Το εκπαιδευτικό υλικό«ΤΑΞΙΔΙ....ΣΤ’ ΟΝΕΙΡΟ.....» είναι ένα πρόγραμμα κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής
ηλικίας με τη μέθοδο της συστημικής καταξιωτικής
διερεύνησης.
Το υλικό επικεντρώνεται στoν σημαντικό ρόλο της σχέσης των παιδιών με τους συνομηλίκους τους που επηρεάζει μακροπρόθεσμα την ανάπτυξη των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων τους. H κοινωνική και συναισθηματική εκπαίδευση είναι πρωταρχικός στόχος της Προσχολικής Αγωγής και της Αγωγής των παιδιών της πρωτοσχολικής ηλικίας. Το παιδί προσκαλείται μέσα από την ΚΣΔ να ανακαλύψει τα αποθέματά του – δώρα που έχει πάρει από τους σημαντικούς άλλους, να ονειρευτεί μια φανταστική χώρα και να δημιουργήσει με την βοήθεια των ενήλικων υποστηρικτών ένα Σχολείο Χρωμάτων, Ονείρου και Χαράς που θα ανήκει και θα μεγαλώνει!Βασικό εργαλείο είναι το μοντέλο 4Dτης Κ.Σ.Δ.
1οΒήμα:Ανακάλυψη – Εστίαση – Ικανότητες –Αποθέματα Νηπίων- Επαφή με εαυτό
2οΒήμα:Πρόσκληση στον Οραματισμό – Συνομιλίες με συνομηλίκους – δημιουργία σχέσεων εντός νηπιαγωγείου
3οΒήμα:Σχεδιασμός – Εστίαση – Συνομιλίες με σημαντικούς άλλους (Νηπιαγωγό, Γονείς, Παππούδες) για σχεδιασμό υλοποίησης ονείρου
4οΒήμα:Υλοποίηση – Μεταμόρφωση
Το εκπαιδευτικό υλικό αποτελείται από 12 ενότητες:
1)Ονόματα και Χρώματα (Εξοικείωση με την ομάδα)
2)Καλημέρα πέρα για πέρα! (Συμβόλαιο Ομάδας)
3)Το δέντρο της Υπερηφάνειας ( Ανακάλυψη)
4)Ταξιδεύοντας στη Χώρα των Ονείρων μου (Οραματισμός)
5)Μια ιστορία αληθινής Φιλίας (Οραματισμός)
6)Το σπίτι των συναισθημάτων (Σχεδιασμός)
7)Η μοναδικότητά μου (Σχεδιασμός)
8)Οι άνθρωποι που αγαπώ (Σχεδιασμός)
9)Τα Δώρα(Σχεδιασμός)
10)Μεταμορφώσεις...Άμπρα...Κατάμπρα(Υλοποίηση)
11)Ημέρα Χαράς και Δημιουργίας (Υλοποίηση)
12)Τα Βραβεία Ζωής μας !!!(Κλείσιμο
1ηΣυνάντηση :
1. Ονόματα και χρώματα
Το κάθε παιδί λέει το όνομά του και το αγαπημένο το αγαπημένο του χρώμα.
2. Χειραψίες
Τα παιδιά περπατούν ελεύθερα στο χώρο. Κάθε φορά που συναντούν κάποιον , συστήνονται λέγοντας το όνομά τους και κάνοντας μια χειραψία. Μετά συστήνονται μόνο με χειραψία. Στην τελική φάση συστήνονται με όποιο τρόπο θέλουν, εκτός από λόγια με χαμόγελο, με τα μάτια κλπ.
3. Αγγίγματα περπατήματα
Με μουσική τα παιδιά κινούνται στο χώρο και καθώς χορεύουν, ζητάμε να αγγίζονται με το διπλανό τους σε διάφορα σημεία του σώματός τους, όπως γόνατο με γόνατο, παλάμη με παλάμη, πλάτη με πλάτη, ή περπατάμε μέσα στο νερό, στην άμμο που καίει, στον πάγο κλπ.
Κλείσιμο συνάντησης:
Παράλληλη ζωγραφική.Σε ένα μεγάλο χαρτί ζωγραφίζουν όλα τα παιδιά μαζί πως πέρασαν στη σημερινή συνάντηση.
Τα παιδιά αποτύπωσαν στις ζωγραφιές τους κυρίως τον χορό τα περπατήματα και τα αγγίγματα αλλά και το πως ένιωσαν με την δραστηριότητα αυτή.
Συνεχίζουμε......
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου