3ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην Εργαστήρια και υλοποίηση δράσεων για την Υποθεματική: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό «Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο» ΦΟΡΕΑΣ: Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Λάρισας – Ο.ΚΑ.ΝΑ.
Αξίες - Στόχοι
Να κατανοήσουν ότι η δυσκολία, μπορεί να είναι η ευκαιρία για μια καλύτερη ζωή, όταν αποφασίσουμε να την αντιμετωπίσουμε και δεν μας ακινητοποιήσει. Να κατανοήσουν την έννοια της πλεονεξίας και τις αρνητικές της συνέπειες, ότι οι καλές σχέσεις μπορούν να σε σώσουν σε δύσκολες στιγμές και ότι κάποια μυστικά καλό είναι να τα κρατάμε για τον εαυτό μας.
Ζωγραφίζουμε ότι μας άρεσε από το παραμύθι
Τα παιδιά σε ομάδες ζωγραφίζουν συνεργατικά τις σκηνές του παραμυθιού
Παρουσίαση στην ολομέλεια
Οι εικόνες μπαίνουν στη σειρά για την αναδιήγηση του παραμυθιού
Φτιάξαμε ένα παιχνίδι στο οποίο παίζουν και οι τρεις ήρωες και ανάλογα με τον αριθμό που φέρνει το ζάρι διανύουν μια απόσταση ώστε ο καθένας να φτάσει στην κουδούνα-σπηλιά. Κερδίζει όποιος φτάσει πρώτος. Ήρωες: ο πλούσιος αδελφός, ο φτωχός, και οι δράκοι.
Ο κάθε μαθητής ακολουθεί τη διαδρομή για να φτάσει στην κουδούνα, και επιστρέφει από διαφορετική διαδρομή. Παίξαμε με τους αριθμούς. 20 γαϊδουράκια φόρτωσαν οι δράκοι και 40 τσουβάλια φόρτωσαν στα γαϊδουράκια. Τα παιδιά μοίρασαν τα τσουβάλια στα γαϊδουράκια έτσι ώστε να πάρουν όλα τον ίδιο αριθμό τσουβαλιών. Στη συνέχεια λιγοστεύαμε τα ζώα, αλλά τα τσουβάλια παραμένουν τα ίδια. Τα παιδιά μετρούσαν και μοίραζαν. Διαπιστώσαν ότι όταν λιγοστεύουν τα γαϊδουράκια, αυξάνεται ο αριθμός των τσουβαλιών που θα έχει το καθένα.
Τα “ληρολογήματα” – λίμερικ του παραμυθιού. Τα λίμερικ είναι σύντομα, σατιρικά ποιήματα με ομοιοκαταληξία και κωμικό περιεχόμενο. Πεντάστιχα με ομοιοκαταληξία 1ος - 2ος και 5ος και 3ος - 4ος. Φτιάξαμε τα δικά μας λίμερικ χρησιμοποιώντας πρόσωπα, αντικείμενα και καταστάσεις του παραμυθιού.
και συνεχίσαμε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου