Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2020

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2ο εργαστήριο: Επιθυμίες: «Ο μπαρμπέρης Μίδας κι η ριζωμένη αποθυμιά»

 Η βασική δραστηριότητα του δεύτερου εργαστηρίου στηρίζεται στην ανάγνωση του ομώνυμου παραμυθιού «Ο μπαρμπέρης Μίδας κι η ριζωμένη αποθυμιά». Καταρχήν διαβάσαμε το κλασικό παραμύθι ο Βασιλιάς Μίδας. Μάθαμε για τον Μίδα, ποιος ήταν, τι επιθυμούσε πολύ, ποια ήταν η τιμωρία του; Με λίγα λόγια το παραμύθι (Ο Βασιλιάς Μίδας, που αγαπούσε πάρα πολύ το χρυσάφι κάποτε φιλοξένησε το γερο-Σιληνό που είχε χαθεί κι ο Θεός Διόνυσος για να τον ευχαριστήσει δέχτηκε να εκπληρώσει οποιαδήποτε επιθυμία του. Ο κυριευμένος από απληστία βασιλιάς ζήτησε ότι αγγίζει να γίνεται χρυσάφι. Μα τιμωρήθηκε γιατί πλέον δε μπορούσε να φάει, να πιει και το χειρότερο ήταν που άγγιξε  την κόρη και αμέσως έγινε άγαλμα χρυσό. Μετανιωμένος ζήτησε τη βοήθεια του Θεού υποσχόμενος ότι θ’ αλλάξει και θα σταματήσει να θωρεί πως η ευτυχία κρύβεται στο χρήμα. Ο Θεός τον λυπήθηκε και τον απάλλαξε από την κατάρα που κουβαλούσε. Ο Μίδας έχασε τα πάντα και ήταν δυστυχισμένος). Αλήθεια παιδιά τι είναι σημαντικό για σας;

Τι σας κάνει χαρούμενους;
Στη συνέχεια διαβάσαμε την ιστορία "Ο μπαρμπέρης Μίδας κι η ριζωμένη αποθυμιά". Ένας μπαρμπέρης με το όνομα Μίδας (που ταιριάζει σε βασιλιά) από μικρός επιθυμούσε να γίνει βασιλιάς και το βαλε σκοπό να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα. Επεξεργαστήκαμε την ιστορία απαντώντας σε ερωτήσεις όπως ποια ήταν η επιθυμία του μπαρμπέρη, ποια ήταν η επιθυμία του βασιλιά, πως ένιωσε ο μπαρμπέρης, πως ένιωσε ο βασιλιάς. Φυσικά αναφερθήκαμε και στην σκοτεινή πλευρά της επιθυμίας του μπαρμπέρη που τη θρέφει με αρνητικά συναισθήματα ενώ θα μπορούσε να τροφοδοτεί την επιθυμία του με θετικά συναισθήματα. Τα παιδιά ζωγράφισαν την επιθυμία τους


 


 


Και την έριξαν στο πηγάδι



 Φανταστήκαμε ότι υπάρχει μια λίμνη και καθόμαστε γύρω από αυτήν.
 
Με μια κίνηση πετάξαμε μέσα στην λίμνη ότι θέλουμε να ξεφορτωθούμε από μέσα μας κάτι που μας βαραίνει (τα πιο πολλά παιδιά πέταξαν την μάσκα, τον κορονοϊό, τις αρρώστιες κλπ)
 
 Στη συνέχεια, κάθε παιδί έβγαλε μια ζωγραφιά από το πηγάδι
και προσπάθησε να καταλάβει και να πει, σύμφωνα με αυτά που είδε, ποια φαντάζεται ότι είναι η επιθυμία του παιδιού που ζωγράφισε την ζωγραφιά. 



Αφού διάβασε την επιθυμία φύτεψε λίγους σπόρους μέσα σε ένα γλαστράκι 




και με μια δαχτυλήθρα έριξει τη συνταγή της πραγματοποίησης της επιθυμίας  

8 δαχτυλήθρες νερό 

5 δαχτυλήθρες δύναμη

5 δαχτυλήθρες ελπίδα

5 δαχτυλήθρες αγάπη για την επιθυμία

 






Η Δραματοποίηση του παραμυθιού από τα παιδιά έγινε ebook. Μπορείτε να το διαβάσετε

https://app.bookcreator.com/read/EKX-1o1SRwKD0wQDPYAMig/zrRPRZn7RPGq0BhKS96mrA?from=editor

Η αξιολόγηση του εργαστηρίου από τα παιδιά έγινε με ερωτηματολόγιο στην google forms


 Οι απαντήσεις

 

 


 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου