Εργαστήρια δεξιοτήτων θεματικής ενότητας - Ζω καλύτερα Ευ ζην. Ασφάλεια και Πρόληψη Τίτλος εργαστηρίου "Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω"
Στόχοι
Να αποκτήσουν θετική αυτοεικόνα, να βελτιώσουν την αυτοαντίληψη τους, και τις σχέσεις τους με τους συμμαθητές τους. Να συνεργάζονται, να δουλεύουν ομαδικά, να συζητάνε, να σκέφτονται ομαδικά, να ανταλλάσσουν σκέψεις και ιδέες, να επικοινωνούν. Να αναγνωρίζουν το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και τις διάφορες μορφές της. Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση για τον θύτη και το θύμα. Δεξιότητες (4C’s): (Κριτική Σκέψη) (Δημιουργικότατα),
(Συνεργασία), (Επικοινωνία)
P4/wC (πρόγραμμα φιλοσοφίας με και για τα παιδιά)
εκτός από τις δεξιότητες (4C’s) καλλιεργεί την
φροντιστική (caring) και την κοινότητα διερεύνησης (communityofinquiry).
ProblembasedLearning Μάθηση μέσω διερεύνησης προβλήματος)
Δεξιότητες του νου
Δεξιότητες μάθησης του 21ο αιώνα
Δεξιότητες Ζωής Ψηφιακές δεξιότητες
Τα παιδιά γίνονται ζευγαράκια και διαλέγουν ένα παιδί που έχουν καιρό να παίξουν μαζί του. Το κάθε ζευγαράκι μοιράζεται ένα χαρτί και ο καθένας ζωγραφίζει τον φίλο του. Η αλληλεπίδραση αρχίζει όταν συνεργάζονται για να ζωγραφίσουν στο ίδιο χαρτί.
Κόβουν τις φιγούρες και ζητάμε από τα ζευγαράκια να βρουν ένα άλλο ζευγάρι, να γίνουν τετράδα. Κολλάνε τις φιγούρες σε ένα μεγάλο χαρτί. Γράφουμε τα πιο σημαντικά πράγματα που σκέφτηκαν στη κάθε τετράδα. Κατόπιν, η κάθε τετράδα βρίσκει ένα όνομα που της ταιριάζει, και ζητάμε από την κάθε τετράδα να κάνουν όλοι μαζί μια ζωγραφιά που να ταιριάζει με την ομάδα τους.
Καταγράφουμε ότι μας λένε τα παιδιά για τη λέξη βία και εκφοβισμός. Χρησιμοποιούμε εποπτικό υλικό με εικόνες από τις μορφές της βίας και διερευνούμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών για το θέμα της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Διαβάζουμε το βιβλίο «Ο νταής του σχολικού» και το επεξεργαζόμαστε μέσα από ερωτήσεις.
Συνεχίζουμε με την ρουτίνα Απόδοσης Δικαιοσύνης στο Παρόν, Μέλλον και Παρελθόν (Making it Fair Now - Then - Later). Ζητήσαμε από τους μαθητές να σκεφτούν ιδέες για πράγματα που μπορεί να κάνει μια κατάσταση δικαιότερη: τώρα, στο μέλλον ή να αλλάξει την κατάσταση γι 'αυτόν και να γίνει δίκαιη κατά το παρελθόν. Έτσι συγκεντρώσαμε ιδέες για δράσεις σχετικές με:
α) αποφυγή του περιστατικού στο παρελθόν: Τι θα μπορούσε να είχε κάνει ο Αριστοτέλης για να αποφύγει αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση;
β) επίλυση του περιστατικού στο παρόν: Τι θα συμβουλεύαμε τον Αριστοτέλη να κάνει για να τον αντιμετωπίσει; Κάναμε ένα συμβόλαιο προκειμένου να προλάβουμε ανάλογα περιστατικά στο μέλλον.
Δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό κόμικ για την ιστορία του Νταή. Με τα βελάκια πηγαίνετε στην επόμενη σελίδα του κόμικΔιαβάζουμε το βιβλίο «Ο νταής του σχολικού» και το επεξεργαζόμαστε μέσα από ερωτήσεις.
Συνεχίζουμε με την ρουτίνα Απόδοσης Δικαιοσύνης στο Παρόν, Μέλλον και Παρελθόν (Making it Fair Now - Then - Later). Ζητήσαμε από τους μαθητές να σκεφτούν ιδέες για πράγματα που μπορεί να κάνει μια κατάσταση δικαιότερη: τώρα, στο μέλλον ή να αλλάξει την κατάσταση γι 'αυτόν και να γίνει δίκαιη κατά το παρελθόν. Έτσι συγκεντρώσαμε ιδέες για δράσεις σχετικές με:
α) αποφυγή του περιστατικού στο παρελθόν: Τι θα μπορούσε να είχε κάνει ο Αριστοτέλης για να αποφύγει αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση;
β) επίλυση του περιστατικού στο παρόν: Τι θα συμβουλεύαμε τον Αριστοτέλη να κάνει για να τον αντιμετωπίσει; Κάναμε ένα συμβόλαιο προκειμένου να προλάβουμε ανάλογα περιστατικά στο μέλλον.
https://www.canva.com/design/DAGhWs6V1UY/TiXllbYFRxmBKAmhPI64pg/view
Διαβάσαμε το σενάριο «Μιμή η κουταλαφτού». Σε ένα μεγάλο χαρτί τα παιδιά σχεδιάζουν το περίγραμμα της Μίμης. Καθώς εξελίσσεται το δράμα τα παιδιά εκφράζουν και καταγράφουμε σκέψεις και συναισθήματα του ρόλου.Δημιουργούμε από κοινού μια ζωγραφιά με τα πρόσωπα του δράματος.Δραματοποίηση ιστορίας
Τα παιδιά σκέφτονται τι πρέπει να πουν στον παιδί που κορόιδευε την Μιμή για να αλλάξει συμπεριφορά.
Σε ένα πανωφόρι κολλάνε χαρτάκια στα οποία έχουμε γράψει συναισθήματα και λόγια τα οποία και θα δώσουν δύναμη και θα αποτελέσουν την αρματωσιά του ρόλου για να αντιμετωπίζει από εδώ και πέρα δύσκολες καταστάσεις.Επεξεργαζόμαστε με τη ρουτίνα του έντεχνου συλλογισμού Βλέπω- Σκέφτομαι- Αναρωτιέμαι τον πίνακα του MattMahurin με τίτλο «Bullying».Τα παιδιά παρατηρούν τον πίνακα και μαντεύουν τα συναισθήματα των δύο κοριτσιών!Σε 3 ομάδες ζωγραφίσαμε τι μπορεί να είχε γίνει πριν από αυτό που δείχνει ο πίνακας και τι να γίνεται άραγε μετά.
Δημιουργήσαμε μια αφίσα για να περάσουμε το μήνυμα κατά της βίας
Την καρδιά της φιλίας με λέξεις που έχουν σχέση με την φιλία
Κατασκευή με τα βήματα αντιμετώπισης της βίας.Δημιουργία τραγουδιού για τη βία με στίχους και μουσική AIΚατασκευή επιτραπέζιου παιχνιδιού όπου όταν το πιόνι ήταν πάνω σε μια σωστή συμπεριφορά πήγαινε 2 τετράγωνα μπροστά και όταν ήταν επάνω σε μια μορφή βίας πήγαινε 3 πίσω