Το εργαστήριο αυτό βασίζεται στο ομώνυμο ποίημα «Ήφαιστος, ο γυμνό…σαλίγκαρος» και διαπραγματεύεται την αξία της διαφορετικότητας. Στόχος των δραστηριοτήτων της συγκεκριμένης ενότητας είναι τα παιδιά να κατανοήσουν πόσο διαφορετικοί είμαστε όλοι και πόσο κοινές ανάγκες έχουμε κάποιες φορές.
Καταρχήν μάθαμε για το θεό της φωτιάς τον Ήφαιστο, τον Δία και την Ήρα(και γενικά για τους θεούς του Ολύμπου).Σκεφτήκαμε κάτι, ώστε να βοηθήσουμε τους άλλους να θυμηθούν τα ονόματα των Θεών του Ολύμπου. Παίξαμε με τα αρχικά γράμματα των θεών του Ολύμπου. Ο Δίας αρχίζει με το γράμμα «Δ» όπως το όνομα της Δέσποινας, Ποσειδώνας όπως Παναγιώτης και Παύλος κλπ. Εντοπίσαμε τις διαφορές των θεών σχετικά με το όνομα, τις ικανότητες, τα χαρίσματά τους και αναφερθήκαμε στα αντίστοιχα χαρακτηριστικά των παιδιών της ομάδας κι ανακαλύψαμε τις διαφορές, που υπάρχουν μεταξύ μας.Ο Ήφαιστος γεννήθηκε κουτσός; ήταν διαφορετικός από τους υπόλοιπους θεούς; Διαπιστώσαμε, ότι ναι μεν είμαστε διαφορετικοί, όμως έχουμε τις ίδιες ανάγκες. Με τη βοήθεια μουσικής τα παιδιά κινήθηκαν ελεύθερα στο χώρο. Όταν η μουσική σταματούσε μια μαγική κόλλα κολλούσε ζευγάρια. Τα παιδιά βρήκαν το ζευγάρι τους, που πρέπει όμως είχε κάτι διαφορετικό από τα ίδια (άλλο χρώμα ματιών, μαλλιών, ρούχων, παπουτσιών κ.λπ). Στη συνέχεια με μουσική υπόκρουση τα παιδιά περπάτησαν κολλημένα. Η μαγική κόλλα πέρασε από τα χέρια, στους αγκώνες, στο κεφάλι, στ’ αφτιά, στην κοιλιά, στα γόνατα, στις φτέρνες, κ.λ.π.
Μάθαμε το τετράστιχο
Ποιος είναι αυτός, ποιος είναι αυτός
ο γυμνοσαλίγκαρος, ο Διαφορετικός!
και στη συνέχεια κάθε παιδί έλεγε το ίδιο τετράστιχο, παίζοντας με το στίχο και αντικαθιστώντας κάθε φορά τη λέξη γυμνοσαλίγκαρος με μια άλλη λέξη (ο ψηλός, ο κοντός, ο παχύς, ο λεπτός, ο γίγαντας, ο νάνος, ο κουτσός, ο τυφλός, ο δυνατός, ο λυπημένος, ο θυμωμένος κλπ).
ο γυμνοσαλίγκαρος, ο Διαφορετικός!
και στη συνέχεια κάθε παιδί έλεγε το ίδιο τετράστιχο, παίζοντας με το στίχο και αντικαθιστώντας κάθε φορά τη λέξη γυμνοσαλίγκαρος με μια άλλη λέξη (ο ψηλός, ο κοντός, ο παχύς, ο λεπτός, ο γίγαντας, ο νάνος, ο κουτσός, ο τυφλός, ο δυνατός, ο λυπημένος, ο θυμωμένος κλπ).
Τέλος, όλοι μαζί είπαμε το τετράστιχο:
Ποιος είναι αυτός ποιος είναι αυτόςο ίδιος αν και Διαφορετικός!
Με αφορμή το ποίημα "Ήφαιστος, ο γυμνό … σαλίγκαρος" κουβεντιάσαμε
- Είναι άσχημος ο γυμνοσαλίγκαρος; είναι διαφορετικός; είναι αστείος; έχει φίλους; έχει κάτι ωραίο πάνω του; συμφωνείτε με τον τρόπο που τον αντιμετώπισαν τα υπόλοιπα σαλιγκάρια; εσείς παιδιά έχετε φίλους; σε τι διαφέρετε με τους φίλους σας;
Κλείσαμε τα μάτια και χαλαρώσαμε.Ονειρευτήκαμε τον γυμνοσαλίγκαρο». Στη συνέχεια τα παιδιά μίλησαν για το πως αισθάνθηκαν και τι ένιωσαν!
Τι θα του λέγατε αν τον συναντούσατε;
Κάναμε σαλιγκάρια με πλαστελίνη
Με χαρτόνι
Τι θα του λέγατε αν τον συναντούσατε;
Κάναμε σαλιγκάρια με πλαστελίνη
Με χαρτόνι
και με όσπρια
Με τα σαλιγκάρια που κάναμε δημιουργήσαμε ένα κόμικς
Η αξιολόγηση του εργαστηρίου από τα παιδιά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου