Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015

25 ΜΑΡΤΙΟΥ

                    Δραστηριότητες και  κατασκευές μας για την 25 Μαρτίου
 
 
 

 
                                                         Η χρονογραμμή
                          Κάναμε χαλάκια και μάθαμε να κάνουμε τα κρόσια με κόμπο.

 
                                            Είδαμε διάφορα κεντήματα

και με αφορμή μια δραστηριότητα που βρήκαμε σ ένα τεύχος του σύγχρονου νηπιαγωγείου της Σοφίας Γιαλουράκη -Κεντημένα λόγια αγάπης- παίξαμε με τις εικόνες από τα κεντήματα .
Μια γριά γυναίκα είναι αγράμματη. Εχει τον γιο της στα καράβια και σκέφτηκε επειδή δεν ξέρει να γράφει να του λέει τα νέα της μέσα από τα κεντήματά της. Ο γιος διαβάζει τα νέα μέσα από τις εικόνες που έχει κεντήσει η μανα του και της στέλνει απάντηση την οποία διαβάζει ο δάσκαλος του χωριού. Είδαμε τις εικόνες και τα παιδιά προσπάθησαν να μαντέψουν τι ήθελε να πει η μάνα στον γιο και να δώσουν έναν τίτλο σε κάθε εικόνα. Μετά φυσικά τους διαβάσαμε την απάντησή του και είδανε σε ποια κεντήματα βρήκαν αυτό που ήθελε να πει η μάνα. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Παράλληλα θυμηθήκαμε τον μύθο της Πρόκνης και της Φιλομήλας(οιωνοί αγάπης)όπου η Πρόκνη όταν την φυλάκισε ο άντρας της σ ένα κάστρο σκέφτηκε έναν τρόπο να επικοινωνήσει με την αδερφή της την Φιλομήλα. Εκατσε και κέντησε την ιστορία της πάνω σ ενα υφαντό το οποίο έστειλε με την υπηρέτρια στην Φιλομήλα. Η Φιλομήλα μόλις το είδε κατάλαβε τι είχε συμβεί στην αδερφάη της και έτρεξε να την σώσει. Ετσι και τα παιδιά κέντησαν και αυτά ένα μήνυμα και σκέφτηκαν σε ποιον θα το έστελναν αν χρειαζόταν βοήθεια.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Αποφασίσαμε να κεντήσουμε κι εμείς αλλά κεντήματα με παιδικά σχέδια. Βρήκαμε σχέδια στο διαδίκτυο και ο καθένας επέλεξε τι θα κεντήσει. Εργα τέχνης μοναδικά από τα παιδιά μας.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Και κάποιες δραστηριότητες που έγιναν με αφορμή τον μύθο της Πρόκνης και της Φιλομήλας.  Με αφορμή τον μύθο τα παιδιά εντοπίζουν στον χάρτη της Ελλάδας τις πόλεις που ζούσαν οι 2 βασίλισσες. Την Αθήνα που ζούσε η Φιλομήλα και την Ξάνθη που ζούσε η Πρόκνη μετά τον γάμο της με το αρχοντόπουλο. Τα παιδιά μ ένα καραβάκι ακολουθούν την διαδρομή που έκανε το αρχοντόπουλο μέσω θαλάσσης και στη συνέχεια ακολουθούν την διαδρομή που ενώνει τις 2 πόλεις μέσω στεριάς(διαβάσαμε και από ποιες πόλεις θα περνούσε). Διαχωρίσαμε ετσι την στεριά από την θάλασσα. Με 2 κορδέλες κάναν τις διαδρομές από στεριά και από θάλασσα συγκρίναν τις αποστάσεις και είδαν ποια είναι η μικρότερη και ποια η μεγαλύτερη.
 
 
Οι θεοί τις μεταμόρφωσαν σε χελιδόνι και αηδόνι και το αρχοντόπουλο σε έποπα τον σημερινό τσαλαπετεινό. Γράψαμε τις λέξεις και τα παιδιά τις έβαλαν κάτω από το σωστό πουλί




























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου