
Με αγάπη και ενδιαφέρον για τα παιδιά δημιούργησα αυτό το blog. Σκοπός μου η καταγραφή δραστηριοτήτων από την υπέροχη ζωή των παιδιών στο νηπιαγωγείο καθώς και η επικοινωνία με εκπαιδευτικούς, γονείς, παιδιά..........Με την ελπίδα αυτή η προσπάθεια να συνεχιστεί για τα επόμενα χρόνια σας καλωσορίζω και σας εύχομαι καλή περιήγηση!
Σάββατο 22 Μαρτίου 2025
Ο χαρτοπόλεμος
Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025
Ο μικρός μελισσοκόμος
Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος τα παιδιά έμαθαν όλη την διαδικασία από την παραγωγή έως τη συλλογή του μελιού, φόρεσαν την στολή του μελισσοκόμου, είδαν την κυψέλη, το καπνιστήρι, και τις κηρήθρες κι έπαιξαν πολλά παιχνίδια.
Τα παιδιά έμαθαν:
Τι συμβαίνει μέσα σε μία κυψέλη παρατηρώντας τις δικές μας κυψέλες.
Τους διαφορετικούς ρόλους που επιτελούν οι μέλισσες μέσα σε μία κυψέλη.
Τη σημασία της στολής του μελισσοκόμου και των μελισσοκομικών εργαλείων.
Πως γίνεται ο τρύγος του μελιού.
Γιατί γίνεται ο χορός των μελισσών.
Τη ζωτικής σημασίας συνεισφορά των μελισσών στην ανθρωπότητα.
Κυριακή 16 Μαρτίου 2025
Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης Εργαστήρια δεξιοτήτων
Ενδυνάμωση ομάδας
Με τις παρακάτω δραστηριότητες θα γίνει προσπάθεια ώστε να ενδυναμωθούν οι σχέσεις των παιδιών μεταξύ τους και να αρχίσουν να προσπαθούν να συνεργάζονται προκειμένου να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Δραστηριότητα χωρισμού σε ζευγάρια.
Τα παιδιά διαλέγουν το καθένα από μια άκρη από τις κλωστές . Ο μαθητής που κρατεί την άλλη άκρη της ίδια κλωστής θα γίνει το ζευγάρι τους.
Τα ζευγάρια θα πρέπει να συνεργαστούν προκειμένου να μάθουν να περπατούν με σωματική επαφή. Ζητάμε να περπατήσουν έχοντας κολλημένους του αγκώνες τους, τις παλάμες τους, τα πόδια τους κτλ.
Στο επόμενο στάδιο τα ζευγάρια θα πρέπει να συνεργαστούν ώστε να μεταφέρουν διάφορα αντικείμενα χωρίς να τους πέσουν κάτω.
Στη δραστηριότητα αυτή οικοδομείται η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της ομάδας και η συνεργασία όλων των μελών. Σε αυτή τη δραστηριότητα, μια ομάδα συζητά και επιλέγει ένα από τα μέλη της να του κλείσει τα μάτια. Μια άλλη ομάδα με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού ετοιμάζουν τη διαδρομή που θα πρέπει να διανύσει το παιδί με τα κλειστά μάτια. Τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας θα πρέπει να συνεργαστούν, ώστε να οδηγήσουν σωστά τον συμμαθητή τους στο τέλος της διαδρομής αλλά με έναν περιορισμό.
Προβάλουμε στους μαθητές κάποιες φωτογραφίες και στη συνέχεια γίνεται συζήτηση σε επίπεδο ολομέλειας της τάξης.
Παρατηρούμε το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων, αναγνωρίζουμε το σήμα της ανακύκλωσης και καταλήγουμε στο ότι επειδή κάποιοι άνθρωποι δεν προσέχουν το περιβάλλον και δεν ρίχνουν τα απορρίμματά τους στους κάδους, μπορούμε να φτιάξουμε ένα ρομπότ που να εντοπίζει τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα μεταφέρει στους κάδους ανακύκλωσης. Γίναμε ομάδεςκαι με το οικοδομικό υλικό φτιάξαμε ρομπότΤα παιδιά σε συνεργασία με τους γονείς έφτιαξαν στο σπίτι ρομπότ με ανακυκλώσιμα υλικά
Διαχείριση των απορριμμάτων, συλλογή και ταξινόμησή τους
Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους συσκευασίες τροφίμων.
Ανά ομάδες ταξινομήσαμε τα ανακυκλώσιμα υλικά σε 4 ομάδες (Χαρτί - Πλαστικό - Αλουμίνιο- Γυαλί) ανάλογα με το υλικό κατασκευής.
Φτιάξαμε κάδους ανακύκλωσης
και ρίξαμε μέσα όλα τα ανακυκλώσιμα υλικάΕντοπίσαμε υλικά από χαρτί, πλαστικό, κλπ μέσα στην τάξη μας και τα ζωγραφίσαμε
Προγραμματισμός του ρομπότ Beebot Συλλογή και απόθεση ανακυκλώσιμων υλικών. Στο πλέγμα βάλαμε τα κτίρια από ανακυκλώσιμα υλικά και ανακυκλώσιμα απορρίμματα. Προγραμματίσαμε το ρομπότ να συλλέξει τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα πάει στον κάδο.
Αποτύπωση διαδρομής στο χαρτί
Φύλλα εργασίαςΔιαβάσαμε την ιστορία "Ο Κύριος Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια"
https://fliphtml5.com/iuahs/wyqk/%CE%9F_%CE%9A%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%9C%CF%80%CE%B5%CE%BD%2C_%CE%B7_%CE%9C%CE%BF%CF%85_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CF%84%CE%B1_%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%80%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%B1/
Βίντεο που είδαμε