόρατο χέρι λύνει τους κόμπους και τους φιόγκους που έχουν φωλιάσει μέσα μας.
Δημιουργία ιστορίας από τα παιδιά με αφορμή την ιστορία Χρατς
Οι εκδόσεις Καλειδοσκόπιο πρόσφεραν βιβλία στο σχολείο μας σαν ανταμοιβή για τις δραστηριότητες που κάναμε
Δημιουργία παραμυθιών από τους γονείς με αφορμή λέξεις και φράσεις που περιέχονται στα 6 βιβλία
Ζωγραφίσαμε 6 ζευγάρια παπούτσια για τους ήρωες του βιβλίου. Που θα πήγαινε ο καθένας αν τα παπούτσια του είχαν φτερά;
Το ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ, σε συνεργασία με τις Εκδόσεις ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ και στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Φιλαναγνωσίας Η ΜΙΚΡΗ ΜΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ,
υλοποίησε διαδικτυακά στο σχολείο μας το πρόγραμμα "ΧΡΑΤΣ ΚΑΙ ΧΡΙΤΣ ΚΑΙ ΦΥΓΑΜΕ". Τους ευχαριστούμε θερμά.
Είχαμε τη χαρά να συνδεθούμε διαδικτυακά με τη συγγραφέα του βιβλίου ΧΡΑΤΣ την Ευη Γεροκώστα. Παίξαμε ένα κουίζ και φυσικά απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις που κάναμε για να μάθουμε λίγα πράγματα γι αυτήν.
Δημιουργία παραμυθιών από τους γονείς με αφορμή λέξεις και φράσεις που περιέχονται στα 6 βιβλία
Tα παιδιά εικονογράφησαν το παραμύθι. Μπορείτε να το διαβάσετε παρακάτω εδώ
Πήραμε μέρος στον διαγωνισμό το τρενάκι των βιβλίων
Ζωγραφίσαμε όπως τους φανταστήκαμε τα πορτραίτα των εικονογράφων των 6 βιβλίων και τα στείλαμε να τα δούνεΠήραμε μέρος στον καλλιτεχνικό διαγωνισμό που διοργάνωσαν οι εκδόσεις Καλειδοσκόπιο. Με οδηγό την έμπνευση και τη φαντασία μαζί με διάφορα υλικά ζωγραφικής δημιουργήσαμε ένα έργο τέχνης. Το έργο τέχνης απέσπασε το 1ο πανελλήνιο βραβείο και εκτέθηκε στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης.Ζωγραφίσαμε 6 ζευγάρια παπούτσια για τους ήρωες του βιβλίου. Που θα πήγαινε ο καθένας αν τα παπούτσια του είχαν φτερά;
Κάναμε μια ιστορία με όλους τους παπουτσωμένους ήρωες μαζί
Το ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ, σε συνεργασία με τις Εκδόσεις ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ και στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Φιλαναγνωσίας Η ΜΙΚΡΗ ΜΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ,
υλοποίησε διαδικτυακά στο σχολείο μας το πρόγραμμα "ΧΡΑΤΣ ΚΑΙ ΧΡΙΤΣ ΚΑΙ ΦΥΓΑΜΕ". Τους ευχαριστούμε θερμά.
Είχαμε τη χαρά να συνδεθούμε διαδικτυακά με τη συγγραφέα του βιβλίου ΧΡΑΤΣ την Ευη Γεροκώστα. Παίξαμε ένα κουίζ και φυσικά απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις που κάναμε για να μάθουμε λίγα πράγματα γι αυτήν.