Η συνεργατική μας δράση για τον μήνα Ιανουάριο στο πρόγραμμα Climate change by Coding and Robotics (STEM) είναι η δημιουργία αφισών. Τα συνεργαζόμενα σχολεία του προγράμματος χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες έτσι ώστε να δημιουργηθούν τρεις αφίσες σχετικές με την κλιματική αλλαγή. Οι αφίσες έχουν σκοπό να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν την σχολική κοινότητα για την αλλαγή του κλίματος. Το δικό μας νηπιαγωγείο ήταν στην ίδια ομάδα με το νηπιαγωγείο από την Πολωνία. Το ένα σχολείο έπρεπε να ζωγραφίσει την αφίσα και το άλλο σχολείο να βρει ένα φόντο για να βάλει την ζωγραφιά, να γράψει ένα μήνυμα και τα ονόματα των σχολείων που συνεργάστηκαν για την δημιουργία της αφίσας. Μετά από συζήτηση στο φόρουμ του έργου τα παιδιά από την Πολωνία ζήτησαν να ζωγραφίσουν την αφίσα.
Μας την έστειλαν και με τα παιδιά την είδαμε και την επεξεργαστήκαμε
Βρήκαμε διάφορα φόντο και επειδή μας άρεσαν πολλά
ψηφίσαμε και καταλήξαμε στο παρακάτω
Στον υπολογιστή βάλαμε την ζωγραφιά επάνω στο φόντο και τα παιδιά με βάση την ζωγραφιά σκέφτηκαν και είπαν το δικό τους μήνυμα " Βοήθεια η γη μας καταστρέφεται". Γράψαμε στον υπολογιστή το μήνυμα στα αγγλικά
και επίσης τα ονόματα των σχολείων που συνεργάστηκαν για την δημιουργία της αφίσας
Η αφίσα της ομάδας μας
Η αφίσα της 2ης ομάδας
Η αφίσα της 3ης ομάδας
Φτιάξαμε αερόστατα
3 πολύχρωμα
και τα κρεμάσαμε
Βάλαμε επάνω τις αφίσες
Ηρθε η ώρα να ψηφίσουμε ποια από τις 3 αφίσες μας άρεσε πιο πολύ
Αφού τις είδαμε καλά
Ψηφίσαμε στον υπολογιστή το κάθε παιδί με την σειρά
Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας 4 παιδιά ψήφισαν την αφίσα της ομάδας μας και 3 την αφίσα της 3ης ομάδας
Ζωγραφίσαμε την αφίσα μας
Τα παιδιά σε συνεργασία με τους γονείς τους στο σπίτι έφτιαξαν τα δικά τους αερόστατα και τις δικές τους αφίσες για την κλιματική αλλαγή.
Κάναμε και πειράματα με τα μπαλόνια.
1ο πείραμα μπαλόνι ρουκέτα.
Το φύλο εργασίας που έκαναν τα παιδιά πριν εκτελέσουμε το πείραμα υπέθεσαν τι θα γίνει αν αφήσουμε το μπαλόνι κάναμε το πείραμα και κατέγραψαν την απάντηση
Το μπαλόνι που είχε και αέρα και νερό δεν καίγεται γιατί μέσα έχει νερό το οποίο απορροφά τη θερμότητα και κρατά τη θερμοκρασία χαμηλά, γύρω στους 100 βαθμούς Κελσίου στο εσωτερικό του μπαλονιού.
Σε φύλλο εργασίας υπέθεσαν και μετά το πείραμα κατέγραψαν την απάντηση
4ο πείραμα Μπαλόνι που διαστέλλεται.
Είδαμε ότι το μπαλόνι στο καυτό νερό, φουσκώνει και
σηκώνεται ενώ στο κρύο νερό δεν φουσκώνει καθόλου.
Γιατί ο αέρας που υπάρχει στο εσωτερικό του μπουκαλιού που είναι στο ζεστό νερό διαστέλλεται οπότε αυξάνεται ο όγκος του και φουσκώνει το μπαλόνι. Σε φύλλο εργασίας υπέθεσαν και μετά το πείραμα κατέγραψαν την απάντηση
Ιδέες για τα πειράματα πήρα από το διαδίκτυο και από
Μας την έστειλαν και με τα παιδιά την είδαμε και την επεξεργαστήκαμε
Βρήκαμε διάφορα φόντο και επειδή μας άρεσαν πολλά
ψηφίσαμε και καταλήξαμε στο παρακάτω
Στον υπολογιστή βάλαμε την ζωγραφιά επάνω στο φόντο και τα παιδιά με βάση την ζωγραφιά σκέφτηκαν και είπαν το δικό τους μήνυμα " Βοήθεια η γη μας καταστρέφεται". Γράψαμε στον υπολογιστή το μήνυμα στα αγγλικά
και επίσης τα ονόματα των σχολείων που συνεργάστηκαν για την δημιουργία της αφίσας
Η αφίσα της ομάδας μας
Η αφίσα της 2ης ομάδας
Η αφίσα της 3ης ομάδας
Φτιάξαμε αερόστατα
3 πολύχρωμα
και τα κρεμάσαμε
Ηρθε η ώρα να ψηφίσουμε ποια από τις 3 αφίσες μας άρεσε πιο πολύ
Αφού τις είδαμε καλά
Ψηφίσαμε στον υπολογιστή το κάθε παιδί με την σειρά
Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας 4 παιδιά ψήφισαν την αφίσα της ομάδας μας και 3 την αφίσα της 3ης ομάδας
Ζωγραφίσαμε την αφίσα μας
Τα παιδιά σε συνεργασία με τους γονείς τους στο σπίτι έφτιαξαν τα δικά τους αερόστατα και τις δικές τους αφίσες για την κλιματική αλλαγή.
Κάναμε και πειράματα με τα μπαλόνια.
1ο πείραμα μπαλόνι ρουκέτα.
Ο αέρας βοηθά τα μπαλόνια να τρέξουν με μεγάλη ταχύτητα,
όπως ένας πύραυλος. Χρειαστήκαμε ένα μπαλόνι, χαρτοταινία, καλαμάκι και σκοινί.Φουσκώσαμε ένα μπαλόνι και το κολλήσαμε πάνω στο καλαμάκι
έτσι ώστε να είναι παράλληλο με το σκοινί. Κρατήσαμε σταθερά το στόμιό του με το
χέρι μας ώστε να μη ξεφουσκώσει. Δέσαμε την μια άκρη του σκοινιού στο πόμολο της πόρτας και ένα άλλο παιδί έπιασε την άλλη άκρη του και απομακρύνθηκε
μέχρι που το σκοινί να είναι εντελώς τεντωμένο. Αφήσαμε ελεύθερο το μπαλόνι.
Το μπαλόνι εκτοξεύεται και ταξιδεύει πάνω στο σκοινί όσο έχει
αέρα μέσα του.
Το φύλο εργασίας που έκαναν τα παιδιά πριν εκτελέσουμε το πείραμα υπέθεσαν τι θα γίνει αν αφήσουμε το μπαλόνι κάναμε το πείραμα και κατέγραψαν την απάντηση
2ο πείραμα Το μπαλόνι που φουσκώνει μόνο του.
Βάλαμε σε ένα μπουκάλι ξύδι και ρίξαμε και λίγη μαγειρική σόδα. Στο άλλο το μπουκάλι δεν βάλαμε τίποτα
Βάλαμε τα μπαλόνια στο στόμιο των
μπουκαλιών και είδαμε ότι το μπαλόνι που ήταν στο μπουκάλι με την σόδα και το ξύδι άρχισε να φουσκώνει. Εξήγηση: η αλληλεπίδραση της σόδας και του ξυδιού παράγει
διοξείδιο του άνθρακα το οποίο γεμίζει το μπαλόνι.
Σε φύλλο εργασίας υπέθεσαν και μετά το πείραμα κατέγραψαν την απάντηση
3ο πείραμα με μπαλόνι και κερί. Χρειαστήκαμε 2 μπαλόνια ένα κερί νερό και σπίρτα. Φουσκώσαμε 2 μπαλόνια. Το ένα μπαλόνι το γεμίσαμε και με νερό.
Ανάψαμε ένα κερί και το πλησιάσαμε στο μπαλόνι. Το μπαλόνι που δεν είχε μέσα νερό αμέσως έσκασε.Το μπαλόνι που είχε και αέρα και νερό δεν καίγεται γιατί μέσα έχει νερό το οποίο απορροφά τη θερμότητα και κρατά τη θερμοκρασία χαμηλά, γύρω στους 100 βαθμούς Κελσίου στο εσωτερικό του μπαλονιού.
4ο πείραμα Μπαλόνι που διαστέλλεται.
Χρειαστήκαμε 2 μπολ, 2 μπουκάλια και 2 μπαλόνια. Στο ένα βάλαμε ζεστό νερό και ένα άδειο μπουκάλι με ένα μπαλόνι στο στόμιο του και στο άλλο μπολ κρύο νερό ένα άδειο μπουκάλι με ένα μπαλόνι στο στόμιο του.
Γιατί ο αέρας που υπάρχει στο εσωτερικό του μπουκαλιού που είναι στο ζεστό νερό διαστέλλεται οπότε αυξάνεται ο όγκος του και φουσκώνει το μπαλόνι. Σε φύλλο εργασίας υπέθεσαν και μετά το πείραμα κατέγραψαν την απάντηση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου