Σάββατο 29 Απριλίου 2017

ΑΣ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑΝ ΜΥΘΟ-ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Παρασκευή πρωί και το νηπιαγωγείο μας γέμισε λουλούδια
Πολλά λουλούδια που έφεραν τα παιδάκια μας για να κάνουμε στεφάνι για την πρωτομαγιά.
Το κρεμάσαμε στην πόρτα μας
Κάναμε και ατομικά με χάρτινα πιάτα
 
 και με τον εσωτερικό κύκλο του πιάτου λουλούδια
Και μια ομαδική με γκοφρέ που έστριψαν τα παιδιά κάναμε ένα ανοιξιάτικο τοπίο
Διαβάσαμε τις προηγούμενες μέρες έναν παραδοσιακό κινέζικο μύθο "ένα τριαντάφυλλο πιάνει ψάρια"(με λίγα λόγια ο μύθος: μια βασιλοπούλα ήθελε ένα χρυσόψαρο που ήταν στην λίμνη του παλατιού της να το πιάσει και να το βάλει μέσα στην γυάλα στο δωμάτιό της όμως σύμφωνα με την παράδοση κανένας δεν επιτρεπόταν να το αγγίξει με τα χέρια του. Πολλοί προσπάθησαν αλλά τίποτε ώσπου ένας νέος πήρε μια τρίχα από τα μαλλιά της βασιλοπούλας έδεσε στην άκρη της ένα αγκάθι από μια κατακόκκινη τριανταφυλλιά κι ένα κομματάκι τυρί έφτιαξε ένα αγκίστρι κι έτσι έπιασε το χρυσόψαρο). Με αφορμή τον μύθο παίξαμε παιχνίδια με τριαντάφυλλα και χρυσόψαρα.

Κάναμε αγκίστρια με κοτσάνια από τριανταφυλλιά και αγκάθι στην άκρη. Ποιος θα ψαρέψει πιο πολλά χρυσόψαρα;
 
Κάναμε κι ένα αγκίστρι από τρίχα και στην άκρη δέσαμε ένα αγκάθι από τριανταφυλλιά και ψαρέψαμε τα χρυσόψαρα όπως στον μύθο.
 Ποιος θα μαζέψει πιο γρήγορα και πιο πολλά χρυσόψαρα;
Ενα παιδί είναι ο φύλακας των χρυσόψαρων στην λίμνη. Ενα άλλο παιδί από έξω προσπαθεί να πιάσει ένα ψαράκι. Ο φύλακας προστατεύει τα ψαράκια αλλά δεν επιτρέπεται να βγει από την λίμνη και αν αγγίξει κάποιο παιδί με το χέρι του τότε εκείνο αποσύρεται και πάει άλλο να πιάσει ψαράκια.
Κολλάμε από ένα χρυσόψαρο πίσω στην πλάτη δύο παιδιών. Με το ξεκίνημα της μουσικής το κάθε παιδι προσπαθεί να πάρει το ψάρι του άλλου παιδιού προσέχοντας όμως μη του πάρει ο άλλος το δικό του
Και λίγα μαθηματικά. Βάλε τόσα όσα λέει ο αριθμός
Πόσα ακόμα πρέπει να βάλουμε για να γίνουν 6 τα χρυσόψαρα και 8 τα τριαντάφυλλα;
Πόσα πρέπει να βγάλουμε για να μείνουν 2 ψάρια και 4 τριαντάφυλλα;
Δύο παιδιά παίζουν με το ξεκίνημα της μουσικής ποιός θα γεμίσει με πιο πολλά ροδοπέταλα το πιάτο του;
 
 
Με το ξεκίνημα της μουσικής ένα παιδί κάνει βόλτα κρατώντας μια ομπρέλα. Στο σταμάτημα ένα άλλο παιδί του ρίχνει ροδοπέταλα κι αυτό προσπαθεί να προστατευτεί ανοίγοντας την ομπρέλα του
 
Το τριαντάφυλλο πιάνει κουβέντα με το χρυσόψαρο

Ενα ρόδο μια ευχή. Τα παιδιά μυρίζουν το τριαντάφυλλο και κάνουν μια ευχή
Ζωγράφισαν την ευχή τους
και μια παροιμία
Μάθαμε και το τραγούδι "λουλούδια ας διαλέξουμε". Ακούστε μας να το τραγουδάμε



Ο μύθος και τα παιχνίδια από το περιοδικό Σύγχρονο νηπιαγωγείο









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου