Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

ΜΕ ΡΟΔΟ ΕΚΑΤΟΦΥΛΛΟ ΠΑΙΖΩ ΤΡΑΓΟΥΔΩ ΧΟΡΕΥΩ ΚΑΙ ΓΕΛΩ

Τι μέρα και η σημερινή μοσχομυριστή και παιχνιδιάρικη!! Χορτάσαμε παιχνίδι με τα υπέροχα τραιντάφυλλα που μοσχομύριζαν. Τα παιχνίδια που παίξαμε είναι από το Σύγχρονο νηπιαγωγείο(τα λουλούδια στην τέχνη της Σοφίας Γιαλουράκη).
Μοιράσαμε τριαντάφυλλα στα παιδιά και με το ξεκίνημα της μουσικής(ακούγοντας το τραγούδι από το cd) άρχισαν να χορεύουν.
Ρόδο τριαντάφυλλο 
ρόδο εκατόφυλλο 
στο χέρι μου κρατώ 
κι αρχίζω το χορό
Το βάζω στα μαλλιά
στο πέτο
στην καρδιά 
θέε μου τι χαρά!!!

Ρόδο τριαντάφυλλο 
ρόδο εκατόφυλλο 
στο χέρι μου κρατώ 
κι αρχίζω το χορό
 Δύο παιδιά κρατούν από ένα τριαντάφυλλο και ένα παιδί κρατά το ταμπουρίνο. Οσες φορές χτυπάει το παιδί το ταμπουρίνο τόσα πέταλα πρέπει να κόβουν τα άλλα δυο παιδιά


Ζητήσαμε από τα παιδιά να εντοπίσουν  κοινά σημεία στους παρακάτω πίνακες. Ενα κοινό σημείο είναι μια πεταλούδα που κάθεται πάνω από ένα τριαντάφυλλο.

Κάποια παιδιά έγιναν τριαντάφυλλα
και άλλα πεταλούδες. Ακούγοντας τη μουσική -το πέταγμα της πεταλούδας- οι πεταλούδες χόρευαν γύρω από τα λουλούδια και κάποια στιγμή όταν σταματούσε η μουσική έσκυβαν πάνω στα λουλουδάκια να τα μυρίσουν
 
Με αφορμή τον παρακάτω πίνακα -καλάθι με τριαντάφυλλα-του Henri Latour σκορπίσαμε τριαντάφυλλα στο πάτωμα
Δύο παιδιά με καλάθια στο ξεκίνημα της μουσικής άρχισαν να προσπαθούν ο καθένας να μαζέψει όσο το δυνατόν περισσότερα τριαντάφυλλα
Μετρήσαμε πόσα μάζεψε το κάθε παιδί
και μια αναπαράσταση του πίνακα
Συνεχίσαμε μ έναν πίνακα του Paul Klee -ο κήπος με τα τριαντάφυλλα-

Τα παιδιά όση ώρα ακουγόταν η μελωδία -μαζεύω τριαντάφυλλα- μετρούσαν πόσα τριαντάφυλλα έχει πάνω ο πίνακας.

Παρουσιάσαμε στα παιδιά τον πίνακα ζωγαφικής -το ξύπνημα- του Fransois Boucher.
Μια ξυπόλητη κοπέλα με τριαντάφυλλα στο αυτί έχει αποκοιμηθεί κι ένας νεαρός την πλησιάζει και την αγγίζει μ ένα άχυρο. Αναπαραστήσαμε κινητικά τη δράση του πίνακα. Οταν ακουγόταν το αργό μερος της μελωδίας -χαρούμενο ξύπνημα- η κοπέλα έγερνε να κοιμηθεί
ενώ όταν ακουγόταν το γρήγορο μέρος του μουσικού κομματιού ο νεαρός πλησίαζε με ένα στάχυ 

 Τα παιδιά κρατώντας από ένα τριαντάφυλλο σε δυό ομάδες  στέκονται αντικριστά.

Ακούγοντας το τραγούδι - η βροχή των ρόδων- οι δύο ομάδες πλησιάζουν η μια την άλλη χαιρετιούνται φιλιούνται και ανταλλάσουν τριαντάφυλλα
 
Πληροφορούμε τα παιδιά ότι στο Ιράν της μακρινής Ασίας σε μια γιορτή φθινοπώρου πετούν ο ένας ροδοπέταλα στον άλλον. Πήραν όλα τα παιδιά στις χούφτες τους ροδοπέταλα και με το μουσικό κομμάτι -πετώντας ροδοπέταλα-χόρευαν.
Στο σταμάτημα της μουσικής πετούν τα ροδοπέταλα ο ένας στον άλλον
  Ξετρελάθηκαν!!!!!!!!!!!!!!το ξαναπαίξαμε μάζεψαν από κάτω τα ροδοπέταλα και πάλι από την αρχή
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δυο ομάδες. Η μια ομάδα κρατούσε ομπρέλες κλειστές και χόρευε ακούγοντας το τραγούδι -η βροχή των ρόδων-
η άλλη ομάδα κρατούσε σε πιατάκια ροδοπέταλα
Στο σταμάτημα της μουσικής τα παιδιά που έχουν ροδοπέταλα τα πετούν στα παιδιά με τις ομπρέλες τα οποία προσπαθούν να προστατευτούν ανοίγοντας τις ομπρέλες τους
Τα παιδιά κρατώντας ένα τριαντάφυλλο το μυρίζουν και κάνουν μια ευχή.
  Είπαν τις ευχές τους και τις ζωγραφίσανε
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Κάναμε και μια παροιμία

Ρόδο τριαντάφυλλο 
ρόδο εκατόφυλλο 
στο χέρι μου κρατώ 
κι αρχίζω το χορό!!



















2 σχόλια:

  1. Φοβερή δουλειά Λίτσα μου όπως πάντα!!!!!Ένα βραβειάκι σε περιμένει....http://marigiani.blogspot.gr/2015/05/blog-post_17.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή