Τρίτη, 17 Μαρτίου 2015

ΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΤΙ; ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠ ΤΟ ΚΟΥΤΙ

 Σήμερα είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη γιατί το πρωί ήρθε μια μαθήτριά μου στο νηπιαγωγείο και μου έδειξε το παρακάτω φύλο στο οποιο έκανε μόνη της μια μικρή ιστορία στο σπίτι της . Σκέφτηκε ζωγράφισε έκανε από κάτω τα συννεφάκια και είπε την ιστορία στην μαμά της η οποία την έγραψε(αν και η μικρή έχει σπάσει τον κώδικα της γραφής την άλλη φορά θα τα γράψει μόνη της είπε). Η ιστορία αφορά τα γεγονότα της 25ης Μαρτίου του 1821.
 Ωραία!!!! να την διαβάσω στα παιδιά της είπα. Οχι κυρία εγώ θα την διαβάσω στα παιδια μου είπε χαρούμενη.


Μετά από το σημερινό αποφάσισα να κάνω αυτή την ανάρτηση για τις μικρές ιστορίες που κάνουμε με τα παιδιά μας εδώ και καιρό. Μια δραστηριότητα  που κάνουμε με τα παιδιά και τους αρέσει πάρα πολύ είναι να δημιουργούν μικρές ιστορίες κατά ομάδες και να τις αφηγούνται στα υπόλοιπα παιδιά. Εχουμε  4 κουτιά τα οποία έχουν ζωγραφίσει τα παιδιά. Μέσα στα κουτιά βάζουμε εικόνες μικρές ανάλογα με το τι μας λέει επάνω το κουτί. Στο κουτί ΠΟΙΟΣ βάζουμε χαρακτήρες οι οποίοι θα είναι μέσα στην ιστορία στο ΠΟΥ βάζουμε εικόνες με τον τόπο, στο ΠΟΤΕ εικόνες με την χρονική στιγμή και στο ΤΙ ΣΥΝΕΒΕΙ εικόνες από διάφορα γεγονότα προβλήματα κλπ. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και παίρνουν από το κάθε κουτί μια με δυο εικόνες. Συνήθως παίρνουν δυο εικόνες από το κουτί ΠΟΙΟΣ και από τα υπόλοιπα μια. Τις επεξεργάζονται τα παιδιά που είναι στην ομάδα και τις βάζουν σε μια σειρά ανάλογα με το πως θέλουν να εξελιχθεί η ιστορία τους. Κατόπιν μέσα σε συννεφάκια γράφουμε τα λόγια που λένε τα παιδιά. Οταν τελειώσει τα παιδιά παρουσιάζουν την ιστορία τους στα υπόλοιπα. Βέβαια κάποιες ιστορίες τις γράφουν τα παιδιά μόνα τους όπως μπορούν. Εκτός από εικόνες μέσα στο κουτί μπορούμε να βάλουμε και λέξεις. Αν τα παιδιά επιλέξουν λέξεις τότε ζωγραφίζουν μόνοι τους την ιστορία. Οι εικόνες και οι λέξεις μπορούν να αλλάζουν ανάλογα με το θέμα που δουλεύουμε.  Βάζουμε μέσα στα κουτιά και μικρές εικόνες που έχουν ζωγραφίσει σε μικρά χαρτάκια τα παιδιά  για να μην δίνουμε έτοιμες εικόνες αλλά να τις δημιουργούν μόνα τους. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα αρέσει πολύ στα παιδιά και πολλές φορές το πρωί κατα την διάρκεια της ελεύθερης δραστηριότητας πάνε μόνοι τους ανοίγουν τα κουτιά και συνθέτουν ιστορίες.Την  ιδέα για τα κουτιά την πήρα από τον Σταύρο Γρόσδο Σχολικό Σύμβουλο Π.Ε.






Μια φορά τα ξωτικά έφτιαχναν δώρα. Τότε τα τύλιξαν όλα και τελειώσανε τη δουλειά. Ο Αι Βασίλης ετοιμάστηκε να μοιράσει τα δώρα και αφού τελείωσε έφυγε. Και ξημέρωσε και τα παιδιά είδαν τα δώρα. Τα λόγια τα έγραψε νήπιο.
 

 Μια φορά σ ένα τσίρκο ένας κλόουν αγόρασε μπαλόνια. Ομως είχε αέρα και τα μπαλόνια πήγαν ψηλά και τα πήρε μια μάγισσα και τα έβαλε στο καζάνι για φίλτρο.Τα λόγια όλα τα έγραψε μαθήτρια νήπιο.


Το παρακάτω  το δημιούργησε μαθητής νήπιο με αφορμή την 25η Μαρτίου και έγραψε όλα τα λόγια μόνος του.

                                          Ιστορία που έγινε από μια ομάδα παιδιών  


 
 
 

ΜΙΚΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΙ ΥΠΕΡΟΧΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!!!!!!!!!!!!






















5 σχόλια:

  1. Καταπληκτική δραστηριότητα!!!!!!!! Μπράβο σας, Λίτσα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΛΙΤΣΑΚΙ!!!!!!.ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΑΛΛΑ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΟΛΛΗΜΕΝΕΣ ΠΑΝΩ ΣΕ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΚΑΠΑΚΙΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ,ΜΕ ΘΕΑΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ. ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εξαιρετική ιδέα! θα την υιοθετήσω σίγουρα! Συγχαρητήρια Λίτσα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή