Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2017

THE TREASURES OF OUR GARDEN ETWINNING 2016-2017 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ

Καινούργια σχολική χρονιά νέα προγράμματα etwinning για το νηπιαγωγείο μας. Δύο ευρωπαικά προγράμματα etwinning φέτος  θα υλοποιήσουμε. Το πρώτο που ξεκινήσαμε στα τέλη του Οκτώβρη είναι το "The treasures of our garden"-Οι θησαυροί του κήπου μας".


Σκοπός του προγράμματος στα πλαίσια  ενός eTwinning έργου είναι να εμψυχώσει και να βοηθήσει τα παιδιά να εμπλακούν σε ένα βιωματικό πρόγραμμα μελέτης περιβάλλοντος. Οι περιβαλλοντικές δράσεις έχουν ως  στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων της σκέψης, του σεβασμού προς το περιβάλλον, την αναβάθμιση και καλλωπισμό του περιβάλλοντα σχολικού χώρου, το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και τη διάδοση των ωφελειών που προκύπτουν, τη γνωριμία με επαγγέλματα που σχετίζονται με τη φύση και την προστασία της, τη λήψη αποφάσεων για  την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν, τη συνεργασία και την ανταλλαγή ιδεών ανάμεσα σε σχολεία στην Ελλάδα και στον κόσμο και τη χρήσης του Διαδικτύου και των  Τεχνολογιών  των Πληροφοριών και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ ) ως βοηθητικό εργαλείο. 
Οι στόχοι του προγράμματος

Να αποκτήσουν γνώσεις πάνω στα φυτά και να ασχοληθούν με την προετοιμασία του εδάφους για τη φύτευση.

Να κάνουν με τα χέρια τους φύτευση φυτών ή σπόρων και να μάθουν για τον τρόπο καλλιέργειας και τη φροντίδα τους.

Να κατανοήσουν την αλληλεξάρτηση ανθρώπου και φύσης και να γίνουν συνειδητοί και ευαισθητοποιημένοι πολίτες σε οικολογικά θέματα.

 Να εκτονωθούν και να χαρούν μέσα από την ενασχόλησή τους με την κηπουρική.

Να γνωρίσουν τους κήπους των συνεργαζόμενων σχολείων και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους.

Να ασκηθούν στην παρατήρηση καταγραφή και οργάνωση στοιχείων.

Να ασκηθούν στην καλλιέργεια των φυτών σε γλάστρες ή κήπους.

Να αναπτύξουν οικολογικά ενδιαφέροντα.

Να κατανοήσουν τον κύκλο της ζωής των φυτών.


13 νηπιαγωγεία στο πρόγραμμα. 5 από Ευρώπη και 8 από Ελλάδα. Σερβία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Ρουμανία,  10ο νηπιαγωγείο Ορεστιάδας, 5ο Δράμας, 1ο Καλαμπακίου Δράμας, 3ο Ελευσίνας, 2ο Ανω Λιοσίων, 1ο Καλλονής Λέσβου και νηπιαγωγείο Δουνέικων Αμαλιάδας. 

Καταρχήν έγινε ενημέρωση των γονέων για το πρόγραμμα και υπέγραψαν δήλωση για την συμετοχή του παιδιού τους στο πρόγραμμα.
Ρωτήσαμε τους γονείς τι προσδοκίες έχουν από το συγκεκριμένο πρόγραμμα
 
 
 
 

Για το συγκεκριμένο πρόγραμμα απαραίτητος είναι ο κήπος για να κάνουμε τις δράσεις μας. Κήπος δεν υπήρχε. Είχαμε όμως εργατικούς και πρόθυμους μπαμπάδες.
Ο κύριος Γιώργος Πηλικίδης πατέρας του μαθητή μας Λευτέρη  αφιέρωσε προσωπικό χρόνο και μέσα σ ενα μόνο πρωινό μας έφτιαξε έναν πανέμορφο κήπο. Εσκαψε, μέτρησε, έκοψε, κάρφωσε.
 
 Οι μαμάδες έβαψαν τα ξύλα
Με τα λίγα και τα πολλά το νηπιαγωγείο μας απέκτησε έναν πανέμορφο κήπο.
Επρεπε να γεμίσει με χώμα. Α όλα κι όλα όλοι βοήθησαν τον κύριο Δημήτρη μπαμπά του Χρήστου και τον κύριο Σωκράτη μπαμπά του Στέλιου οι οποίοι ήρθαν να κουβαλήσουν ενα πρωί το χώμα μέσα στον κήπο
Οι καλύτεροι βοηθοί ήταν τα παιδιά μας

Κι αφού κουβάλησαν το χώμα και την κοπριά κάναμε κι ένα σκιάχτρο για να προστατεύουμε τα σποράκια μας από τα πουλιά
Ο υπέροχος κήπος μας!!!!
Μάθαμε τι είναι αυτό το etwinning. Τα περσινά παιδια ήξεραν από το περσινό πρόγραμμά μας. Είδαμε το λογότυπο


 Τα παιδιά ζωγράφισαν τον λογότυπο όπως μπορούσαν.
 
 
 
 

Είδαμε στον χάρτη τα νηπιαγωγεία με τα οποία θα συνεργαστούμε και βάλαμε την σημαία της κάθε χώρας.
Πήραμε την σημαία και την βάλαμε στην καρτέλα που είχε το ίδιο όνομα με την χώρα.
Εντοπίσαμε τις χώρες και στην υδρόγειο σφαίρα
καθώς και στο google earth.
Στον χάρτη της Ευρώπης γεμίσαμε με σπόρους μόνο τις χώρες που συνεργαζόμαστε
 
 

και ατομικά το κάθε παιδι
Κάναμε ένα λουλούδι με φύλλα και σπόρους για την αφίσα μας.
Το λουλούδι μας
Όλα μαζί τα λουλούδια που έκαναν και τα υπόλοιπα νηπιαγωγεία δημιούργησαν το λογότυπο του έργου μας.
  
Αρχίσαμε να στήνουμε την γωνιά μας με σπόρους,εργαλεία κλπ.

Στην γωνιά μας τα παιδιά παρακολουθούν τα στάδια της ανάπτυξης των φυτών.

Κάναμε ένα βίντεο για να γνωρίσουν οι συνεργάτες μας την πόλη μας(επικεντρωθήκαμε στην χλωρίδα του τόπου μας)
Κάναμε ένα βίντεο για να γνωρίσουν οι συνεργάτες μας το νηπιαγωγείο μας
Κάναμε ένα βίντεο για να γνωρίσουν οι συνεργάτες μας εμάς
και είδαμε τα βίντεο από τις πόλεις, τα νηπιαγωγεία και την παρουσίαση του εαυτού τους που μας έστειλαν τα υπόλοιπα σχολεία. Στο kidspiration τι μπορεί να δούμε σ έναν κήπο;

Ρωτήσαμε τα παιδιά τι θα ήθελαν να έχει ο κήπος μας, τι θα ήθελαν να καλλιεργήσουμε;
 
 
 
 

Ζωγράφισαν το αγαπημένο τους λαχανικό
 
 
 
 
 
Τι θέλουμε να μάθουμε;
 Ασχοληθήκαμε αρκετά με την θεματική ενότητα της σποράς στο νηπιαγωγείο. Μάθαμε τι χρειάζεται για να μεγαλώσει ένα φυτό
τον κύκλο της ζωής του φυτού,

 
φυτέψαμε μέσα στην τάξη σε χώμα και σε βαμβάκι. Φυτέψαμε και στον κήπο μας. Πήραμε διάφορα σπανάκι, ρόκα, μαρούλια, ρεπανάκια, σκόρδα, κρεμύδια.
 
 τα εργαλεία μας και βγήκαμε έξω στον κήπο
Τα παιδιά άνοιξαν τρύπες με το φυτευτήρι ή αλλιώς όπως το λέμε εμείς μπασκί και φύτεψαν τα μαρούλια


Εριξαν τους σπόρους και ανακάτεψαν το χώμα με την τσουγκράνα
και το πάτησαν στο τέλος το χώμα

Φύτεψαν κρεμμύδια και σκόρδα
Οι γονείς έφεραν λουλούδια
τα οποία τα παιδιά φύτεψαν στα παρτέρια και στα λάστιχα


Τα μαρουλάκια μας
Κάναμε πινακίδες τις οποιες βάλαμε μέσα στον κήπο για να ξέρουμε τι φυτέψαμε στο κάθε σημείο.
Και φυσικά τα παιδιά πότισαν ότι φύτεψαν

Δημιουργήσαμε κι ένα κουίζ με ερωτήσεις σχετικά με τον κήπο που κάναμε και το παίξαμε online στην τάξη μας.

Κάποια φύλλα εργασίας που κάναμε στην αρχή
 
 

Ο κήπος μας άραγε τι θησαυρούς κρύβει;

“Είναι αδύνατο για ένα παιδί που εργάζεται στον κήπο,
να μη συντονιστεί με ορισμένους παγκόσμιους νόμους …,  ανακατεύοντας το έδαφος ακούραστα έτσι ώστε να αφήσει
 την υγρασία και τον αέρα, τη φύση, να βυθιστεί μυστικά, βαθιά μέσα στην καρδιά του.”
                                               DORA WILLIAMS                                       Gardens and TheirMeaning, 1911



1 σχόλιο: