Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014

ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ ΣΠΙΤΑΚΙ ΜΟΥ




ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ ΣΠΙΤΑΚΙ ΜΟΥ

Επειδή το σπίτι είναι ένα θέμα γνωστό στα παιδιά καθώς αποτελεί το άμεσο και αγαπημένο περιβάλλον τους και με αφορμή τις ζωγραφιές των παιδιών που συνήθως απεικονίζεται ένα σπίτι και θέλοντας να προβληματίσουμε τα παιδιά γιατί έχουμε σπίτι, πως φτιάχνεται ένα σπίτι, έχουν όλοι οι άνθρωποι σπίτια; είναι όλα τα σπίτια ίδια; πως είναι το σπίτι μας; κλπ σχεδιάσαμε ένα πρόγραμμα για το σπίτι μου.
ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΑΣ
Πήγαμε μια βόλτα στη γειτονιά του σχολείου μας για να δούμε τα σπίτια.
 Τα φωτογραφίσαμε και γυρίσαμε πίσω. 

Επεξεργαστήκαμε τις εικόνες κουβεντιάσαμε και είδαμε ότι κάποια είναι καινούρια άλλα παλιά άλλα μεγάλα άλλα μικρά κλπ. Κάναμε μια μακέτα την γειτονιά μας. Με άδεια κουτιά φτιάξαμε τα σπίτια το εκκλησάκι και ζωγραφίσαμε το πάρκο τον δρόμο και βάλαμε και δέντρα.


Στο Google earth εντοπίσαμε το σχολείο μας και το σπίτι της Ευαγγελίας και του Νίκου. Είδαμε ποιος από τους 2 μένει πιο κοντά στο σχολείο και ποιος πιο μακριά.

Με αφορμή ένα ποίημα «το δικό μου σπιτάκι» τα παιδιά ζωγράφισαν το δικό τους σπίτι και μετά στην παρεούλα ο καθένας μας το περιέγραψε(χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα επίθετα(ψηλό,χαμηλό,μεγάλο μικρό κλπ) και μας εξέφρασε τα συναισθήματά του σχετικά με αυτό.


 Στη συνέχεια κάναμε το ποίημα εικονόλεξο.


ΤΑ ΔΩΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ
Ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν πόσα δωμάτια έχει το σπίτι τους και ποια η χρήση τους. Έτσι παίξαμε με τις λέξεις στην κουζίνα – μαγειρεύω τρώω, στο μπάνιο – πλένομαι στο υπνοδωμάτιο – κοιμάμαι κλπ. 
Αντιστοιχίσαμε(κάρτες Ανθής) αντικείμενα του σπιτιού με δωμάτια(καναπές-σαλόνι, κουζίνα-κατσαρόλα κλπ). 
Με τουβλάκια τα παιδιά έκαναν ένα σπίτι το χώρισαν σε δωμάτια έβαλαν σε κάθε δωμάτιο εικόνες επίπλων και πινακίδες με το όνομα του δωματίου που έκαναν.



ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΔΩΜΑΤΙΟ
Παρουσιάζουμε στα παιδιά τον πίνακα του Βαν Γκονγκ –το δωμάτιο του καλλιτέχνη- τον οποίο παρατηρούν επεξεργάζονται  περιγράφουν και τον συγκρίνουν με το  δικό τους δωμάτιο.
 Το κάθε παιδί στη συνέχεια μας περιγράφει το δωμάτιό του(χρώματα, αντικείμενα κλπ).

 Δείξαμε στα παιδιά πίνακες του Ιάκωβου Ρίζου που απεικονίζουν ανθρώπους σε διάφορες γωνιές του σπιτιού και τα παιδιά αναπαραστήσανε τους πίνακες
Στην ταράτσα




Αυτόν τον πίνακα τον κάναμε και παζλ

Κυρία ξαπλωμένη στον καναπέ




Με τον πίνακα του Ορέστη Κανέλλη με τίτλο Ρεμβασμός ρωτήσαμε τα παιδιά τι μπορεί να βλέπουν έξω από το παράθυρο τα παιδιά του πίνακα.

 Στη συνέχεια 2 κορίτσια κάνανε αναπαράσταση του πίνακα 

και είπαν στα υπόλοιπα παιδιά τι είδαν έξω από το παράθυρο όμως όχι λε λόγια αλλά με κινήσεις παντομίμας. Οι υπόλοιποι έπρεπε να βρουν τι είχαν δει τα κορίτσια.
Είδαν κάποιους που έπαιζαν μπάσκετ

 Κάποιους που σιδέρωναν

Κάποιους που έσκαβαν



ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΠΙΤΙ
Γνωρίσαμε ποια επαγγέλματα έχουν σχέση με το σπίτι και αντιστοιχίσαμε τις λέξεις με τις ίδιες


ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ
Αφού μάθαμε πως χτίζονται τα σπίτια πήγαμε στον πολιτικό μηχανικό να μας κάνει τα σχέδια
                                 Είπαμε πόσα δωμάτια θέλουμε
                                   Ο μηχανικός κάνει τα σχέδια
                                                ετοιμο


ΜΕΣΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
Δημιουργήσαμε ένα μεσιτικό γραφείο τα παιδιά έγραψαν τις αγγελίες και παίξανε τους μεσίτες και τους αγοραστές.

                                                 Ο κύριος Μεσιτάκης



Οι κυρίες ενδιαφέρονται για ένα παραθαλάσσιο οικόπεδο

                                           Αυτό έχουμε σας κάνει;
                           Μας κάνει σύμφωνοι λοιπόν ας προχωρήσουμε

  
ΗΧΟΙ ΣΠΙΤΙΟΥ
Παρατηρώντας την παρακάτω εικόνα βρίσκουμε αφορμή να ασχοληθούμε με τους ήχους του σπιτιού. Ακούμε ηχογραφημένους ήχους και προσπαθούμε να τους αναγνωρίσουμε. Ποιους ήχους ακούμε μέσα στο σπίτι ποιους μέσα στην τάξη ποιους έξω στο δρόμο; Τους χωρίζουμε σε ευχάριστους και δυσάρεστους και μιλάμε για την ηχορύπανση στο σπίτι. Κάνουμε ένα ηχόμετρο και κολλάμε τους ήχους ανάλογα με το πόσο μας αρέσουν πολύ έτσι κι έτσι ή καθόλου.
'







ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΚΟΥΖΙΝΑΤΑ
Με τα κουζινικά σκεύη κάνουμε μια ορχήστρα και τα παιδιά αναπαράγουν διάφορους μουσικούς ρυθμούς.

                Πάρτε μια μικρή γεύση από την ορχήστρα μας.
 
ΟΙ ΜΥΡΩΔΙΕΣ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ
Τα παιδιά σκέφτηκαν και βρήκαν μυρωδιές από σπίτι και τις χώρισαν σε ωραίες(γλυκό, αφρόλουτρο, κολόνια, φαγητό) και άσχημες(τουαλέτα, κακά, παπούτσια, ζελε΄μαλλιών)

ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΣΠΙΤΙΩΝ
Βρήκαμε αρκετές παροιμίες για το σπίτι και με αφορμή την παροιμία «σπίτι που δεν το βλέπει ο ήλιος το βλέπει ο γιατρός»μιλήσαμε για την υγιεινή του σπιτιού. Επεξεργαστήκαμε την παροιμία και την κάναμε εικονόλεξο.


ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ ΣΠΙΤΙΟΥ
Βρήκαμε αινίγματα για το σπίτι και τα παιδιά προσπάθησαν να φτιάξουν και μόνοι τους αινίγματα


ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΣΠΙΤΙΟΥ
Μιλήσαμε για τους κινδύνους του σπιτιού και τα ατυχήματα(φωτιά πλημμύρα σεισμός κλπ) και κάναμε κάποιες ασκήσεις ετοιμότητας για τον σεισμό (την ημέρα που ήταν για όλα τα σχολεία)



ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με θέμα το σπίτι και γνωρίσαμε τις ομοιοκατάληκτες λέξεις.


βάλαμε λέξεις σχετικές με το σπίτι στον Αλέξη

γράψαμε στο λεξικό μας λέξεις που μάθαμε.

Ομαδοποιήσαμε τις λέξεις ανάλογα με το αρχικό γράμμα και μετρήσαμε σε ποιο γράμμα έχουμε πιο πολλές λέξεις.


 ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΣΠΙΤΙΑ
Με διάφορα υλικά(καλαμάκια,εφημερίδες,πλαστελίνη) τα παιδιά έφτιαξαν σπίτια  και έδωσαν διάφορες διευθύνσεις ο καθένας στο δικό του σπίτι.





και σε σχεδιασμένο σπίτι κόλλησαν εικόνες από περιοδικά με έπιπλα σπιτιού.
Κάνανε σπιτάκια και ζωγράφισαν τον εαυτό τους μέσα έγραψαν το όνομά τους και εμείς γράψαμε την διεύθυνση.

 
ΣΧΗΜΑΤΟΣΠΙΤΑΚΙΑ
Παρουσιάζουμε στα παιδιά τον πίνακα του Πωλ Κλέε το κάστρο κα ο ήλιος που είναι φτιαγμένος με γεωμετρικά σχήματα. Τον παρατηρούν και τον περιγράφουν ως προς τα χρώματα και τα σχήματα. 

Στη συνέχεια κάνουν τον δικό τους ομαδικό πίνακα και ατομικά ο καθένας με σχήματα το δικό του έργο




ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ ΣΤΟ ΨΗΛΟΤΕΡΟ
Τα παιδιά έβαλαν τα σπίτια στη σειρά από το χαμηλότερο στο ψηλότερο.

 Στη συνέχεια έγιναν ένα σπίτι χαμηλό και ένα ψηλό και το  κάθε παιδί είπε τι βλέπει και τι ακούει(από χαμηλά και από ψηλά).

 Με ψηλά και χαμηλά σπίτια έκαναν την πόλη και το χωριό ομαδική


ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΧΩΡΙΣ ΣΠΙΤΙΑ
Μιλήσαμε για τους άστεγους τους σεισμοπαθείς και κάναμε το παρακάτω φύλλο εργασίας
 Τι ονειρεύεται ο άστεγος;



ΣΠΙΤΙΑ ΚΟΣΜΟΥ
Γνωρίσαμε τα σπίτια του κόσμου και αντιστοιχίσαμε ανθρώπους με τα σπίτια τους


ΣΠΙΤΙΑ ΖΩΩΝ
Γνωρίσαμε τα σπίτια των ζώων και κάναμε τα ανάλογα φύλλα εργασίας.
 

 
Διαβάσαμε το παραμύθι «το λαγουδάκι στο λόφο με τις καμπανούλες»(μιλάει για έναν λαγό που δεν του άρεσε το σπίτι του και ήθελε να το αλλάξει αλλά τελικά όπου και να πήγε δεν του άρεσε κανένα και γύρισε στο δικό του γιατί ήταν καλύτερο από όλα)


 

ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΣΠΙΤΙΑ
Είδαμε παράξενα σπίτια 


και παίξαμε με τις σύνθετες λέξεις. 

 Σκεφτήκαμε και σχεδιάσαμε κι εμείς παράξενα σπίτια.



ΣΠΙΤΙΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ
Σε ποια παραμύθια συναντάμε σπίτια; Στα 3 γουρουνάκια στα 3 λυκάκια στο σοκολατένιο σπίτι και σε πολλά άλλα.
Κάναμε δαχτυλόκουκλες και παίξαμε κουκλοθέατρο




φτιάξαμε τα σπίτια από τα 3 γουρουνάκια


κάναμε κόμικς με τις εικόνες

κάναμε δραματοποίηση του παραμυθιού


 

 διαβάσαμε και τα τρία λυκάκιακαι και παίξαμε με τις σύνθετες λέξεις

Ζωγράφισε το κάθε παιδί όποιο σπιτάκι του άρεσε ποιο πολύ από τα παραμύθια και το αποτέλεσμα ήταν αυτό



  Ακούσαμε το τραγούδι της Νάνας Μούσχουρη σπίτι μου σπιτάκι μου


 και μάθαμε το τραγούδι ελάτε φίλοι κα εχθροί να δώσουμε τα χέρια(Μαρίζα Κωχ). Ακούστε μας.
Είχαμε στο νου και άλλες δραστηριότητες αλλά σταματάμε λόγω 28ης Οκτωβρίου

                                         ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ





1 σχόλιο: