Ξεκινά από τον ίδιο μας τον εαυτό. Οφείλουμε να δείχνουμε σεβασμό στους συνανθρώπους μας, στο περιβάλλον, τα ζωντανά όντα και τη φύση γενικότερα, χωρίς να ξεχνάμε το σεβασμό του νόμου , τα κοινωνικά πρότυπα.
Ο καθένας στον κόσμο έχει το δικαίωμα να ζει με
σεβασμό και αξιοπρέπεια. Για να μας σέβονται πρέπει κι εμείς να σεβόμαστε τους άλλους και να καταλάβουμε οτι όλοι είναι μοναδικοί και πολύτιμοι όπως κι εμείς.Σεβασμός ένα δώρο που μπορεί να δώσει ο καθένας αλλά και να πάρει.
Ο Χρήστος έκλεισε τα μάτια του
και φαντάστηκε ότι κρατά ένα πολύτιμο δώρο στα χέρια του.
Μα στ'αλήθεια κρατά ένα δώρο
Τι να έχει άραγε; Ανυπομονεί να το ανοίξει γιατί εκεί μέσα θα ανακαλύψει τον πιο σημαντικό άνθρωπο στη ζωή του. Ανοιξε το κουτί και είδε έναν καθρέφτη. Κοίταξε μέσα και είδε τον εαυτό του.
Μοναδικός δε μοιάζει με κανέναν άλλον τέλειος πολύτιμος.
Τόσο υπέροχος που αξίζει να τον σέβονται όλοι.Εδωσε μια μεγάλη αγκαλιά στον εαυτό του και συνέχισε τη μέρα του.
και φαντάστηκε ότι κρατά ένα πολύτιμο δώρο στα χέρια του.
Μα στ'αλήθεια κρατά ένα δώρο
Τι να έχει άραγε; Ανυπομονεί να το ανοίξει γιατί εκεί μέσα θα ανακαλύψει τον πιο σημαντικό άνθρωπο στη ζωή του. Ανοιξε το κουτί και είδε έναν καθρέφτη. Κοίταξε μέσα και είδε τον εαυτό του.
Τόσο υπέροχος που αξίζει να τον σέβονται όλοι.Εδωσε μια μεγάλη αγκαλιά στον εαυτό του και συνέχισε τη μέρα του.
Σεβασμός συμπεριφέρομαι σαν να είναι όλοι
μοναδικοί αξιαγάπητοι, ικανοί και πολύτιμοι σαν και μένα.
Τα παιδιά ζωγράφισαν τον εαυτό τους μέσα σ έναν καθρέφτη.
Τα παιδιά ζωγράφισαν τον εαυτό τους μέσα σ έναν καθρέφτη.
Πώς δείχνουμε ότι σεβόμαστε τον εαυτό μας;
Φροντίζουμε το σώμα μας να είναι καθαρό πλένουμε τα χέρια μας, χτενίζουμε τα μαλλιά μας, φοράμε παπούτσια για να προστατεύσουμε τα πόδια μας, και
φοράμε ζεστά ρούχα και σκουφάκια το χειμώνα για να κρατήσουμε το κεφάλι μας ζεστό).
Πώς δείχνουμε ότι σεβόμαστε τους άλλους;
Περιμένουμε τη
σειρά μας, δεν σπρώχνουμε μιλάμε ευγενικά. Λέμε ευχαριστώ παρακαλώ θα μπορούσα; Σεβόμαστε τους νόμους, τους κανόνες και τους μεγαλύτερους. Οταν δανειζόμαστε κάτι από κάποιον άλλον το επιστρέφουμε πίσω όπως ακριβώς το πήραμε.Δείχνουμε σεβασμό όταν ακούμε τους άλλους, είμαστε διακριτικοί και λέμε ωραία πράγματα γι αυτούς. Δεν ενοχλώ με θόρυβο. Σκέφτομαι τους άλλους.Μαζεύω τα πράγματά μου από τη διπλανή θέση του λεωφορείου, πριν μου το ζητήσουν. Δεν κάνω ότι μου έρθει, αλλά σκέφτομαι τις συνέπειες στους άλλους.
Δεν κάνω αυτό που δεν θα ήθελα να μου κάνουν!
Πως δείχνουμε ότι σεβόμαστε στο σχολείο;
Οταν κάποιος μιλάει εμείς τον ακούμε ήσυχα και δίνουμε σημασία σ αυτόν που μιλά . Ακόμη κι αν δε συμφωνούμε μαζί του δεχόμαστε την άποψή του και τις αποφάσεις του. Σεβόμαστε τα παιχνίδια και τα πράγματα του σχολείου και δεν τα καταστρέφουμε. Μαζεύουμε τα παιχνίδια μας από κάτω όταν τελειώσουμε και τα βάζουμε εκέι που τα βρήκαμε. Μιλάμε ευγενικά στους φίλους μας και στις κυρίες. Σεβόμαστε το διαφορετικό και δεν κοροιδεύουμε. Εκφράζουμε τα συναισθήματά μας,είμαστε ευαίσθητοι στα συναισθήματα των άλλων και δεν τους προσβάλουμε.
Πως δείχνουμε ότι σεβόμαστε το περιβάλλον;
Οταν κάποιος μιλάει εμείς τον ακούμε ήσυχα και δίνουμε σημασία σ αυτόν που μιλά . Ακόμη κι αν δε συμφωνούμε μαζί του δεχόμαστε την άποψή του και τις αποφάσεις του. Σεβόμαστε τα παιχνίδια και τα πράγματα του σχολείου και δεν τα καταστρέφουμε. Μαζεύουμε τα παιχνίδια μας από κάτω όταν τελειώσουμε και τα βάζουμε εκέι που τα βρήκαμε. Μιλάμε ευγενικά στους φίλους μας και στις κυρίες. Σεβόμαστε το διαφορετικό και δεν κοροιδεύουμε. Εκφράζουμε τα συναισθήματά μας,είμαστε ευαίσθητοι στα συναισθήματα των άλλων και δεν τους προσβάλουμε.
Πως δείχνουμε ότι σεβόμαστε το περιβάλλον;
Δεν πετάμε σκουπίδια κάτω στον δρόμο. Κάνουμε ανακύκλωση
σκουπιδιών. Φροντίζουμε να έχουμε θάλασσες καθαρές. Φυτεύουμε λουλούδια και δέντρα. Κυκλοφορούμε με τα πόδια ή με ποδήλατο.
Πως δείχνουμε ότι σεβόμαστε τα ζώα;
Τα φροντίζουμε. Τα δίνουμε νερό και φαγητό. Δεν τα χτυπάμε ούτε τα κλωτσάμε. Αν δούμε ένα άρρωστο ζωάκι το πάμε στον κτηνίατρο. Δεν τα πληγώνουμε και δεν τα παραμελούμε.
Το κάναμε σε φύλλο εργασίας
Μπορώ να φωνάξω και να κάνω πολύ θόρυβο όταν είμαι μόνος στην κορυφή του βουνού ή κάπου όπου δεν έχει άλλα άτομα γύρω μου και δεν ενοχλώ κανέναν.
Οταν όμως κάποιος κοιμάται και θέλει να ξεκουραστεί οφείλω να τον σέβομαι και δεν είναι σωστό να κάνω θόρυβο.
Είδαμε εικόνες και τις βάλαμε όπου νομίζαμε ότι ταιριάζουν
Κάναμε το παρακάτω φύλλο εργασίας(από το διαδίκτυο)Το κάναμε σε φύλλο εργασίας
Μπορώ να φωνάξω και να κάνω πολύ θόρυβο όταν είμαι μόνος στην κορυφή του βουνού ή κάπου όπου δεν έχει άλλα άτομα γύρω μου και δεν ενοχλώ κανέναν.
Οταν όμως κάποιος κοιμάται και θέλει να ξεκουραστεί οφείλω να τον σέβομαι και δεν είναι σωστό να κάνω θόρυβο.
Είδαμε εικόνες και τις βάλαμε όπου νομίζαμε ότι ταιριάζουν
Ζωγραφίσαμε κάποιον που σεβόμαστε πάρα πολύ κι εξηγήσαμε γιατί τον σεβόμαστε.
Είπαμε τι σημαίνει για τον καθένα η λέξη σεβασμός
Το γράψαμε
Το ζωγραφίσαμε
και τις ζωγραφιές τις κάναμε βιβλίο δείτε το πατώντας επάνω στον σύνδεσμο http://issuu.com/472652/docs/________________
Το γράψαμε
Το ζωγραφίσαμε
και τις ζωγραφιές τις κάναμε βιβλίο δείτε το πατώντας επάνω στον σύνδεσμο http://issuu.com/472652/docs/________________
Μιλήσαμε για τον σεβασμό στο διαφορετικό και είδαμε άτομα διαφορετικά από μας και μάθαμε ότι όλοι αξίζουν να τους σέβονται
Η λέξη Σέβομαι στην νοηματική από τα παιδιά μας
Διαβάσαμε την θλιμμένη παπαρούνα
Κάναμε ένα παραμύθι με τα παιδιά για ένα αδέσποτο σκυλάκι που το βρήκαν κάποια παιδιά και το πήραν στο σπίτι για να το φροντίσουν. Διαβάστε το παραμύθι μας πατώντας επάνω στον σύνδεσμο
http://issuu.com/472652/docs/____________________________________fbabe554a1313a
Είδαμε το αλφαβητο των κωφάλαλων και των τυφλών
και κάναμε ανασύνθεση της λέξης Σεβασμός στην νοηματική γλώσσα και στο αλφάβητο μπράιγΗ λέξη Σέβομαι στην νοηματική από τα παιδιά μας
Διαβάσαμε την θλιμμένη παπαρούνα
Ζωγραφίσαμε
http://issuu.com/472652/docs/____________________________________fbabe554a1313a
Εμφανίζεται ένα αλογάκι που κρατάει ένα γράμμα με το οποίο ζητάει από τα παιδιά να το βοηθήσουν να σώσουν το δάσος από την καταστροφή. Ολα τα δέντρα έχουν καεί και πρέπει να ζωντανέψουν και να γίνουν πράσινα.
Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι και κάνουν τόσα βήματα όσα λέει το ζάρι.
Οταν το αλογάκι σταματήσει πάνω σε ένα δεντράκι
καφέ πρέπει να το σηκώσουν και να πουν μια απλή καθημερινή πράξη που δε δείχνει σεβασμό π.χ.
''σεβασμός δεν είναι όταν παίρνω τη σειρά του άλλου''κλπ.
Τα παιδιά κατάφεραν κι έβγαλαν όλα τα καφέ δεντράκια έξω
Το παιχνίδι συνεχίζει με τον ίδιο τρόπο μόνο που τώρα όπου σταματάει το άλογο θα πρέπει να βάζουν ένα πράσινο δεντράκι λέγοντας μια φράση που δείχνει σεβασμό -σεβασμός είναι όταν δεν κάνω φασαρία όταν οι άλλοι κοιμούνται. Με κάθε πράξη σεβασμού που λένε βάζουνκι ένα πράσινο δεντράκι κι έτσι το δάσος στο τέλος ζωντανεύει.
Το παιχνίδι συνεχίζει με τον ίδιο τρόπο μόνο που τώρα όπου σταματάει το άλογο θα πρέπει να βάζουν ένα πράσινο δεντράκι λέγοντας μια φράση που δείχνει σεβασμό -σεβασμός είναι όταν δεν κάνω φασαρία όταν οι άλλοι κοιμούνται. Με κάθε πράξη σεβασμού που λένε βάζουνκι ένα πράσινο δεντράκι κι έτσι το δάσος στο τέλος ζωντανεύει.
Κάναμε παντομίμα τις παρακάτω φράσεις
Γαλήνη ειρήνη μέσα μου
σεβασμός για μένα
σεβασμός για σένα
αγάπη για όλους μας!!
Μια φορά ήταν ένας παππούς που έτρεμαν τα χέρια από την πολά δουλειά στα χωράφια όλα τα χρόνια
Πολλές φορές τα πράγματα του έπεφταν από τα χέρια
γλιστρούσαν
και γίνονταν κομμάτια
Οταν έτρωγε δε μπορούσε να σηκώσει το κουτάλι ως το στόμα
και το φαγητό έπεφτε από το κουτάλι
Τότε σήκωνε το πιάτο κοντά στο στόμα
αλλά τις πιο πολλές φορές του έπεφτε κι αυτό
Ο γιος του νευρίασε πολύ και αποφάσισε
να τον βάλει να τρώει μόνος του σε ξεχωριστό τραπέζι
Και μάλιστα του έδωσε ένα ξύλινο πιάτο για να μη σπάει. Ο παππούς στεναχωρέθηκε πολύ.
Μια μέρα το εγγονάκι του σκάλιζε ένα κομμάτι ξύλο
Τι κάνεις εκεί; είναι κάτι για το σχολείο μήπως καμιά εργασία;τον ρώτησε ο πατέρας του.
-Σου κάνω ένα ξύλινο πιάτο για να το χρησιμοποιείς όταν θα είσαι γεράκος σαν τον παππού και θα τρέμουν τα χέρια σου.
Ο πατέρας κατάλαβε πόσο λάθος έκανε με τον παππού. Δεν σεβάστηκε καθόλου το πρόβλημα που είχε ο παππούς μετα χέρια του.
Πήρε το μάθημά του και ο παππούς άρχισε πάλι να κάθεται με όλη την οικογένεια στο τραπέζι και να τρώει
Μόνο που τώρα τον βοηθούσε το ίδιο το παιδί του.
Τη Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2015, φιλοξενούμενοι και προσωπικό του Α'
Οικοτροφείου Βαριάς Νοητικής Υστέρησης "Αρσινόη" της ΕΨΥΚΑ στην
Προσοτσάνη, επισκέφθηκαν το νηπιαγωγείο μας.
Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο των δράσεων ενημέρωσης και επαφής του οικοτροφείου με την κοινότητα και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας στις 10 Οκτώβρη.
Πραγματοποιήθηκε ενημέρωση των παιδιών μέσα από το διάβασμα παραμυθιού όπου έγινε μετάδοση μηνυμάτων σε σχέση με τη διαφορετικότητα, το σεβασμό, την ισότητα και τις αξίες.
Στη συνέχεια πάνω σε λουλούδια που είχαμε κάνει από πριν με τα παιδιά
γράψανε τα μηνύματα
που έβγαλαν τα παιδιά μέσα από την επεξεργασία του παραμυθιού.
Μας φέρανε γλυκά και μας κεράσανε
αλλά κι εμείς είχαμε γλυκάκι γι αυτούς
Η επίσκεψη έκλεισε με μια μεγάλη αγκαλιά από την πλευρά των παιδιών μας
Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο των δράσεων ενημέρωσης και επαφής του οικοτροφείου με την κοινότητα και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας στις 10 Οκτώβρη.
Πραγματοποιήθηκε ενημέρωση των παιδιών μέσα από το διάβασμα παραμυθιού όπου έγινε μετάδοση μηνυμάτων σε σχέση με τη διαφορετικότητα, το σεβασμό, την ισότητα και τις αξίες.
Στη συνέχεια πάνω σε λουλούδια που είχαμε κάνει από πριν με τα παιδιά
γράψανε τα μηνύματα
που έβγαλαν τα παιδιά μέσα από την επεξεργασία του παραμυθιού.
Μας φέρανε γλυκά και μας κεράσανε
αλλά κι εμείς είχαμε γλυκάκι γι αυτούς
Η επίσκεψη έκλεισε με μια μεγάλη αγκαλιά από την πλευρά των παιδιών μας
Και φυσικά μια αναμηνηστική φωτογραφία
Ετοιμάσαμε και μια ωραία αφίσα να τους δώσουμε αλλά την ξεχάσαμε και την πήγαμε μετά στο οικοτροφείο. Καλλιο αργά παρά ποτέ.
Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Τούλα Κεφαλά(επιστημονικά υπεύθυνη)
Την κυρία Σατικίδου Ελευθερία(ψυχολόγο)
την κυρία Λαζαρίδου Κική(κοινωνική λειτουργό)
τον κύριο Γιάννη Κασάπη(διοικητικό υπάλληλο και χρέη φωτογράφου)
και τους κυρίους Χρήστο,Γιώργο και Θεόδωρο για την επίσκεψή τους στο νηπιαγωγείο μας και για την υπέροχη εμπειρία που ζήσαμε εμείς και τα παιδιά μας.
Ετοιμάσαμε και μια ωραία αφίσα να τους δώσουμε αλλά την ξεχάσαμε και την πήγαμε μετά στο οικοτροφείο. Καλλιο αργά παρά ποτέ.
Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Τούλα Κεφαλά(επιστημονικά υπεύθυνη)
Την κυρία Σατικίδου Ελευθερία(ψυχολόγο)
την κυρία Λαζαρίδου Κική(κοινωνική λειτουργό)
τον κύριο Γιάννη Κασάπη(διοικητικό υπάλληλο και χρέη φωτογράφου)
και τους κυρίους Χρήστο,Γιώργο και Θεόδωρο για την επίσκεψή τους στο νηπιαγωγείο μας και για την υπέροχη εμπειρία που ζήσαμε εμείς και τα παιδιά μας.
Κι ένα ακόμη παραμύθι που βρήκαμε και το διαβάσαμε
Βατράχια και διαμάντια
Πήραμε πηλό και κάναμε μικρά διαμάντια τα οποία βάψαμε και
ρίξαμε χρυσόσκονη για να λάμπουν. Κάθε φορά που ένα παιδί θα δείχνει σεβασμό θα
επιβραβεύεται και θα παίρνει ένα διαμαντάκι.
Είναι καθήκον όλων μας να
εμπνεύσουμε στα παιδιά μας το σεβασμό. Να τα μάθουμε να σέβονται τον εαυτό τους, τους γονείς τους, τους δασκάλους
τους, το περιβάλλον τα πάντα, αν θέλουν να εμπνέουν το σεβασμό και τα ίδια στους
άλλους.
Ο Σεβασμός: Ξεκινά μαζί σας!
Λίτσα μου θερμά συγχαρητήρια! Παραδίδεις πραγματικά μαθήματα ζωής στα παιδάκια σου! Πραγματικά θαύμασα την εξαιρετική δουλειά σου! Μπράβο!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάρα πολύ όμορφη και ενδιαφέρουσα ανάρτηση. Μπράβο σε όλους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαγεμένη! υπέροχα όλα
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο σας, Λίτσα, που καταφέρατε να προσεγγίσετε μια τόσο δύσκολη έννοια, όπως ο σεβασμός! Σας αξίζουν συγχαρητήρια!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΨΑΧΝΑ ΙΔΕΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ. ΕΧΩ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΤΕΙ. ΦΟΒΕΡΕΣ ΙΔΕΕΣ. ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΠΡΑΒΟ!!!!
Εξαιρετική δουλειά!! Μπράβο σας!!
ΑπάντησηΔιαγραφή