Δράση Ιανουαρίου "Wearing my mask I can"....
Με την μάσκα μου μπορώ… Να ταξιδέψω στον κόσμο αυτό.
Γνωρίζουμε τη μάσκα σε διάφορους πολιτισμούς και μέσω της εφαρμογής ELTA, εκδίδουμε γραμματόσημα με τη μάσκα που θα ψηφίσουν τα παιδιά, τα οποία μοιράζονται σε κάθε νηπιαγωγείο. Προάγουμε το φιλοτελισμό παράλληλα με τις δράσεις μας και αξιολογούμε το περιεχόμενο, προκειμένου να καταγραφεί το κατά πόσο αφομοιώθηκε η αποκτηθείσα από τα παιδιά γνώση. Τα Νηπιαγωγεία χωρίζονται σε 4 ομάδες για να συνεργαστούν. Ομάδα 1: Η μάσκα στην Ευρώπη – δυτικές κουλτούρες, Ομάδα 2: παραδοσιακές ασιατικές κουλτούρες, Ομάδα 3: Η μάσκα γηγενών Αμερικής, Ομάδα 4: Η μάσκα στην αρχαία Αίγυπτο, μάσκα γηγενών Αφρικής. Κάθε ομάδα ετοιμάζει μια συνοπτική παρουσίαση του πολιτισμού που έχει αναλάβει με ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση της μάσκας σε αυτόν. Εμείς στην δράση αυτή συνεργαζόμαστε με το 14ο νηπιαγωγείο Πτολεμαϊδας και θα παρουσιάσουμε την μάσκα στον πολιτισμό της Αμερικής. Χωριζόμαστε σε Βόρεια και Νότια Αμερική και επιλέγουμε να ασχοληθούμε με τη Νότια Αμερική.Τα παιδιά ένα πρωί παίρνουν ένα μήνυμα από την ποντικοπαρέα
https://drive.google.com/file/d/1d3pW_b-95FcoOxz431t0WJG4SwWKBht2/view?usp=sharing
Σε συνεργασία με τους γονείς τους βρίσκουν πληροφορίες για τις μάσκες της Νοτίου Αμερικής. Το κάθε παιδί παρουσιάζει την επόμενη μέρα στην ολομέλεια.Είδαμε στο google earth που βρίσκεται η Αμερική
Μάθαμε ποιος ανακάλυψε την Αμερική μέσα από βιντεάκια
Εξερευνήσαμε το διαδίκτυο μαζί με τα παιδιά και βρήκαμε μάσκες της Ν. Αμερικής και μάθαμε για τον πολιτισμό της
Τις πληροφορίες τις βάλαμε σε μια παρουσίαση κοινή με το 14ο Νηπιαγωγείο Πτολεμαΐδας την οποία μπορείτε να δείτε εδώ https://docs.google.com/presentation/d/1UzyUUJuMoHbWVaw_HOjuQ61ykF5iOdqJ2fpnXSfgpvQ/edit?usp=sharing
Οι δράσεις μας για τον πολιτισμό της Ν. Αμερικής
Ο πολιτισμός των Μάγια και μαθηματικάΟι Μάγια ήταν ο πρώτος λαός του κόσμου που χρησιμοποίησε τον αριθμό «0». Η χρήση του «0» και το εικοσαδικό σύστημα που χρησιμοποιούσαν (αντί δεκαδικό όπως το δικό μας), τους επέτρεπαν να κάνουν πολύπλοκους λογαριασμούς.
Παρίσταναν τη μονάδα με μια τελεία (•) και την αξία 5 με ένα ραβδί (-) Τον αριθμό 0 τον αναπαρίσταναν μ’ ένα κοχύλι ή ένα λουλούδι.
Κοιτάζοντας τον πίνακα αναφοράς γράφουμε αριθμούς και μετράμε πόσα είναι σε κάθε σειρά και γράφουμε σύμβολα
Οι Αζτέκοι και οι Μάγιας μάθαμε ότι έχτιζαν πυραμίδες - ναούς. Η τεχνική της πέτρινης κατασκευής των Μάγια και των Αζτέκων είναι εντυπωσιακή. Τα καλύτερα παραδείγματα είναι ναοί με τη μορφή πυραμίδων και παλάτια ηγεμόνων. Μία από τις πιο διάσημες πυραμίδες - Kukulkan, έχει ύψος 25 μέτρα και 365 σκαλιά, όσες δηλαδή και οι μέρες του χρόνου.Κάναμε κι εμείς έναν ναό
Την επόμενη ημέρα τα παιδιά στις ελεύθερες δραστηριότητες έκαναν ναούς με τουβλάκια
Δημιουργήσαμε με πηλό αντικείμενα καθημερινής χρήσης, νομίσματα και κοσμήματα από τη ζωή των Ινκας
Τα δώσαμε να ψηθούν στο εργαστήρι κεραμικής στα Κοκκινόγεια. Έτοιμα για βάψιμο
Υπέροχες δημιουργίες από μικρά θαυματουργά χεράκια
Χορέψαμε τον χορό της βροχής των ΙνδιάνωνΟΙ γονείς με τα παιδιά του έφτιαξαν μάσκεςΤα νηπιαγωγεία της κάθε ομάδας παίζουν παιχνίδια μεταξύ τους σχετικά με τις μάσκες του πολιτισμού που έχουν αναλάβει να παρουσιάσουν. Το δικό μας παιχνίδι δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το 14ο Νηπιαγωγείο Πτολεμαϊδας και ήταν αινίγματα για τις μάσκες Αμερικής. Συνδεθήκαμε και παίξαμε το παιχνίδι όλοι μαζί
Μπορείτε να δείτε το παιχνίδι στον παρακάτω σύνδεσμο
https://view.genial.ly/600b11ebae03310d0c24c314/game-maskes-i8agenwn-amerikhs
Παρουσιάσαμε το πρόγραμμά μας στην Συντονίστρια Εκπαιδευτικού ΈργουΌλες οι μάσκες που δημιούργησαν τα σχολεία μπήκαν σε ψηφοφορία από όλα τα παιδιά και μία από αυτές θα εκτυπωθεί ως γραμματόσημο μέσω της σχετικής εφαρμογής των ΕΛΤΑ σε κάθε νηπιαγωγείο. Οι μάσκες των συνεργαζόμενων σχολείων
Ψηφίσαμε ποια από τις μάσκες μας αρέσει πιο πολύ;
Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας μας έδειξε ότι προτιμήσαμε την μάσκα του Τουταγχαμών
Ζωγραφίσαμε την μάσκα που ψηφίσαμε και μας άρεσε πιο πολύ
Παρουσιάσαμε το πρόγραμμά μας στην Συντονίστρια Εκπαιδευτικού ΈργουΌλες οι μάσκες που δημιούργησαν τα σχολεία μπήκαν σε ψηφοφορία από όλα τα παιδιά και μία από αυτές θα εκτυπωθεί ως γραμματόσημο μέσω της σχετικής εφαρμογής των ΕΛΤΑ σε κάθε νηπιαγωγείο. Οι μάσκες των συνεργαζόμενων σχολείων
Ψηφίσαμε ποια από τις μάσκες μας αρέσει πιο πολύ;
Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας μας έδειξε ότι προτιμήσαμε την μάσκα του Τουταγχαμών
Ζωγραφίσαμε την μάσκα που ψηφίσαμε και μας άρεσε πιο πολύ
Στην γενική ψηφοφορία είχαμε ισοψηφία με 3 νικητές το Νηπιαγωγείο Πιπεριάς, το 1ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου και το Νηπιαγωγείο Παστίδας (ολοήμερο τμήμα). Οι μάσκες τους έγιναν γραμματόσημα και περιμένουμε να έρθουν στο σχολείο μας αλλά και σε όλα τα σχολεία.
Οι παρουσιάσεις όλων των σχολείων ταξιδεύουν σε όλα τα Νηπιαγωγεία προκειμένου όλα τα παιδιά να γνωρίσουν άλλους πολιτισμούς και να δουν τα παράγωγα των άλλων νηπιαγωγείων. Μπορείτε να δείτε τις παρουσιάσεις στον παρακάτω σύνδεσμο
https://www.thinglink.com/scene/1404066636780011521
Στο παρακάτω Μουσείο Μάσκας παρουσιάζονται εκτός από τις μάσκες και οι ζωγραφιές των παιδιών και στην τελευταία αίθουσα υπάρχει βιβλίο επισκεπτών. Θα χαρούμε πολύ να γράψετε τις εντυπώσεις σαςhttps://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vT0GVZJJrV-kofQF1u5KxBXwB3cYkXrblkK-Ipzx59RHZc6FAhy9fQ87_u18sK60dxiOjpudFjIUczJ/pub?start=false&loop=false&delayms=3000
Στο παρακάτω Μουσείο Μάσκας παρουσιάζονται εκτός από τις μάσκες και οι ζωγραφιές των παιδιών και στην τελευταία αίθουσα υπάρχει βιβλίο επισκεπτών. Θα χαρούμε πολύ να γράψετε τις εντυπώσεις σαςhttps://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vT0GVZJJrV-kofQF1u5KxBXwB3cYkXrblkK-Ipzx59RHZc6FAhy9fQ87_u18sK60dxiOjpudFjIUczJ/pub?start=false&loop=false&delayms=3000
Παρακολουθήσαμε τις παρουσιάσεις των συνεργαζόμενων σχολείων
Αίγυπτος.
Ο μύθος του θεού Ρέιβεν
ΕσκιμώοιΜάθαμε και ένα τραγούδι για τους εσκιμώους από τα παιδιά του 14ου νηπιαγωγείου Πτολεμαΐδαςhttps://voca.ro/1jOVvwW1g8Zy
ΑσίαΗ αξιολόγηση της δράσης του Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε μέσα από την online εφαρμογή Kahoot.it
Πηγές
Μπράβο να ψάχνουν και να μαθαίνουν τα παιδια. Μπράβο στα παιδιά!!!πολυ ωραία δουλειά.!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο να ψάχνουν και να μαθαίνουν τα παιδια. Μπράβο στα παιδιά!!!πολυ ωραία δουλειά.!! Θανάσης
ΑπάντησηΔιαγραφή