«Κoρωνο -μαχητές εν δράση!»
Ένα προϊόν συνεργασίας των
νηπιαγωγών: Καλτσίδου Παναγιώτα, Γαζιώτου Λίτσα , Κυπριάδου Αναστασία.
Το σχολείο μας ανοίγει και πάλι κάτω από νέες συνθήκες με θερμομέτρηση πριν την είσοδο στην τάξη, αντισηπτικά, δύο παιδιά ανά τραπεζάκι, αποστάσεις κλπ. Κι εμείς καλούμαστε να βρούμε τρόπους να διαχειριστούμε όλη αυτή την κατάσταση όσο το δυνατόν καλύτερα. Έτσι ξαναγυρίζουμε στο σχολείο όχι σαν μαθητές, αλλά σαν κορωνομαχητές για να εξολοθρεύσουμε με κάθε τρόπο τον ιό covid
19. Διάβασα στα παιδιά
το παραμύθι που έγραψε η αγαπημένη μου φίλη και συνάδελφος Γιώτα Καλτσίδου "Οι κορωνομαχητές".
Το παραμύθι
«Κάποτε οι άνθρωποι σταμάτησαν να αγαπούν τη φύση. Λέρωναν τις ακτές,
έβγαζαν βρώμικους καπνούς από τα εργοστάσιά και τα αυτοκίνητά τους,
παραμελούσαν τα ζώα και τα στρίμωχναν σε άθλιους χώρους για να
παίρνουν τα προϊόντα τους. Το μόνο που τους ένοιαζε ήταν να έχουν μπόλικο φαγητό στο πιάτο τους.
Ότι τους περίσσευε το πετούσαν στα σκουπίδια. Κάποια μέρα στο μέρος που
πετούσαν τα αποφάγια τους, φύτρωσε ένα σποράκι. Μεγάλωνε, μεγάλωνε και
ψάχνοντας μέσα στα σκουπίδια βρήκε μία μεταλλική στραπατσαρισμένη
κορώνα που πετάχτηκε λίγο μετά την Αποκριά και την φόρεσε.
Και επειδή φόρεσε την κορώνα, και γεννήθηκε μέσα στη χωματερή, τα
σκουπίδια γύρω του τον έκαναν αρχηγό και τον ονόμασαν κορωναϊό.
Ο κορωναϊός δεν ήξερε καθόλου τις λέξεις σαπούνι, νερό, καθαριότητα.
Δεν του τις έμαθε κανείς από τα σκουπίδια που συναναστρεφόταν. Αντίθετα ήξερε τις λέξεις βρωμιά, αμέλεια και αρρώστια. Καθώς μεγάλωνε άρχισε να κάνει παρέα και με άλλους ιούς. Κάποιοι από
αυτούς είχαν βρώμικα χέρια, άπλυτα δόντια, και λερωμένες κάλτσες.
Έκαναν λοιπόν μία ομάδα και ξεχύθηκαν στη γη για να βρουν κι άλλους
φίλους. Προτιμούσαν αυτούς που δεν πλένονταν και απέφευγαν όσους ήταν καθαροί. Όμως καθώς προσπαθούσαν να κάνουν γνωριμίες, κολλούσαν τη βρωμιά τους στους ανθρώπους. Εκείνοι οι καημένοι δεν ήξεραν τι να κάνουν. Άρχισαν να αρρωσταίνουν, να
πηγαίνουν στο νοσοκομείο, να κάθονται κλεισμένοι μέσα στα σπίτια τους.
Φόρεσαν μάσκες, γάντια και δεν έβλεπαν τους φίλους τους για να μην
κολλήσουν . Έκλεισαν τα σχολεία, τα μαγαζιά, οι υπηρεσίες. Όλοι ήταν
φοβισμένοι.. Και ο καιρός περνούσε. Χωρίς σχολεία, χωρίς οικογένεια, χωρίς φίλους και χωρίς να ξέρουν αν κόλλησαν κάποιο μικρόβιο. Ώσπου κάποια μέρα μερικοί επιστήμονες με άσπρη ολοκάθαρη φορεσιά έκαναν
συμβούλιο και μελέτησαν πολύ για να αντιμετωπίσουν αυτή την κατάσταση.
Αποφάσισαν λοιπόν να στείλουν ομάδες δράσης στη γη για να βοηθήσουν
τους ανθρώπους. Οι ομάδες αυτές θα είχαν το όνομα κορωνομαχητές.
Αν λάβετε παιδιά ένα γράμμα από τους επιστήμονες, διαβάστε το προσεκτικά γιατί
το παραμύθι δεν τελείωσε ακόμη επειδή οι επιστήμονες ψάχνουν ακόμη
τις ομάδες…».
Αφού τους διάβασα το παραμύθι το είδαμε και σε βίντεο
Το βίντεο μπορείτε να το δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο
https://safeYouTube.net/w/RsiK
Λέτε παιδιά να μας έστειλαν κανένα γράμμα και να θέλουν να γίνουμε εμείς η ομάδα δράσης; Ας ψάξουμε λοιπόν....
Ναιιιι βρήκαμε ένα γράμμα!!!!!!!!!
Ανοίξαμε τον φάκελο και βρήκαμε μέσα εκτός από το γράμμα και κάτι άλλο. Κονκάρδες-σήμα μαχητή/μαχήτριας με τα πρόσωπα των παιδιών. Οι επιστήμονες ήταν σίγουροι ότι θα θέλαμε να γίνουμε η ομάδα δράσης γι αυτό και μας έστειλαν το γράμμα και το σήμα που θα φοράμε κάθε μέρα στον λαιμό. Διαβάσαμε το γράμμα και με μεγάλη χαρά ξεκινήσαμε τις αποστολές.
Οι ομάδα δράσης πρέπει να ολοκληρώσει με επιτυχία τις 5 αποστολές που γράφουν στο γράμμα οι επιστήμονες.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ 1: Φτιάξετε μάσκα σπαθί και ασπίδα.
Στα συρταράκια τα παιδιά βρήκαν χαρτονάκια και έκοψαν σπαθί και ασπίδα
και σε χαρτί έφτιαξαν μια μάσκα
Έτοιμη η ομάδας δράσης. Μαχητές και μαχήτριες κατά του κορωνοϊού.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ 2: Μάθετε το σύνθημα και τις κινήσεις χαιρετισμού!!!
Κρύψου COVID στη στιγμή!
Από έναν μαχητή!
Έχω όπλα δυνατά
Για να σε πολεμήσω
Σαπούνι και νερό
Ώστε να κάνεις πίσω...
Τις αποστάσεις θα κρατώ
για να μαι υγιής
και στη ζωή μου πια
ξανά να μην φανείς...
Το ξέρω από το φόβο σου
πώς έκανες πιπί!
Ποτέ να μην τα βάζεις
με έναν μαχητή!
Στίχοι: Γιώτα Καλτσίδου
Μάθαμε το σύνθημα μπορείτε να το ακούσετε
https://safeYouTube.net/w/MbbL
και επίσης κινήσεις χαιρετισμού
ΑΠΟΣΤΟΛΗ 3! Παντομίμα και διαδρομή μετ' εμποδίων
Παντομίμα(πλένω τα χέρια μου βάζω αντισηπτικό κλπ)
κρατάω αποστάσεις
τρόποι χαιρετισμού
Διαδρομή μετ' εμποδίων. Ποιος θα φτάσει πρώτος να βάλει αντισηπτικό στα χέρια του; Οι διαδρομές
Για τις ανάγκες του προγράμματος έφτιαξα 2 κούκλες. Έναν κορωνοϊό και έναν επιστήμονα
ΑΠΟΣΤΟΛΗ 4: Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού
Σήμερα ο ίδιος ο επιστήμονας μας έφερε το γράμμα.
Στο γράμμα έγραφε ότι ο κορωνοϊός έκρυψε όλα αυτά που φοβάται δηλαδή το αντισηπτικό τα γάντια το κρεμοσάπουνο και τις μάσκες.
Η ομάδα δράσης πρέπει να βοηθήσει και να τα βρει. Το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού ξεκίνησε.
Η τελευταία ομάδα παιδιών βρήκε που ήταν κρυμμένα τα πράγματα.
Επιτέλους!!!!!
Ο κορωνοϊός έχασε ακόμα και την κορώνα του
ΑΠΟΣΤΟΛΗ 5: Πείτε τις προτάσεις σας!!
Μετά την ολοκλήρωση των αποστολών τα παιδιά είπαν τις δικές τους προτάσεις για το πως μπορούμε να προστατευτούμε από τον κορωνοϊό.
Άλλες δράσεις που κάναμε με αφορμή το παραμύθι
Παίξαμε κουκλοθέατρο
Κάναμε μαθηματικά από το μεγάλο στο μικρό
Μετρώ και βάζω τον σωστό αριθμό
Πρόσθεση
Γλώσσα και ομοιοκατάληκτες λέξεις
Και φυσικά τους αξίζει ένα βραβείο που ολοκλήρωσαν με επιτυχία όλες τις αποστολές