Σάββατο 22 Μαρτίου 2025

Ο χαρτοπόλεμος

Παγκόσμια Ημέρα Συνδρόμου Down σήμερα και είχαμε την χαρά να έχουμε στο νηπιαγωγείο μας τον συγγραφέα του παραμυθιού «Χαρτοπόλεμος» Νίκο Τογγιαλίδη. Μέσα από την αφήγηση, τα βιωματικά παιχνίδια και το όμορφο μήνυμα του βιβλίου, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα και να κατανοήσουν την έννοια της αποδοχής, της διαφορετικότητας και της αγάπης για όλους τους ανθρώπους, ανεξάρτητα από τις ιδιαιτερότητές τους. Το παραμύθι με ήρωα τον Αργύρη αδερφό του συγγραφέα άγγιξε τις καρδιές μας και μας δίδαξε πως η πραγματική ομορφιά κρύβεται στη μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου. Ευχαριστούμε θερμά τον Νίκο Τογγιαλίδη για την ευαισθησία και την πολύτιμη συμβολή του στην καλλιέργεια αξιών όπως η ενσυναίσθηση και η συμπερίληψη.




Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025

Ο μικρός μελισσοκόμος

Tην Παρασκευή 14 Μαρτίου είχαμε τη χαρά να έχουμε κοντά μας τους μικρούς εξερευνητές οι οποίοι μας παρουσίασαν με βιωματικό τρόπο το πρόγραμμα “Ο μικρός μελισσοκόμος”. 
Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος τα παιδιά έμαθαν όλη την διαδικασία από την παραγωγή έως τη συλλογή του μελιού, φόρεσαν την στολή του μελισσοκόμου, είδαν την κυψέλη, το καπνιστήρι, και τις κηρήθρες κι  έπαιξαν πολλά παιχνίδια.  

Τα παιδιά έμαθαν:
Τι συμβαίνει μέσα σε μία κυψέλη παρατηρώντας τις δικές μας κυψέλες.
Τους διαφορετικούς ρόλους που επιτελούν οι μέλισσες μέσα σε μία κυψέλη.
Τη σημασία της στολής του μελισσοκόμου και των μελισσοκομικών εργαλείων.
Πως γίνεται ο τρύγος του μελιού.
Γιατί γίνεται ο χορός των μελισσών.
Τη ζωτικής σημασίας συνεισφορά των μελισσών στην 
 ανθρωπότητα.
 





Κυριακή 16 Μαρτίου 2025

Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης Εργαστήρια δεξιοτήτων

Σκοπός προγράμματος 
Διαχείριση των απορριμμάτων
Διάκριση των υλικών που ανακυκλώνονται ή όχι 
Διάκριση οργανικών από τα ανόργανα 
Καταμέτρηση και ταξινόμηση
Γνωριμία με το ρομπότ Beebot και τη λειτουργία του Επαναχρησιμοποίηση υλικών για την κατασκευή σταθερών κατασκευών
Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (4cs)
Δεξιότητες της τεχνολογίας της μηχανικής και της επιστήμης Ρομποτική, 
Δεξιότητες του νου Στρατηγική Σκέψη, Πλάγια σκέψη, Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός,
Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές, 
Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης.

Ενδυνάμωση ομάδας 

Με τις παρακάτω δραστηριότητες θα γίνει προσπάθεια ώστε να ενδυναμωθούν οι σχέσεις των παιδιών μεταξύ τους και να αρχίσουν να προσπαθούν να συνεργάζονται προκειμένου να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. 

 Δραστηριότητα χωρισμού σε ζευγάρια. 

Τα παιδιά διαλέγουν το καθένα από μια άκρη από τις κλωστές . Ο μαθητής που κρατεί την άλλη άκρη της ίδια κλωστής θα γίνει το ζευγάρι τους.

Τα ζευγάρια θα πρέπει να συνεργαστούν προκειμένου να μάθουν να περπατούν με σωματική επαφή. Ζητάμε να περπατήσουν έχοντας κολλημένους του αγκώνες τους, τις παλάμες τους, τα πόδια τους κτλ.

Στο επόμενο στάδιο τα ζευγάρια θα πρέπει να συνεργαστούν ώστε να μεταφέρουν διάφορα αντικείμενα χωρίς να τους πέσουν κάτω. 


Στη δραστηριότητα αυτή οικοδομείται η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της ομάδας και η συνεργασία όλων των μελών. Σε αυτή τη δραστηριότητα, μια ομάδα συζητά και επιλέγει ένα από τα μέλη της να του κλείσει τα μάτια. Μια άλλη ομάδα με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού ετοιμάζουν τη διαδρομή που θα πρέπει να διανύσει το παιδί με τα κλειστά μάτια. Τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας θα πρέπει να συνεργαστούν, ώστε να οδηγήσουν σωστά τον συμμαθητή τους στο τέλος της διαδρομής αλλά με έναν περιορισμό.

Προβάλουμε στους μαθητές κάποιες  φωτογραφίες και στη συνέχεια γίνεται συζήτηση σε επίπεδο ολομέλειας της τάξης.

Παρατηρούμε το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων,  αναγνωρίζουμε το σήμα της ανακύκλωσης και καταλήγουμε  στο ότι επειδή κάποιοι άνθρωποι δεν προσέχουν το περιβάλλον και δεν ρίχνουν τα απορρίμματά τους στους κάδους, μπορούμε να φτιάξουμε ένα ρομπότ που να εντοπίζει τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα μεταφέρει στους κάδους ανακύκλωσης. 
Γίναμε ομάδες
και με το οικοδομικό υλικό φτιάξαμε ρομπότ

Τα παιδιά σε συνεργασία με τους γονείς έφτιαξαν στο σπίτι ρομπότ με ανακυκλώσιμα υλικά






Διαχείριση των απορριμμάτων, συλλογή και ταξινόμησή τους

Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους συσκευασίες τροφίμων.

Ανά ομάδες ταξινομήσαμε τα ανακυκλώσιμα υλικά σε 4 ομάδες (Χαρτί - Πλαστικό - Αλουμίνιο- Γυαλί) ανάλογα με το υλικό κατασκευής.


Καταμετρήσαμε τα υλικά, τα καταγράψαμε και είδαμε ότι τα πλαστικά είναι περισσότερα.
Τα ζυγίσαμε


Φτιάξαμε κάδους ανακύκλωσης 

και ρίξαμε μέσα όλα τα ανακυκλώσιμα υλικά 

Εντοπίσαμε υλικά από χαρτί, πλαστικό, κλπ μέσα στην τάξη μας και τα ζωγραφίσαμε

Προγραμματισμός του ρομπότ Beebot Συλλογή και απόθεση ανακυκλώσιμων υλικών. Στο πλέγμα βάλαμε τα κτίρια από ανακυκλώσιμα υλικά και ανακυκλώσιμα απορρίμματα. Προγραμματίσαμε το ρομπότ να συλλέξει τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα πάει στον κάδο.

Αποτύπωση διαδρομής στο χαρτί

Φύλλα εργασίας

Διαβάσαμε την ιστορία "Ο Κύριος Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια"
https://fliphtml5.com/iuahs/wyqk/%CE%9F_%CE%9A%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%9C%CF%80%CE%B5%CE%BD%2C_%CE%B7_%CE%9C%CE%BF%CF%85_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CF%84%CE%B1_%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%80%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%B1/
Βίντεο που είδαμε