Είδαμε και μαγνητάκια ψυγείου
Γίναμε ντεντέκτιβ και εξερευνήσαμε την τάξη για να
δούμε ποια αντικείμενα έλκονται από τους μαγνήτες.
και ποια όχι
Τα καταγράψαμε
Οι μαγνητες έλκουν άλλους μαγνήτες
Παίξαμε και στον υπολογιστή με τον μαγνήτη _εδώ
Οι μαγνήτες δεν έλκουν το ξύλο και το πλαστικό αλλά είδαμε οτι τα μανταλάκια ξύλινα και πλαστικά και το ανοιχτήρι τα έλκει από εκεί που έχουν το σιδεράκι (οπως ακριβώς είπαν τα παιδιά)
Ποια κέρματα έλκει ο μαγνήτης;
Οι μαγνήτες έλκουν από απόσταση(τις καρφίτσες) και με επαφή(τα κλειδιά)
Τα καταγράψαμε
Οι μαγνητες έλκουν άλλους μαγνήτες
Παίξαμε και στον υπολογιστή με τον μαγνήτη _εδώ
Οι μαγνήτες δεν έλκουν το ξύλο και το πλαστικό αλλά είδαμε οτι τα μανταλάκια ξύλινα και πλαστικά και το ανοιχτήρι τα έλκει από εκεί που έχουν το σιδεράκι (οπως ακριβώς είπαν τα παιδιά)
Ποια κέρματα έλκει ο μαγνήτης;
Οι μαγνήτες έλκουν από απόσταση(τις καρφίτσες) και με επαφή(τα κλειδιά)
Τα παιδιά χρησιμοποιούν τους μαγνήτες τους για να βρουν
τα αντικείμενα που είναι θαμμένα στην άμμο, και έλκονται από αυτούς.
Σ ένα
χαρτί ζωγράφισαν και έγραψαν αυτά τα αντικείμενα που τράβηξε ο μαγνήτης.
Ανακατέψαμε ρινίσματα σιδήρου και άμμο και τα ξαναβγάλαμε με την βοήθεια του μαγνήτη
Κάναμε ένα καλάμι ψαρέματος με ένα μπαστούνι και βάλαμε έναν μαγνήτη στην άκρη. Τα παιδιά ψάρεψαν μόνο τις λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Μ(όπως Μαγνήτης). Παίζανε 2 παιδιά μαζί. Ποιος θα ψαρέψει όλες τις λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Μ πιο γρήγορα;
Κάναμε ένα καλάμι ψαρέματος με ένα μπαστούνι και βάλαμε έναν μαγνήτη στην άκρη. Τα παιδιά ψάρεψαν μόνο τις λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Μ(όπως Μαγνήτης). Παίζανε 2 παιδιά μαζί. Ποιος θα ψαρέψει όλες τις λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Μ πιο γρήγορα;
Τα παιδιά ψάρεψαν ψαράκια τα οποία είχαν πάνω τους έναν
αριθμό. Όταν έπιαναν ένα ψάρι έπρεπε
να πουν τον αριθμό που είχε επάνω για να το κρατήσουν και να φέρουν τόσα τουβλάκια όσα έλεγε το ψαράκι που ψάρεψαν.
Κάναμε το ίδιο και με τα ονόματά τους. Το κάθε παιδί ψάρευε
μόνο το όνομά του.
Κάναμε ένα ζάρι και και παίξαμε.
Οτι μας έδειχνε το ζάρι αυτό έπρεπε να πιάσουμε με τον μαγνήτη μας.
Όλοι οι μαγνήτες έχουν δυο περιοχές τους πόλους τον βόρειο μαγνητικό πόλο και
τον νότιο μαγνητικό πόλο. Βόρειος μαγνητικός πόλος είναι εκείνος που στρέφεται κάθε
φορά προς τον βόρειο γεωγραφικό πόλο της Γης (σημειώνεται με το σύμβολο Ν, από την
λέξης Nord) και νότιος μαγνητικός πόλο είναι εκείνος που στρέφεται προς το νότιο γεωγραφικό πόλο της Γης, (σημειώνεται
με το σύμβολο S από την λέξη Sud).Στους πόλους οι μαγνητικές ιδιότητες είναι εντονότερες. Το διαπιστώσαμε και με τα παιδιά.Κάναμε ένα ζάρι και και παίξαμε.
Οτι μας έδειχνε το ζάρι αυτό έπρεπε να πιάσουμε με τον μαγνήτη μας.
Είδαμε επίσης ότι οι ομώνυμοι
πόλοι απωθούνται και οι ετερώνυμοι πόλοι έλκονται. Δηλαδή ο βόρειος πόλος ενός
μαγνήτη απωθεί τον όμοιό του άλλου μαγνήτη ενώ αντίθετα έλκει τον αρνητικό
πόλο, του άλλου.
Το δοκιμάσαμε με τους μαγνήτες μας
και εδώ δείτε το βίντεο που κάναμε με τα παιδιά.
Παίξαμε ένα παιχνίδι. Τα παιδιά έγιναν μαγνητικοί πόλοι. Φόρεσαν στεφανάκια άλλο με το γράμμα Ν(βόρειος) και άλλο με το γράμμα S(νότιος). Με το χτύπημα του ταμπουρίνου κινούνται στον χώρο. Στο σταμάτημα γίνονται ζευγάρι με όποιο παιδί είναι κοντά τους. Εάν είναι ίδιοι πόλοι γυρίζουν τις πλάτες τους. Εάν είναι διαφορετικοί μαγνητικοί πόλοι κοιτάζονται στα μάτια και αγκαλιάζονται.
Κι ένα ακόμη παιχνίδι.Σε χαρτάκια γράψαμε τα σύμβολα των 2 πόλων και κάθε παιδί πήρε από 1 χαρτάκι στο χέρι του. Με την μουσική χορεύουν και στο σταμάτημα πρέπει να πάρουν κι ένα ακόμη χαρτάκι από κάτω τον άλλο πόλο (αν έχουν το χαρτάκι με το σύμβολο S πρέπει να πάρουν και το χαρτάκι με το σύμβολο Ν). Το κάθε παιδί πρέπει να έχει από 2 πόλους διαφορετικούς.
Κάναμε ένα πείραμα. Βάλαμε διάφορους μαγνήτες πάνω στο τραπέζι και τους σκεπάσαμε μ ένα χαρτί Α4. Ρίξαμε επάνω ρινίσματα σιδήρου και παρατηρήσαμε τους σχηματισμούς τους. Οι μαγνήτες δημιουργούν πεδία ανάλογα με το σχήμα τους.
Κάναμε το ίδιο πείραμα πάνω σε γυαλί
Βάλαμε 3 μαγνήτες διαφόρων μεγεθών στην άκρη του τραπεζιού και αρχίσαμε να προσθέτουμε συνδετήρες τον έναν μετά τον άλλον.
Επειδή όμως οι μαγνήτες μας ήταν δυνατοί έπρεπε να τους βάλουμε ακόμα πιο ψηλά.
Ακόμα πιο ψηλά και προσθέταμε συνδετήρες
Ωσπου πιάστηκε το χερι της κυρίας
Κι έτσι αποφασίσαμε να μην βάζουμε τους συνδετήρες τον έναν κάτω από τον άλλο αλλά όλους μαζί και χάσαμε το μέτρημα στο τέλος.
Ζωγραφίσαμε μαγικά. Βάλαμε λίγο χρώμα σ ένα χαρτόκουτο και έναν μικρό μαγνήτη μέσα. Από κάτω από το χαρτόνι βάλαμε έναν μαγνήτη και κουνώντας τον πέρα δώθε απλώσαμε την μπογιά.
Το ίδιο κάναμε σε χαρτόνι και ζωγραφήσαμε με ένα καρφί το οποίο μετακινούσαμε από κάτω με μαγνήτη
και εδώ δείτε το βίντεο που κάναμε με τα παιδιά.
Κι ένα ακόμη παιχνίδι.Σε χαρτάκια γράψαμε τα σύμβολα των 2 πόλων και κάθε παιδί πήρε από 1 χαρτάκι στο χέρι του. Με την μουσική χορεύουν και στο σταμάτημα πρέπει να πάρουν κι ένα ακόμη χαρτάκι από κάτω τον άλλο πόλο (αν έχουν το χαρτάκι με το σύμβολο S πρέπει να πάρουν και το χαρτάκι με το σύμβολο Ν). Το κάθε παιδί πρέπει να έχει από 2 πόλους διαφορετικούς.
Κάναμε ένα πείραμα. Βάλαμε διάφορους μαγνήτες πάνω στο τραπέζι και τους σκεπάσαμε μ ένα χαρτί Α4. Ρίξαμε επάνω ρινίσματα σιδήρου και παρατηρήσαμε τους σχηματισμούς τους. Οι μαγνήτες δημιουργούν πεδία ανάλογα με το σχήμα τους.
Κάναμε το ίδιο πείραμα πάνω σε γυαλί
Βάλαμε 3 μαγνήτες διαφόρων μεγεθών στην άκρη του τραπεζιού και αρχίσαμε να προσθέτουμε συνδετήρες τον έναν μετά τον άλλον.
Επειδή όμως οι μαγνήτες μας ήταν δυνατοί έπρεπε να τους βάλουμε ακόμα πιο ψηλά.
Ακόμα πιο ψηλά και προσθέταμε συνδετήρες
Ωσπου πιάστηκε το χερι της κυρίας
Κι έτσι αποφασίσαμε να μην βάζουμε τους συνδετήρες τον έναν κάτω από τον άλλο αλλά όλους μαζί και χάσαμε το μέτρημα στο τέλος.
Ζωγραφίσαμε μαγικά. Βάλαμε λίγο χρώμα σ ένα χαρτόκουτο και έναν μικρό μαγνήτη μέσα. Από κάτω από το χαρτόνι βάλαμε έναν μαγνήτη και κουνώντας τον πέρα δώθε απλώσαμε την μπογιά.
Το ίδιο κάναμε σε χαρτόνι και ζωγραφήσαμε με ένα καρφί το οποίο μετακινούσαμε από κάτω με μαγνήτη
Ετσι μάθαμε ότι ο μαγνήτης ακόμη και αν μπει ένα εμπόδιο(χαρτί χαρτόνι κλπ) ανάμεσα σ αυτόν και σ ενα σιδηρομαγνητικό αντικείμενο πάλι θα το μαγνητίσει. Κάναμε τον συνδετήρα να μετακινείται από την μια άκρη στην άλλη και να χορεύει πάνω σ ένα χαρτόνι έχοντας τον μαγνήτη κάτω από το χαρτόνι
Πως το κάναμε; Μα με έναν μαγνήτη φυσικά
και το πείραμα από τα παιδιά
Δείτε το βίντεο με το πείραμα που κάναμε
Αναφερθήκαμε στο που αλλού χρησιμοποιούμε μαγνήτες(στα
κουμπώματα των τσαντών ψυγεία γερανοί κάρτες συναλλαγής κλπ)
και κάναμε διάφορα φύλλα εργασίας
Είδαμε δοκιμάσαμε με τον μαγνήτη και κάναμε το ακόλουθο φύλλο
Στο τέλος κάναμε με τα παιδιά κι ένα ωραίο ποίημα
Είδαμε και κάποια βιντεάκια που τους άρεσαν πολύ.
υπέροχα όλα!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίστε πραγματικοί επιστήμονες!!
ΑπάντησηΔιαγραφήαπίθανη δουλειά !!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙ ΝΑ ΠΩ, ΤΙ ΝΑ ΠΩ!!!!!!!!!!! ΕΧΩ ΜΕΙΝΕΙ, ΠΑΓΩΤΟ!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ !!!ΣΥΓΧΑΡΗΤΉΡΙΑ
ΑπάντησηΔιαγραφή