Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

Ο ΠΙΟ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ

Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με τα συναισθήματα στο πρόγραμμα Βήματα για τη Ζωή και έχοντας αγοράσει τα καινούρια βιβλία της Γιολάντας Τσορώνη επέλεξα το παραμύθι -Ο πιο χαρούμενος-μια και είχαμε μιλήσει για την χαρά και την λύπη.
Δείξαμε το εξώφυλλο στα παιδιά και τα ρωτήσαμε  αν αναγνωρίζουν ποιο ζώο ειναι αυτό.
Τα παιδιά είπαν: Γάτα  ασβός, πρόβατο, αρουραίος.

Τι έκφραση έχει; 
Είναι χαρούμενος.

Γιατί νομίζετε ότι είναι χαρούμενος;
-γιατί πέρασε ωραία τη μέρα του
-γιατί πήγαν οι φίλοι του στο σπίτι
-γιατί έχει γενέθλια
-γιατί πήγε πρώτη μέρα στο σχολείο
-γιατί μπορεί κάποιος να του έδωσε ένα δώρο κ.α.


Διαβάσαμε την ιστορία και είδαμε ότι αυτό το ζωάκι λέγεται Ρακούν. Είδαμε ποια άλλα ζώα παίρνουν μέρος στην ιστορία.
Μάθαμε για το ρακούν πως είναι που ζει τι τρώει και γενικά για τη ζωή του
Αφού είπαμε που ζει το κάθε ζώο βάλαμε τις καρτέλες στον παγκόσμιο χάρτη και στην ήπειρο που ζει το καθένα.
Βρήκαμε και στην υδρόγειο σφαίρα τις ηπείρους που ζουν τα ζώα της ιστορίας καθώς και την χώρα μας.
Χρωματίσαμε σε φύλλο εργασίας την Αμερική και γράψαμε την λέξη ρακούν

Η ιστορία αναδεικνύει το ευχάριστο συναίσθημα της χαράς(το ρακούν χαιρόταν με τη χαρά του άλλου) αλλά παράλληλα και το δυσάρεστο συναίσθημα της Ζήλιας. Ζήλια αυτό που νιώθει  κανείς απέναντι σε κάποιον που πλεονεκτεί ή που έχει κάτι που δεν έχει ο ίδιος.
Πήραμε την έκφραση της ζήλιας

Τα υπόλοπια ζώα ζήλεψαν όταν η καμηλοπάρδαλη καμάρωσε ότι ήταν η ψηλότερη από όλα τα άλλα ζώα. Και έτσι άρχισε το καθένα να καμαρώνει για κάποιο χάρισμα που έχει.
η καμηλοπάρδαλη για το ύψος της
ο σκαντζόχοιρος για τα αγκάθια του
το γουρουνάκι που ήταν όμορφο και στρογγυλό
το βατραχάκι για το χρώμα του
η ζέβρα που ήταν ριγέ
το παγώνι για την φανταχτερή ουρά του
 το καγκουρώ που πηδούσε πιο ψηλά
η λευκή αρκούδα για το χρώμα της
ο κροκόδειλος για τα πιο πολλά δοντάκια
η λεοπάρδαλη για το πιο πιτσιλωτό δέρμα
το προβατο για το πιο κατσαρομάλλικο τρίχωμα
ο ελέφαντας για την προβοσκίδα του
το φλαμίγκο για το ροζ χρώμα του

όλοι ωραίοι και ο καθένας ξεχωριστός

Εσείς παιδιά για ποιο προτέρημά σας θα νιώθατε ωραία;

Νίκος-είμαι πολύ καλός στο taekbondo
Ρεβέκκα-είμαι καλή στη ζωγραφική
Μιχαήλ-μπορώ να βιαβάζω και να γράφω
Ευαγγελία-είμαι καλή στο μπαλέτο
Βασίλης-πηδάω πολύ ψηλά στο τραμπολίνο
Κατερίνα-είμαι πολύ καλή στο μπαλέτο
Αννα Μπ.-είμαι καλή στο κολύμπι
Δέσποινα-είμαι καλή στηνζωγραφική
Αθηνά-χοροπηδάω πολύ ψηλά
Ζέτα-κολυμπάω πολύ καλά
Δημήτρης- πηδάω πολύ ψηλά στο τραμπολίνο
Ελεάνα-είμαι καλή στην ρυθμική
το ρακούν για τι θ αμπορούσε να καμαρώσει;
για την μαύρη μάσκα του, την ριγωτή ουρά του, τον χορό του το χαμόγελό του.
Ποια έκφραση παίρνουμε όταν ζηλεύουμε;

Παίξαμε ένα παιχνίδι τα αγαλματάκια.  Χορεύουμε χτυπώντας ένα παιδί το ταμπουρίνο και όταν σταματά γινόμαστε ζηλιάρηδες και μετά χαρούμενοι. Ποια έκφραση μας αρέσει πιο πολύ; Μα φυσικά της χαράς.
 Παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι. Ζητήσαμε από κάθε παιδί να σκεφτεί ένα ζώο από το συγκεκριμένο παραμύθι και χρησιμοποιώντας κάποιες λέξεις να το περιγράψει. Οι υπόλοιποι πρέπει να μαντέψουν ποιο ζώο είναι.
Εχει φανταχτερή ουρα   Το παγώνι
Εχει μακριά μύτη      Ο ελέφαντας
Εχει ρίγες       Η ζέβρα
Πηδάει στα 2 πόδια     Το καγκουρό
εχει αγκάθια       Ο σκαντζόχοιρος
Εχει μαλλια κατσαρά       Το πρόβατο
Εχει ροζ χρώμα και ψηλά πόδια             Το φλαμίγκο
Κουβαλάει το σπίτι πάνω του        Η χελώνα
Εχει 2 πόδια κοντά και 2 μακριά       Ο βάτραχος
 
Δραματοποιήσαμε το παραμύθι και ετοιμασαμε μάσκες
Το ρακούν είναι χαρούμενο χτυπάει παλαμάκια και χορεύε τον πιο ωραίο χορό για την καμηλοπάρδαλη ενώ όλα τα ζώα τεντώνονται για να την φτάσουν
 Επίσης χαίρεται για τον σκαντζόχοιρο και τ αγκάθια του και χορεύει γι αυτόν 
χαίρεται με την χαρά των άλλων και χορεύει για όλους
Στο τέλος όλοι μαζί χορεψαμε γιάνκα

Μια ευκαιρία να ασχοληθούμε με τα άρθρα Ο,Η,ΤΟ
Ο πιο χαρούμενος Η πιο χαρούμενη Το πιο χαρούμενο
Βρήκαμε ζώα και τα βάλαμε στην κατάλληλη στήλη
Ζωγραφίσαμε κάτι από το παραμύθι
Και από την έκφραση ζηλιαρόγατα και τον ζηλιαρογατούλη (παραμύθι)κάναμε έναν γατούλη  και γύρω ζωγραφίσαμε πότε ζηλέψαμε και τι.
Είδαμε τις εικόνες από το βιβλίο και τις σχολιάσαμε

συμπληρώσαμε και την λέξη Ζήλια στο λεξικό των συναισθημάτων

Αφιερώνω το παρακάτω τραγούδι -Ζήλια μου- στα παιδάκια μου γιατί καθ όλη τη διάρκεια της μέρας η Ελεάνα το σιγοτραγουδούσε
























3 σχόλια:

  1. ΤΩΡΑ, ΠΟΤΕ ΠΡΟΛΑΒΕΣ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΟΛ ΑΥΤΑ, ...ΑΓΝΩΣΤΟ!!!!ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΑΝΕΒΑΖΕΙΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΝ ΠΗΧΗ...ΠΟΥ ΝΑ ΣΕ ΦΤΑΣΟΥΜΕ....ΖΗΛΕΙΑ ΜΟΥ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τέλεια προσέγγιση! Πραγματικά... τη ζήλεψα!!!! Εντυπωσιακά και τα σχόλια των παιδιών! Μπράβο Λίτσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή