Με αφορμή τις
φωτογραφίες των παιδιών τόσο στο παρουσιολόγιο όσο και αυτές που βγάζουμε
καθημερινά στο σχολείο αλλά και αυτές που φέρνουν τα παιδιά για κάποιo θέμα που δουλεύουμε και γνωρίζοντας ότι η
ενασχόληση των παιδιών με κάθε μορφή τέχνης αναπτύσσει βασικές ικανότητες
δημιουργικής και κριτικής σκέψης καθώς και επίλυσης προβλημάτων αποφασίσαμε να
ασχοληθούμε με την φωτογραφία. Το πρόγραμμα
αρχίσαμε να το δουλεύουμε από τον Ιανουάριο. Ενημερώσαμε τους γονείς και
ζητήσαμε την συνεργασία τους. Επιλέξαμε μια γωνιά της τάξης για να εκθέτουμε το
υλικό που θα συγκεντρώνουμε και αφού θα γίνουμε φωτογράφοι βρίκαμε και έναν τίτλο
Στόχος μας
Να εξοικειωθούν
τα παιδιά με την φωτογραφική μηχανή και τη λειτουργία της
Να έρθουν σε
επαφή με την τέχνη της φωτογραφίας
Να κατανοήσουν
την συναισθηματική, ιστορική και καλλιτεχνική της αξία
Να έρθουν σε
επαφή με ανθρώπους της τέχνης της φωτογραφίας
Να αποτελέσει η
φωτογραφία όχι μόνο αντικείμενο αλλά και μέσο μάθησης.
Να μάθουν την
εξέλιξη της φωτογραφικής μηχανής
Να γνωρίσουν
σημαντικούς Έλληνες φωτογράφους και έργα τους
Να καταλάβουν ότι
η ψηφιακή φωτογραφική μηχανή μπορεί να συνδεθεί με τον υπολογιστή για
επεξεργασία προβολή αποθήκευση και εκτύπωση.
Η ενασχόλησή μας με την
φωτογραφική μηχανή ξεκίνησε με αφορμή κάποιες φωτογραφίες που έφερε ο Νίκος για
να μας δείξει το έθιμο των Αράπηδων που έγινε στο χωριό του και είχε πάρει
μέρος. Και αφού δόθηκε η αφορμή ξεκινήσαμε.
Κάναμε κάποιες
διερευνητικές ερωτήσεις και τα παιδιά απάντησαν.
Γιατί βγάζουμε
φωτογραφίες;
Γιατί είμαστε
όμορφοι
Για να θυμόμαστε
ο ένας τον άλλον
Για να θυμόμαστε
κάποια πράγματα που θέλουμε
Για να δείξουμε
στους φίλους μας αν πάμε μια εκδρομή στην Γαλλία τι είδαμε εκεί
Για να τις
δείξουμε στα παιδιά μας όταν θα είμαστε μεγάλοι
Για να θυμόμαστε
πως ήμασταν μικροί.
Για να μας
θυμούνται οι κυρίες μας όταν θα πάμε στο Δημοτικό.
Τι είναι η
φωτογραφική μηχανή;
Ένα πραγματάκι
ηλεκτρονικό που βγάζει φωτογραφίες ωραία πράγματα
Πως λειτουργεί;
Με ρεύμα, με
μπαταρία, με κάρτα με καλώδια με κουμπιά
Τι
φωτογραφίζουμε;
Όμορφα πράγματα,
θέα, την οικογένειά μας, το καλοκαίρι που πάμε διακοπές, την θάλασσα,
Φωτογραφίζουμε κάτι για να το θυμόμαστε όταν θέλουμε να το
ξανακάνουμε(χειροτεχνίες).
Που μπορούμε να
βρούμε φωτογραφικές μηχανές;
Στα μαγαζιά, στον
Γερμανό
Που μπορώ να βρω
πληροφορίες για την φωτογραφική μηχανή;
Θα μας πει
κάποιος πολύ έξυπνος που ξέρει πάρα πολλά, Θα πάμε να μάθουμε στον Γερμανό, θα
διαβάσουμε βιβλία, θα δούμε από τον υπολογιστή.
Με τι άλλο
μπορούμε να βγάλουμε φωτογραφίες;
Με το κινητό το tablet την κάμερα και το iphone
Αφού καταγράψαμε προηγούμενες
εμπειρίες και γνώσεις των παιδιών δημιουργήσαμε ένα ιστόγραμμα με αυτά που θα
ασχοληθούμε
Τα παιδιά
παρατήρησαν την φωτογραφική μηχανή του σχολείου και είδαν ποια μέρη την
αποτελούν. Φακός, κουμπί on-off,
κουμπί λήψης, μπαταρία, κάρτα μνήμης. καλώδιο usb.
Κάναμε έναν πίνακα αναφοράς με σκίτσα
που απεικονίζουν τα μέρη της μηχανής και τις ονομασίες τους.
Τα παιδιά ζωγράφισαν τη δική τους φωτογραφική
μηχανή όπως την φαντάζονται . Την παρουσίασαν στην τάξη περιέγραψαν τι
δυνατότητες έχει και είπαν τι θέλουν να φωτογραφίσουν με αυτή και γιατί.
Επίσης κάποια παιδιά
ζωγράφισαν στον υπολογιστή μια φωτογραφική μηχανή χρησιμοποιώντας σχήματα και
στάμπες από το πρόγραμμα ζωγραφικής
Στη συνέχεια αποφάσισαν τι θέλουν
να φωτογραφίσουν μέσα στην τάξη μας.
Αφού φωτογράφισαν συνδέσαμε την φωτογραφική μηχανή στον υπολογιστή και είδαμε τις φωτογραφίες. Κάθε παιδί άνοιξε έναν φάκελο με τ όνομά του στην επιφάνεια εργασίας βρήκε την φωτογραφία που έβγαλε την έκανε αντιγραφή και επικόλληση στον φάκελό του.
Αφού φωτογράφισαν συνδέσαμε την φωτογραφική μηχανή στον υπολογιστή και είδαμε τις φωτογραφίες. Κάθε παιδί άνοιξε έναν φάκελο με τ όνομά του στην επιφάνεια εργασίας βρήκε την φωτογραφία που έβγαλε την έκανε αντιγραφή και επικόλληση στον φάκελό του.
Άραγε πως μπορούμε να δούμε μέσα
από την φωτογραφική μηχανή;
Φυσικά μέσα από τον φακό ο οποίος
είναι από γυαλί και αφήνει το φως να περνάει (είναι διαφανή είπε ένα παιδί)οπότε
και μπορούμε να δούμε μέσα από αυτόν. Αν δεν ήταν από γυαλί θα βλέπαμε;
Ευκαιρία να γνωρίσουμε τα διαφανή
και αδιαφανή σώματα.
Πήραμε ζελατίνες σε διάφορα χρώματα
και πειραματιστήκαμε. Τα παιδιά κοίταξαν μέσα από αυτές και μας είπαν πως
βλέπουν. Α τα βλέπω όλα κόκκινα κίτρινα μπλε πράσινα εγώ όπως είναι
Φωτογραφίσαμε ένα αντικείμενο που επέλεξαν τα παιδιά.
Τοποθετήσαμε μπροστά στον φακό της
μηχανής διάφορα εμπόδια όπως ζελατίνη κόκκινη κίτρινη μπλε πράσινη
διάφανηζελατίνη
χαρτί κουζίνας και ύφασμα
Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν όταν είδαν το αποτέλεσμα ειδικά από τις ζελατίνες
Φωτογραφίσαμε μέσα από άλλα διαφανή αντικείμενα όπως ποτήρια γυάλινα και πλαστικά μπουκάλια σε διάφορα χρώματα
Φωτογραφίσαμε το δάχτυλό μας βάζοντας
μπροστά ένα πλαστικό ποτήρι και ένα διάφανο
ποτήρι. Τι πιστεύετε ότι θα συμβεί; Και τα παιδιά μαντέψανε σωστά.
Εξηγούμε στα παιδιά την χρήση του
φλας για να καταλάβουν ότι χωρίς φως δεν υπάρχει φωτογραφία. Άλλωστε εξηγούμε
ότι η λέξη φωτογραφία περιέχει τη λέξη φως(φωτογραφία σημαίνει γράφω στο φως).
Βγάζουμε φωτογραφίες με φλας και χωρίς φλας. Τις βλέπουμε και τις συγκρίνουμε.
Παίξαμε με λέξεις σύνθετες με πρώτο συνθετικό
τη λέξη φωτο -φωτογράφος φωτορεπόρτερ φωτομοντέλο φωτομοντάζ φωτοκύτταρο
φωτοαλλεργία φωτοτυπικό φωτορυθμικό
φωτορεπορτάζ φωτοσύνθεση φωτόχρωμα φωτοαντιγραφικό φωτοαγγελία φωτοθεραπεία
Βάλαμε τις καρτέλες κάτω και τα παιδιά βρήκαν έχοντας στο χέρι την λέξη φωτο βρήκαν την υπόλοιπη
Μετρήσαμε τα γράμματα και γράψαμε δίπλα σε κάθε λέξη τον αριθμό
Τέλος τις ομαδοποιήσαμε ανάλογα με τον αριθμό των γραμμάτων
Ιδού το αποτέλεσμα
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΥΡΙΟ
Ωωωωωωω ωραιο θεμα Καλή αρχή
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι σύγχρονη προσέγγιση.... Μπράβο Λίτσα! Καταπληκτικές ιδέες! Περιμένω τη συνέχεια....
ΑπάντησηΔιαγραφή