Σε ένα όμορφο διόροφο κτίριο του 19ου αιώνα, στο κέντρο της
Προσοτσάνης, βρίσκεται το λαογραφικό μουσείο της πόλης. Μια εξαιρετική
έκθεση σας ταξιδεύει στο καθημερινό τρόπο ζωής από τα μέσα του
προηγούμενου αιώνα έως την δεκαετία του ‘50.
Στο ισόγειο και στον όροφο του Μουσείου μπορεί ο επισκέπτης να γνωρίσει τον τρόπο ζωής, τον πολιτισμό, τα ήθη και τα έθιμα των κατοίκων της πόλης και της ευρύτερης περιοχής, μέσα από τα αντικείμενα που έχουν προσφερθεί από τους κατοίκους αλλά και μέσα από εντυπωσιακές ψηφιακές εφαρμογές.
Εμείς λοιπόν σαν νηπιαγωγείο επισκεφθήκαμε το λαογραφικό μας μουσείο , με σκοπό την ξενάγησή μας στους χώρους του και στην
παραδοσιακή συλλογή αντικειμένων που διαθέτουν. Μείναμε κατάπληκτοι από
τον πλούτο της Συλλογής του υλικού που εκτίθεται σε άψογη κατάσταση και
σε απόλυτη αρμονία με το χώρο. Στο ισόγειο και στον όροφο του Μουσείου μπορεί ο επισκέπτης να γνωρίσει τον τρόπο ζωής, τον πολιτισμό, τα ήθη και τα έθιμα των κατοίκων της πόλης και της ευρύτερης περιοχής, μέσα από τα αντικείμενα που έχουν προσφερθεί από τους κατοίκους αλλά και μέσα από εντυπωσιακές ψηφιακές εφαρμογές.
Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης, τα παιδιά γνώρισαν στοιχεία του καθημερινού βίου των ανθρώπων εκείνης της εποχής όπως αυτά αντανακλώνται μέσα από τον άνθρωπο, τη λατρεία, την κατοικία και την εργασία του, συζητώντας παράλληλα για τις φορεσιές, τα παραδοσιακά επαγγέλματα και τις τεχνικές που χάθηκαν. Είδαμε αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι στην καθημερινότητά τους και στην εργασία τους (έπιπλα, μαγειρικά σκεύη, είδη οικιακής χρήσης, αγροτικά εργαλεία) καθώς, επίσης, είδη ένδυσης και παραδοσιακές φορεσιές.
Να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ. Τάκη Κυριακίδη (υπεύθυνο του Λαογραφικού μας Μουσείου)για τη ζεστή φιλοξενία τους γονείς τις γιαγιάδες και τους παππούδες των παιδιών μας που ήταν μαζί μας.
Φτάνοντας στο μουσείο μας χωριστήκαμε σε ομάδες. Είχαμε κάνει καρτελάκια με εικόνες από αντικείμενα που υπάρχουν στο μουσείο μας. Μία ομάδα με την εικόνα του αργαλειού, μια με την εικόνα με τα παπούτσια απο την κρεββατοκάμαρα, μια ομάδα με τα ποτήρια από την κουζίνα, μια ομάδα με τα γεωργικά εργαλεία από την αποθήκη, μια ομάδα με την κούνια του μωρού και η άλλη με τις στολές από το καθιστικό. Γίναμε 6 ομάδες.
Στον χώρο που είναι κάτω στην αυλή τα παιδιά ξεναγήθηκαν από τον υπεύθυνο του μουσείου όλα μαζί. Μετά συνέχισαν σε ομάδες.
Η κάθε ομάδα έμπαινε με τον ξεναγό (τον ρόλο αυτό είχαν οι μαμάδες κάθε μαμά ανέλαβε μια ομάδα) στους επιμέρους χώρους του μουσείου. Περάσανε από όλους τους χώρους κυκλικά. Η μια ομάδα εβγαινε η άλλη έμπαινε.
Το ταβάνι από το ένα δωμάτιο μοιάζει με κομμάτια από πίτσα είπε κάποιο παιδί μάλλον είχε αρχίσει να πεινάει
Οι γιαγιάδες είχαν αναλάβει να δείξουν πως λειτουργούσε ο αργαλειός.
Και φυσικά πιάσαν ψιλή κουβέντα με τους παππούδες και θυμηθήκαν τα παλιά
Αφού τα παιδιά ξεναγήθηκαν στους χώρους του μουσείου δώσαμε σε κάθε ομάδα μια εικόνα η οποία είχε επάνω αντικείμενα ή ακόμη και δωμάτια από το μουσείο. Τα παιδιά έπρεπε να θυμηθούν και να βρουν σε ποιο δωμάτιο ήταν τα αντικείμενα αυτά. Με πολύ μεγάλη ευκολία όλα τα παιδιά το βρήκαν και φυσικά φωτογραφήθηκαν
Στη συνέχεια είχαμε ετοιμάσει 6 αινίγματα τα οποία αφορούσαν αντικείμενα που είδαμε στο μουσείο μας.
Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν τα αινίγματα σε χαρτί.
Οταν επιστρέψαμε στο νηπιαγωγείο ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε πιο πολύ από την επίσκεψη στο Λαογραφικό μας Μουσείο
Μπορείτε να κάνετε εικονική περιήγηση του Λαογραφικού μας Μουσείου πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο
Λίτσα μου πολλά πολλά μπράβο.... για την υπέροχη οργάνωση της επίσκεψης και την ενεργό συμμετοχή των γονιών, τις ωραίες ιδέες (φωτογραφίες, αινίγματα, ζωγραφική...) αλλά και για το καταπληκτικό μουσείο που έχετε τη δυνατότητα να απολαμβάνετε!
ΑπάντησηΔιαγραφή