Τις προηγούμενες μέρες ασχοληθήκαμε με τον μύθο της Αλκυόνης και τις αλκυονίδες μέρες.
Αλκυονίδες μέρες ονομάζονται οι μέρες εκείνες του Ιανουαρίου, οι οποίες έχουν καλό καιρό και ηλιοφάνεια. Οι Αλκυονίδες μέρες έχουν πάρει την ονομασία τους από το ψαροπούλι Αλκυόνα, που κλωσά τα αυγά του εκείνες τις ημέρες στις σχισμές των βράχων της θάλασσας.
Παρατήρησαν το πρόσωπό τους στον καθρέφτη αλλάζοντας έκφραση
Κάτσαμε στο χαλάκι της ηρεμίας (και η κυρία)και είπαμε ιστορίες που μας προκάλεσαν χαρά, λύπη, τρόμο, φόβο, έκπληξη, θυμό.
Αλκυονίδες μέρες ονομάζονται οι μέρες εκείνες του Ιανουαρίου, οι οποίες έχουν καλό καιρό και ηλιοφάνεια. Οι Αλκυονίδες μέρες έχουν πάρει την ονομασία τους από το ψαροπούλι Αλκυόνα, που κλωσά τα αυγά του εκείνες τις ημέρες στις σχισμές των βράχων της θάλασσας.
Σύμφωνα με την Ελληνική μυθολογία,
η Αλκυόνη ήταν κόρη του Αιόλου, του θεού των ανέμων. Ζούσε στα
ακρογιάλια της θάλασσας με τον άντρα της, τον Κήυκα, και αισθάνονταν τόσο πολύ
αγαπημένοι και ευτυχισμένοι, ώστε παρομοίαζαν τους εαυτούς τους με το ζευγάρι
των θεών, Δία και Ήρα.
Για την ασέβειά τους, όμως, αυτή, ο Δίας
οργίστηκε τόσο πολύ που μεταμόρφωσε τον Κήυκα σε όρνιο. Η Αλκυόνη,
χωρίς να γνωρίζει τι είχε συμβεί, έτρεχε παντού τρελαμένη για να βρει τον
αγαπημένο της σύζυγο.
Οι θεοί του Ολύμπου τη λυπήθηκαν και
τη μεταμόρφωσαν στο θαλασσοπούλι, την Αλκυόνα, που μοιάζει να
ψάχνει στις θάλασσες για να βρει το χαμένο της σύζυγο.
Η δυστυχία, όμως, της Αλκυόνης δε σταμάτησε εδώ. Αντίθετα απ' τα άλλα
πουλιά που γεννούσαν την άνοιξη, μες στην καλοκαιρία, η Αλκυόνα γεννούσε μες
στη βαρυχειμωνιά, οπότε τα μανιασμένα κύματα της θάλασσας της άρπαζαν τα αυγά ή
τα νεογέννητα πουλάκια, κάνοντάς την να κλαίει σπαραχτικά.
Για άλλη μια φορά, οι θεοί του Ολύμπου τη
λυπήθηκαν και ο Δίας πρόσταξε για 15 μέρες μες στο Γενάρη να κοπάζουν οι άνεμοι
και ο ήλιος να ζεσταίνει τη φύση, ώστε να μπορέσει η Αλκυόνα να κλωσήσει τα
αυγά και τα πουλάκια να μπορέσουν να πετάξουν.
Οι Αλκυονίδες Μέρες ως μήνυμα
αισιοδοξίας
Η φύση μας δείχνει ότι όλα είναι μια
εναλλαγή καταστάσεων: καλών και κακών, κακοκαιρίας (χειμώνας) και καλοκαιρίας
(καλοκαίρι), ζωής και θανάτου. Όλα αυτά μας δείχνουν ότι ζούμε σε ένα θαύμα που
ονομάζουμε "ζωή".
Οι Αλκυονίδες Μέρες, αν τις δούμε
συμβολικά, μεταφέρουν ένα πολύ αισιόδοξο μήνυμα, ότι ακόμα και στη
"βαρυχειμωνιά" θα υπάρχουν περιστάσεις που θα μας δίνουν δύναμη και
θάρρος, όσο δύσκολα κι αν είναι τα πράγματα, ώστε αισιόδοξοι πια να περιμένουμε
την "καλοκαιρία" και τον ερχομό της "άνοιξης", κυριολεκτικά
και μεταφορικά.
Είδαμε εικόνες στο διαδίκτυο
Παρακολουθήσαμε τον μύθο της Αλκυόνης από το παρακάτω βίντεο
Κάναμε μια κατασκευή
και παίξαμε κουκλοθέατρο το οποίο μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ
Μύθος της Αλκυόνης και συναισθήματα
Τι ένιωθε ο Αίολος για τα παιδιά του;Χαρά αγάπη υπερηφάνεια ευτυχία
Τι ένιωθε η Αλκυόνη για τον Κύηκα; Αγάπη ευτυχία
Τι ένιωθαν οι Θεοί για τον Αλκυόνη και τον Κύηκα; Θυμό
Πως ένιωσε όταν η Αλκυόνη έχασε τον Κύηκα; Λύπη
Πως ένιωσαν οι Θεοί για την Αλκυόνη που έψαχνε τον άντρα της παντού; Την λυπήθηκαν και την έκαναν πουλί.
Συναισθήματα όλα αυτά που αισθανόμαστε που νιώθουμε.
Κάναμε κάποιες δραστηριότητες σχετικά με τα συναισθήματα
Είδαμε τις εικόνες από το βιβλίο και βάλαμε το κάθε παιδάκι κάτω από την σωστή εικόνα.
Παίξαμε την τυφλόμυγα όπου το παιδί με τα κλειστά μάτια προσπαθεί να μαντέψει την ταυτότητα του παιδιού το οποίο είχε αναπαραστήσει ηχητικά ένα συναίσθημα.
Παίξαμε το παιχνίδι μάντεψε πως νιώθω Ένα παιδί μαντεύει πως νιώθει ένα άλλο παιδί
Είδαμε πίνακες ζωγραφικής μαντέψαμε τα συναισθήματα και δώσαμε έναν τίτλο
Παίξαμε το παιχνίδι τα αγάλματα κι οι παρατηρητές. Τα αγάλματα εκφράζουν με το πρόσωπό τους κάποιο συναίσθημα και οι παρατηρητές πρέπει να κοιτάξουν τα αγάλματα και να μαντέψουν το συναίσθημα. Τα παιδιά σε δύο ομάδες πρώτα έγινε η μια ομάδα αγάλματα και μετά η άλλη.
Ακούγοντας διάφορες μουσικές τα παιδιά κάθε φορά άλλαζαν έκφραση (χαρά λύπη τρόμος φόβος)
6 φατσούλες ανά 2 ίδιες μοιράστηκαν στα παιδιά και με την μουσική χορεύανε στο σταμάτημα της μουσικής το κάθε παιδί βρήκε το παιδί που κρατούσε το ίδιο προσωπάκι και πήραν το ανάλογο συναίσθημα με αυτό που κρατούσαν
ποια συναισθήματα θέλουμε να κρατάμε στην καρδιά μας;
ποια δεν μας αρέσουν και δεν τα θέλουμε; Μια καρδιά κι ένας κάδος
Κάποια βάλαμε στην καρδιά και κάποια στον κάδο
Τα παιδιά έκαναν πρόσωπα με καρτούν σε πρόγραμμα ζωγραφικής
Και το σπιτάκι των συναισθημάτων έτοιμο
Θα κάνουμε κι ένα λεξικό των συναισθημάτων στον υπολογιστή
Λίτσα τι λάτρεψα αυτή σου την ανάρτηση! Το χαλάκι της ηρεμίας, το κουκλοθέατρο όλα τέλεια!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι όμορφα που συνδύασες την αλκυόνη με τα συναισθήματα! Πολύ καλή δουλειά... Πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήπολύ ωραίες δραστηριότητες!!!Μπράβο σας!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα τι υπέροχες δραστηριότητες, χίλια μπράβο Λίτσα!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή